ades_va Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 Jag lirade tidigare idag lite poker på 0.25/0.50, med 50$ med mig. Iaf så drog jag KK och raisade typ 5bb, då jag var rädd för att skrämma bort alla motståndare. En person synade mig och floppen kom 7 K 4. Jag raisade rätt fint och han synade väldigt fort. Gissade på AK iaf. Sen kom floppen upp som Q. Jag raisade än en gång (ungefär 6-8bb, samma som på min flop-raise) och han synade än en gång, fast med lite betänketid. Rivern dök upp som en 7a och ingen färgchans låg ute på bordet. Jag satt alltså på nut-kåken och raisade en liten symbolisk summa för att kolla hur bra kort han egentligen hade. Där kom den stora funderingen. Han reraisade mig med ungefär dubbla mitt bet. Jag funderade ett tag sen gick jag all-in. Killen synade och tog mig på fyrtal i 7or. Mitt eget fel då jag raisade för lite pre-flop samt att jag inte gissade det på river-raisen. Nu undrar jag, hur mkt höjer ni era höga hålpar för att få bort eventuella lågpar? Citera
Hjort Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 Mitt eget fel då jag raisade för lite pre-flop samt att jag inte gissade det på river-raisen. Nu undrar jag, hur mkt höjer ni era höga hålpar för att få bort eventuella lågpar? Jag höjer inte mina höga hålpar för att få bort eventuella låga par, jag försöker beta tillräckligt för att få syn av dem så att de fortfarande gör ett misstag. Betar man så hårt att en hand som 77 måste folda så måste ju så gott som alla händer utom kanske AK och QQ+ folda, det är inte ett särskilt bra sätt att tjäna pengar på höga par. Om möjligt så ska man ju förstås höja så pass att det är ett misstag för de andra händerna att syna. Sedan så måste jag kommentera en sak om rivern. Du kan inte ens tänka på att folda här och du måste ju trycka när han re-raisar, hans troligaste hand är ju någon form av set här och han kommer syna med alla. Det finns 3 sätt för honom att ha 44. 3 sätt att ha QQ och ett sätt att ha 77. Det är alltså någonstans kring 6 gånger troligare att han har en hand som passar in på betmönstret och som du slår än att han har just fyrtal. För att inte tala om att han kan ha A7, 76, 78 eller AA utan att det inte skulle behövts spelas vidare annorlunda. Med par på brädan och nötkåken så ska det vara extremt djupa pengar för att det inte ska vara rätt att bli pank mot fyrtalet. Citera
ades_va Postad 2 December , 2004 Författare Rapport Postad 2 December , 2004 Så du säger alltså att jag spelade det rätt? Ge gärna förslag på hur jag borde ha gjort det. Citera
Hjort Postad 2 December , 2004 Rapport Postad 2 December , 2004 Så du säger alltså att jag spelade det rätt? Typ, du kan i vart fall inte ha spelat väldigt fel. Ge gärna förslag på hur jag borde ha gjort det. Det är alldeles för lite information tillgängligt för att ge några definitiva råd om hur du kunnat spela handen bättre. Om du trodde att folk skulle syna större höjningar preflopp med ungefär lika många händer hade det varit bättre att höja åtminstone så mycket, om du trodde att han skulle folda A7 på floppen skulle du nog inte betat så, om du var säker på att han enbart kunde ha fyrtal vid rivern (din tro hade ju i mina ögon varit extremt fel, men du ska ju agera på vad du tror då) så var det ju fel att beta då, osv. Citera
Recommended Posts