Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelar så dåligt här, särskilt på fjärde gatan. :( När jag floppar nötterna (eller näst-nötterna) vet jag inte riktigt hur jag ska spela för att få in så mycket pengar som möjligt. Jag vill ju inte skrämma iväg motståndaren, men samtidigt vill jag inte vinna för lite.

Se handen nedan:

Hand #32005401 vid bordet: Tore 3

Startad: Sat May 27 02:34:53 2006

FISK sitter på plats 1 med 504.55

HERO sitter på plats 2 med 1367.38

rexeman sitter på plats 3 med 299.10

toan sitter på plats 4 med 101.00

Luvan sitter på plats 5 med 358.60

Casper sitter på plats 6 med 402.50

POKERKONNY sitter på plats 7 med 1073.89

Toker20 sitter på plats 8 med 304.90

FISK2 sitter på plats 9 med 1641.10

ShagDog sitter på plats 10 med 365.00

HERO satsar s mörken 5.00

FISK satsar l mörken 2.50

FISK: --, --

HERO: 2d, 3d

rexeman: --, --

toan: --, --

Luvan: --, --

Casper: --, --

POKERKONNY: --, --

Toker20: --, --

FISK2: --, --

Pre-flop:

rexeman: Lägger mig

toan: Lägger mig

Luvan: Lägger mig

Casper: Lägger mig

POKERKONNY: Lägger mig

Toker20: Lägger mig

FISK2: Syna 5.00

FISK: Höj 10.00

HERO: Syna 10.00 // Normalt skulle jag aldrig syna en höjning (om än en minihöjning) med en såhär marginell hand, men FISK är en stor fisk som gärna höjer med Q5o och liknande händer. Dessutom har jag position på honom. FISK2 är f ö bordets andra stora fisk och har dragit ut mycket bättre händer hela kvällen.

FISK2: Syna 10.00

Flop (Board: 5h, 4d, Ac):

FISK: Satsa 20.00

HERO: Höj 40.00 // Jag floppar nötterna, men minihöjer bara för att jag inte vill skrämma bort FISK. Är detta fel? Borde jag kanske höjt till 60 eller t o m 80?

FISK2: Lägger mig

FISK: Syna 40.00

Turn (Board: 5h, 4d, Ac, Ks):

FISK: Passa

HERO: Satsa 45.00 // Här spelar jag rent uselt. Betar inte ens halv pott. Fattar inte vad jag höll på med. Vad hade varit lämpligt spel här? En hundring?

FISK: Syna 45.00

River (Board: 5h, 4d, Ac, Ks, Qh):

FISK: Passa

HERO: Satsa 100.00 // Jag är lite orolig för att han har fått in nötstegen, FISK är synnerligen kapabel att spela såhär på ett drag. Men kanske borde jag betat mer ändå (han skulle förmodligen ha betat om han fått in stegen)?

FISK: Syna 100.00

Showdown:

HERO visar: 2d, 3d (stege med högsta kort femma)

Huvudpott:

HERO vinner potten på 390.00 med stege med högsta kort femma

(10.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

I chatten berättade FISK att han hade AJ; han hade förmodligen synat det mesta på fjärde gatan. :(

Postad

Syna floppen eller beta mer på turn. Det gäller att välja, antingen slöspela eller spela aggro.

Men annars fick du väl ut hyffsat med deg, 80ggr BB. De flesta verkar tro att man bara fick "bra med deg" om det slutar i en vinnande all in...

Postad

Du skriver att du är orolig att FISK fick in nötstegen på river. Glöm de tankarna. Du kan ju inte gå runt och vara orolig att dina motståndare har en bättre hand hela tiden. Om han nu mot all förmodan skulle ha synat ner med JT skulle jag gladeligen betala av. Då är han ju fullständigt hjärndöd.

Postad

svinbra flop stor chans han har ett A... höj mer på flopp, får du syn beta nära pot turn potten blir lagom till att ställa in rivern.. e han fisk så betalar han ju så ser inte komplikationerna i potten...