Gå till innehåll

NLT - Tvåkortsfärg i mucken?


cOP

Recommended Posts

NL100 bord. nayache har spelat väldigt aggresivt och som synes byggt upp en ganska fin stack. Hade dock bra med tur när han tog ett inköp nyss så han är inget monster. Gdiddy satte sig nyss och har spelat ganska passivt så långt.

 

 

***** Hand History for Game *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, May 26, 14:08:10 ET 2006

Table Middle Sea (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: HERO ( $127.35 )

Seat 3: nayache ( $257.40 )

Seat 6: GDiddy20 ( $104.80 )

Seat 4: Azhidahak77 ( $111.70 )

Seat 2: JMIRELE ( $64.10 )

Seat 1: mi55ke ( $101.80 )

HERO posts small blind [$0.50].

GDiddy20 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 2d 9d ]

mi55ke folds.

JMIRELE folds.

nayache calls [$1].

Azhidahak77 folds.

HERO calls [$0.50].

Kan tyckas lite slaskigt att limpa en skithand i SB men bordet har spelat väldigt löst postflop så tar chansen.

GDiddy20 checks.

** Dealing Flop ** [ 8s, 3d, 6d ] pott: $3

HERO bets [$2.50].

Låg flopp med färgdrag, betar rakt ut, har inget emot att ta potten redan här

GDiddy20 raises [$5.75].

Miniraise, inte helt ovanligt på detta bordet. Kan vara ett par över bordet eller en 8a t.ex.

nayache calls [$5.75].

Iofs har han slaskat ganska mkt, men check/kallsyn? Antagligen på drag.

HERO calls [$3.25].

** Dealing Turn ** [ Td ] pott $20,25

HERO bets [$10].

Sätter flush på turn. Slänger ut något av ett "fittbet" och hoppas att Gdiddy ska slå om och förhoppnignsvis få fold till mig. Kan vara ett misstag från mig här. Pottbet hade varit bättre mot 2 spelare?

GDiddy20 calls [$10].

nayache raises [$50]

HERO ??

Det där gick ju inte riktigt som jag tänkt. Efter nayache's spel på floppen misstänker man ju starkt att han också kan ha satt flushen. Potten har växt sig stor och nu finns det inte mkt till maöverutrymme för någon "kolla-vart-jag-står-raise". Läge att folda tvåkortsflush?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sitter på Q/J-hög (K möjligen) färg om han är hyffsat duktig, är han tomte så kan han väl sitta med vad som helst, rätt As kanske tvåpar/set, överpar osv.

 

Han hade aldrig försvarat sig sådär om han hade haft A-hög för då vill man beta mindre för att få betalt.

 

Det som är jobbigt med limpade låga suitade kort i NL är att man sällan får betalt av sämre händer för att färger syns så tydligt när man drar och sätter dom. Däremot stegar är oftast mer maskerade och inte lika skrämmande.

Ska det spelas låga låga SC så se till och var i position och raisandes in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En person som fått till sig 250 bb ganska snabbt har en tendens att "loosen up" Skulle vilja säga att han mkt väl kan ha 97, T8 såsom en färg här och att jag därför trycker in keramiken i potten: Jag har helt enkelt för mycket värde mot en "on rush" spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart en högre färg. Folda och må gött. Bra ord har redan sagts angående detta, men tankar som hur han spelar i annat fall måste vägas in.

 

Skulle han betta halvhårt med nån sorts triss eller turnad stege, trots möjlig färg, så skulle man kunna spela på ett lite annat sätt. Jag skulle testa en check när du får in färgen, han betar, och du check-raisar hyfsat hårt och berättar för honom att du har färg. Därifrån får du mer information om hans hand om han reraisar. Han lär ju sakta ner(el. foldar) om han har stegen/triss/tvåpar(synar väl med nötfärgen), men foldar han så är det ju helt okej. Har du svårt att folda färgen så är kanske det ett alternativ. Får garanterat gensvar från Q hög färg. Synar han är det du som saktar ner och får det billigt.

 

Är jag rättpå det eller är jag way-off? (har bara spelat NL några månader (men fixed i 4 år) så jag är rätt ny på området)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart en högre färg. Folda och må gött. Bra ord har redan sagts angående detta, men tankar som hur han spelar i annat fall måste vägas in.

 

Skulle han betta halvhårt med nån sorts triss eller turnad stege, trots möjlig färg, så skulle man kunna spela på ett lite annat sätt. Jag skulle testa en check när du får in färgen, han betar, och du check-raisar hyfsat hårt och berättar för honom att du har färg. Därifrån får du mer information om hans hand om han reraisar. Han lär ju sakta ner(el. foldar) om han har stegen/triss/tvåpar(synar väl med nötfärgen), men foldar han så är det ju helt okej. Har du svårt att folda färgen så är kanske det ett alternativ. Får garanterat gensvar från Q hög färg. Synar han är det du som saktar ner och får det billigt.

 

Är jag rättpå det eller är jag way-off? (har bara spelat NL några månader (men fixed i 4 år) så jag är rätt ny på området)

 

Ja alternativet med att checka ut slog mig. Risken finns dock att jag får ännu mindre info då. Om jag checkar, floppraisaren betar pott (runt 20) och han bakom höjer så sitter jag med ett väldigt konstigt beslut med lågfärg. Det gjorde jag iofs nu också. Valde iallafall att släppa skiten denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...