Gå till innehåll

NLT - SH, öppet steg och färgdrag.


Gekko

Recommended Posts

Är ganska ny på bordet har således ingen jätte bra read på någon. Dock verkar lirarerik stå för ganska mycket action, har visat upp ganska många bluffar, etc. Har ingen jätte bra read på nowa1, känns dock väldigt aggresiv lite top-pars nöten tendenser.

 

Game ended 2006-05-26 01:17:32 GMT+01:00

- Texas Hold'em No Limit EUR 25/50 - Table "Jessheim"

 

Players(max 6):

jobbex (EUR 0.00 in seat 1)

fam_wijk (EUR 4,842.00 in seat 2)

NEW_YORK (EUR 11,964.00 in seat 3)

nowa1 (EUR 6,294.00 in seat 4)

Hero (EUR 4,681.00 in seat 5)

Iirarerik (EUR 7,543.60 in seat 6)

 

Dealer: NEW_YORK

Small Blind: nowa1 (25.00)

Big Blind: Hero (50.00)

 

Hero was dealt: 2h - Kh

 

Iirarerik Raise (105.00)

fam_wijk Fold

NEW_YORK Fold

nowa1 Call (80.00)

Hero Call (55.00)

 

Flop Qs - 5c - 3h

 

nowa1 Check

Hero Check

Iirarerik Check

 

Turn Qs - 5c - 3h - 4h

 

nowa1 Check

Hero Bet (225.00)

Iirarerik Call (225.00)

nowa1 Raise (975.00)

Hero ???

 

Känns lite som ett jam eller fold läge, vad anser ni? Vilka händer C/R man här? A2 eller 67 kanske? Jobbigt läge som sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt, hur fan kan du fisksyna pre med den handen?

 

Skämtar du med mig eller? Han massage raisar UTG... Vilka händer foldar du med dom direkta oddsen på 5-to-1, samt de implecita som kan tänkas finnas vid en eventuell träff? De är klart att man skulle kunna göra ett squez-play istället, men eftersom det här är lite ovanför min vanliga nivå så kändes en syn bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, missade att du satt på BB. Klantigt.

 

Ok, kritik av spelet. Varför betar du ut på turn? Vad är din plan vid motstånd? Du borde väl ha ditt agerande klart för dig: "jag betar och synar" eller "jag betar för att köpa och foldar vid motstånd". Är det inte bättre att checka och ta ställning till en syn (om du inte har klart ditt agerande)?

 

Ett EDIT igen: Jag hajjar faktiskt inte ditt dilemma. Du har försatt dig i en piss-situation genom korkat spel. Räkna pottods och syna om du vill. Whats the problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget korkat spel alls tycker jag, trolgien ahde jag spelat likadant!

frågan e bara vad han kan checkraisa sådär med, 67? kanske

 

set? kanske.

 

Jag vet faktiskt inte, men chansen e nog väldigt stor du får in all hans deg om du prickar ett hjärter eller sätter stegen, men skulle jag sätta den emd esset skulle jag ha hjärtat i halsgropen för han hade 67, så rätt spel är nog att lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett rent bluffläge förståss. Tycker fold är självklart här.

Raise: Antagligen har någon en hand och då kommer du förmodligen bli raisad all in för att du inte ska kunna slinka, några iplicita odds finns alltså inte. Det är i så fall mycket bättre att ställa själv men synfrekvensen måste vara för hög i det här fallet. Jmf med om det är en fi.

Syn: är en katastrof då du inte får bort draghänder som dominerar din, du kan komma att förlora hela stacken när ditt drag går in mot Axh(Ah7h värst). Eller 78,67. Om det kommer en h eller en 6 a. Likaså om det kommer Qh eller 5h.

Sammanfattningsvis: Det är väldigt dåligt för dig att få syn och du har relativt lite att vinna i förhållande till detta. Du lägger in ca 4000 för att vinna ca 1500 i händelse av fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt, hur fan kan du fisksyna pre med den handen?

 

Skämtar du med mig eller? Han massage raisar UTG... Vilka händer foldar du med dom direkta oddsen på 5-to-1, samt de implecita som kan tänkas finnas vid en eventuell träff? De är klart att man skulle kunna göra ett squez-play istället, men eftersom det här är lite ovanför min vanliga nivå så kändes en syn bättre.

 

Tycker du ska folda faktiskt. Det är onödigt att tvingas in i en sån pott utan position och helt utan nån aning om vilka händer motståndaren har.

 

Mycket större chans att DU tappar stacken på en skithand än att du lyckas dubbla själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saint_Bjorn: Tycker beten på turn är ganska självklar och känns väldigt standard i min värld iaf. Det va rundcheck på floppen och den första killen har checkat igen. Båda känns med andra ord väldigt svaga och även om vi får en syn (vilket btw va ungefär de jag räknade med) så kan vi alltid ta potten på rivern. Vad jag inte hade räknat med va givetvis att bli C/R kändes väldigt märkligt.

 

Djens: Va lite innen på din linje, vill inte avslöja vad jag gjorde innan vi har fått en riktig diskussion.

 

brut: Bra åsikter som du kommer med. Frågan är väl egentligen hur ofta Villain har stålet efter att ha C/R, eller ifall han kan göra de här som en resteal? Så hur hög är syn frekvensen vid en push och vilka drag lever..? Håller med om att synen måste va de sämsta alternativet.

 

iremmats: Ser inte riktigt dilemmat med att spela KXs, skillnaden på denna hand och t.ex. AXs är inte så stor i mina ögon. Medtanke på att lirarerik har raisat nästan varje hand (och ett litet raise ofta har varit med en skithand) så vi behöver verkligen inte ge honom creeds för särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med Kx s är väl att det är en bra hand att spela mot folk man kan läsa någorlunda. Liraerik är bättre, men visst, det går att se en flop med den, men du gamble:ar i så fall.

 

Nowa1 är också väldigt väl kvalificerad för det spelet. Har sett honom lira 100/200 på prima ett antal gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En push känns lite overkill i min värld; frågan är om du inte har lika hög FE på fi om du skulle välja att 3-beta samtidigt som du kan frirulla rivern om ditt drag inte går in? (förutsatt att han nu endast synar ditt raise)

 

Får du ett ställ i ansiktet är det väl bara till att ta fram kalkylatorn ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En push känns lite overkill i min värld; frågan är om du inte har lika hög FE på fi om du skulle välja att 3-beta samtidigt som du kan frirulla rivern om ditt drag inte går in? (förutsatt att han nu endast synar ditt raise)

 

Får du ett ställ i ansiktet är det väl bara till att ta fram kalkylatorn ...

 

Jag skulle kunna sätta mitt kön på att fi antingen foldar eller trycker om Gekko slår om ordentligt igen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sätter nowa1 på 67 eller 44 för set.

Han kan tom ha floppat set men eftersom han är först att prata efter flop vill han C/R lirarerik.

Att slå om känns fel. Får en känsla av att nowa1 skulle kunna folda istället för att slå om här tom.

Att syna 750~, vad gör du när/om du missar? checkar bort potten eller riskerar du att slänga in en 2k~ bluff ?

Du riskerar att tvingas syna ner om du sätter färg med brädan paras.

Donera dina 225 istället och skriv wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En push känns lite overkill i min värld; frågan är om du inte har lika hög FE på fi om du skulle välja att 3-beta samtidigt som du kan frirulla rivern om ditt drag inte går in? (förutsatt att han nu endast synar ditt raise)

 

Får du ett ställ i ansiktet är det väl bara till att ta fram kalkylatorn ...

 

Jag skulle kunna sätta mitt kön på att fi antingen foldar eller trycker om Gekko slår om ordentligt igen här.

 

Med största sannolikhet ja .. Läste lite slarvigt o trodde att vi hade mer bakom än vad som var fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Dumheter från att inte ha läst handen ordentligt.

 

Jag skulle kunna sätta mitt kön på att fi antingen foldar eller trycker om Gekko slår om ordentligt igen här.

Vad är det för odds? Behöver jag sätta emot ett helt kön, multipla kön eller bara en bråkdels kön?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iremmats: Ser inte riktigt dilemmat med att spela KXs, skillnaden på denna hand och t.ex. AXs är inte så stor i mina ögon. Medtanke på att lirarerik har raisat nästan varje hand (och ett litet raise ofta har varit med en skithand) så vi behöver verkligen inte ge honom creeds för särskilt mycket.

 

1. Du kan inte få in nötfärgen.

2. Du kan inte få stege.

 

Sen så tycker inte jag du ska ge dig in på Lirareriks "jaktmarker". Han spelar skitkort och börjar du spela skitkort tillbaka så tror jag personligen att du hamnar i ett sorts spel du inte fullt ut behärskar och ger honom möjligheten att spela ut dig i position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En push känns lite overkill i min värld; frågan är om du inte har lika hög FE på fi om du skulle välja att 3-beta samtidigt som du kan frirulla rivern om ditt drag inte går in? (förutsatt att han nu endast synar ditt raise)

 

Får du ett ställ i ansiktet är det väl bara till att ta fram kalkylatorn ...

 

Jag skulle kunna sätta mitt kön på att fi antingen foldar eller trycker om Gekko slår om ordentligt igen här.

Vilken sorts kön är det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle spelat handen likadant, rundcheck på flopen, fi checkar på turn, inga konstigheter med att beta där.

 

Det beror ju helt på motståndaren och vilken read du har, hans image osv. men du skrev att du inte har någon vidare read, då förespråkar jag helt klart en fold här.. det blir en hand du måste spela om hela stacken eller lägga där på turn, för som Quasi skrev kommer Fi antingen att ställa eller folda om du reraisear och du vet inte ens om du möjligtvis drar dött.

Jag vet inte hur man spelar små/mellan pockets på en sån hög nivå men limpar man verkligen in från sb då? lirarerik slår upp varje hand oavsett pos vad jag förstår och jag skulle då föredra att slå om och isolera mig mot honom och få bort bb när man är ur position som nowa1 är men det beror ju såklart helt på vad man är för slags spelare.

Tror snarare att han sitter på A2 eller 67, ser inte hur han skulle kunna göra sin C/R med något sämre på den brädan. Vad än kan ha så känns det fel att spela vidare IMO då risken att det blir en alldeles för dyrköpt historia är överhängande.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort: Jellesi har gjort det mkt klart för mig vilket kön du gillar sena fredagskvällar dom den här. Inte undra på att Jellesimannen alltid ville dra hem thai-kvinnorna med adamsäpplen trots att vi insisterade på att satsa europeiskt.

 

Brut: Manligt, bara att ta för sig om du vill sätta tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...