Albert Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Jag har några idéer till olika företagskoncept och jag undrar om man kan sälja dem. Svaret är väl ja, men var hittar man en köapre? Citera
Gila01 Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Tyvärr svårt att presentera utan att avslöja konceptet. Köparen vill ju veta vad han ska köpa. Citera
Saint_Bjorn Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Stod i DI för nån dag sen om ett riskbolag (tror jag, läste inte noga) som erbjuder presentationer i 7 minuter för 5 kkr (du pyntar och presenterar). Som hittat. Kontakter och banker (om du vill köra själv) är en annan bra idé. Eller skänk skiten. Citera
Albert Postad 25 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2006 Stod i DI för nån dag sen om ett riskbolag (tror jag, läste inte noga) som erbjuder presentationer i 7 minuter för 5 kkr (du pyntar och presenterar). Som hittat. Kontakter och banker (om du vill köra själv) är en annan bra idé. Eller skänk skiten. Det där lät ju interessant. Du råkar inte veta vilket nummer det var? Citera
Saint_Bjorn Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Förra veckan kanske. Ring/maila redaktionen så får du säkert mer info. Citera
Jennez Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Är det här en uppföljning på tråden "Vad ska jag bli?" Albert? Citera
Albert Postad 26 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2006 Är det här en uppföljning på tråden "Vad ska jag bli?" Albert? Hahaha, jo på sätt och vis. Tänkte kränga nån av mina superidéer Citera
Cyntax Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Enligt rykten ska man kunna ta patent på ideér i USA. Citera
Ceritus Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Enligt rykten ska man kunna ta patent på ideér i USA. Det går ju i Sverige också enligt rykten Man kan ta patent i hela världen om man så känner för de. Men det lär kosta rätt mycket. Ta patent på din idé om den är unik, sen kan du kränga patenten. Om du äger patenten på en idé är det svårt för någon annan att göra något liknade, utan att inkräkta på ditt patent. Citera
Cyntax Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Enligt rykten ska man kunna ta patent på ideér i USA. Det går ju i Sverige också enligt rykten Man kan ta patent i hela världen om man så känner för de. Men det lär kosta rätt mycket. Ta patent på din idé om den är unik, sen kan du kränga patenten. Om du äger patenten på en idé är det svårt för någon annan att göra något liknade, utan att inkräkta på ditt patent. Jag menar alltså företagskoncept = ideér... inte tekniska lösningar. Citera
matsile Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Enligt rykten ska man kunna ta patent på ideér i USA. Det går ju i Sverige också enligt rykten Man kan ta patent i hela världen om man så känner för de. Men det lär kosta rätt mycket. Ta patent på din idé om den är unik, sen kan du kränga patenten. Om du äger patenten på en idé är det svårt för någon annan att göra något liknade, utan att inkräkta på ditt patent. Jag menar alltså företagskoncept = ideér... inte tekniska lösningar. Jag tror problemet, eller vad du bör ta i beaktning, är att om iden är tillräckligt bra för att någon skulle vara villig att betala dig för den, kanske du i stället borde överväga att ordna med finanserna för att driva igenom iden själv och då även få del i avkastningen? Edit: Jag såg senare att du inte var den som skapade tråden, så min kommentar var inte direkt riktad till dig Citera
Loveless Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Patent är överskattat, speciellt för småföretag och privatpersoner. Dessutom är det fånigt dyrt. Citera
Recommended Posts