Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vill gärna ha synbpunkter på spelet på turn. Skulle en check vara bättre ? Gillar inte att checka stora händer såsom KK, men kanske måste maximera för att göra det ?

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with Kclub.gif, Kspade.gif.

UTG calls, 3 folds, MP2 raises, 4 folds, Hero 3-bets, UTG calls, MP2 calls.

Flop: (9.50 SB) 5diamond.gif, 4club.gif, 8spade.gif(3 players)

Hero bets, UTG calls, MP2 raises, Hero calls, UTG calls.

Turn: (7.75 BB) Jclub.gif(3 players)

Hero bets, UTG calls, MP2 calls.

River: (10.75 BB) Jheart.gif(3 players)

Hero bets, UTG calls, MP2 calls.

Final Pot: 13.75 BB

Postad
Trebeta flop för att isolera mot MP2, sen är det bara att fortsätta beta precis som du gör.

Hade någon tankegång om att jag skulle slowspela lite på flop och sedan check - raisa på turn..Dock missade jag när jag skulle trycka check (missclick eller nå sånt), tog det som ett omen och bettade ut istället, så spelmönstret blev lite knas...Ska sluta med fancy play å bara köra som vanligt, heh...

Postad

Fancy play syndrome är riktigt EV- i längden på låglimit FL, det är min åsikt, försök bara få in så många bet som möjligt.

En check-raise på turn hade varit bättre än att beta ut tycker jag.

Postad
Fancy play syndrome är riktigt EV- i längden på låglimit FL, det är min åsikt, försök bara få in så många bet som möjligt.

Jao, FP försöker jag hålla mig undan..I vilket fall som helst. Tycker detta inlägg du just skrev motsäger ditt första inlägg, hur menar du ? Du skrev först att 3-bet och att sedan betta ut, vilket jag gör, var bra spel..Men nu tycker du jag ska checka turn för å få en check - raise möjlighet? Sorry, är lite smått seg i skallen, så du får ursäkta..

Postad

Du missförstår mig :)

Jag menar att du ska 3-beta flop. Men nu när du synar flop så var ju frågan hur du skulle spela turn, och hade jag synat flop hade jag check-raisat turn.

Postad

Jao, FP försöker jag hålla mig undan..I vilket fall som helst. Tycker detta inlägg du just skrev motsäger ditt första inlägg, hur menar du ? Du skrev först att 3-bet och att sedan betta ut, vilket jag gör, var bra spel..Men nu tycker du jag ska checka turn för å få en check - raise möjlighet? Sorry, är lite smått seg i skallen, så du får ursäkta..

du bet-callar floppen. här ska du 3beta och leda ut på turn sedan.

OM du nu råkar missclicka och bara syna floppen, så checkraisa turn.

Postad

Jag menar att du ska 3-beta flop. Men nu när du synar flop så var ju frågan hur du skulle spela turn, och hade jag synat flop hade jag check-raisat turn.

Hehe ja ok, det där var alldeles för snårigt för mig att förstå, tur att det finns pedagogiska personer, lol...Jädrans missclick som förstörde allt då, heh..

Btw...Jag synar inte flop, jag 3 bettar, tror jag iaf, för det står så i min HH, lol..usch va trött jag är..

Postad

Hehe ja ok, det där var alldeles för snårigt för mig att förstå, tur att det finns pedagogiska personer, lol...Jädrans missclick som förstörde allt då, heh..

Btw...Jag synar inte flop, jag 3 bettar, tror jag iaf, för det står så i min HH, lol..usch va trött jag är..

Du trebettar preflop, på floppen bet-synar du. Håller med de andra, trebetta floppen, led turn.

Postad

Som sagt, var ju inte LITE yr igår. Förväxlade preflop spelet med flop spelet, go figure. Mitt normala spel skulle vara att 3-betta flop, försökte vara lite extra duktig/smart i denna hand, ska sluta med det å bara ösa på istället. Tack för synpunkterna.