Gå till innehåll

Har Rulle för nivån men rädd att losa, tips?


Bernt

Recommended Posts

Har efter en dålig period uppe på NL50 gått ner och lirat NL20 trotts att min BR täcker 30inköps kravet. Av någon anledning känner jag mig obekväm på NL50 vilket man absolut inte ska göra på den nivån man väljer att spela på.

Jag har rulle till det, men känner mig osäker. Tips och råd skulle uppskattas om hur jag ska tänka och övervinna ett dåligt pokerpsyke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Multitablar du? Spela ett NL50 och resten NL20.

 

Ta enstaka skott på bara nåt bord åt gången och spela i övrigt där du är nöjd.

Eller spela NL20 tills du har så stor rulle att du kan förlora massor inköp innan det känns oroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar battre nar jag inte har exakt regeln om bankrulllen pa mitt konto. Jag tar ut pengar koper xbox 360, reser, hemmabio osv men lamnar alltid pengar sa jag klarar av min niva. ( iaf for tillfalligt :-)) Jag belonar mih sjalv med lite da och da, det for mig att spela battre men jag spelar aldrig overdrivet over min br

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med Bimpi, bästa sättet att lära sig en nivå. Våga skotta, men inte allt för högt, att spela NL100 för att lära sig NL50 är ett bra alternativ.

 

Men som sagt, man måste kunna förlora 100$ utan att världen rasar.

 

Funkade för mig. Man lär sig beta ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har efter en dålig period uppe på NL50 gått ner och lirat NL20 trotts att min BR täcker 30inköps kravet. Av någon anledning känner jag mig obekväm på NL50 vilket man absolut inte ska göra på den nivån man väljer att spela på.

Jag har rulle till det, men känner mig osäker. Tips och råd skulle uppskattas om hur jag ska tänka och övervinna ett dåligt pokerpsyke.

 

Självklart är det inte bara rulle som gäller, då en högre nivå är svårare. Jag skulle tippa på att det är de bättre spelarna som får dig att känna dig obekväm och inte pengarna. Inte mycket till tips, men det enda jag kan ge dig är: var noga med statistiken (+5bb/hr på nl20>-1bb/hr på nl50).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt det finns en lite annan förklaring till detta. Har själv harvat igenom NL50 på mängder av sidor och nätverk så har viss erfarenhet. På många stora nätverk är det faktiskt en markant nivåskillnad på spelarnas kvalitéer mellan just NL20 och NL50. Tydligast är det kanske på Prima där alla deals drar massor av tighta grinders till NL50. Till er som spelar NL50 på prima, BYT SITE!

 

Mitt tips är att testa spela NL50 på party som har de i särklass sämsta spelarna på denna nivå av alla sidor jag testat. Själv gick jag bara strax bättre än even på spelet på prima medan jag krossade nivån på party (45 inköp/månad). Värt ett försök imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tror faktiskt det finns en lite annan förklaring till detta. Har själv harvat igenom NL50 på mängder av sidor och nätverk så har viss erfarenhet. På många stora nätverk är det faktiskt en markant nivåskillnad på spelarnas kvalitéer mellan just NL20 och NL50. Tydligast är det kanske på Prima där alla deals drar massor av tighta grinders till NL50. Till er som spelar NL50 på prima, BYT SITE!

 

Mitt tips är att testa spela NL50 på party som har de i särklass sämsta spelarna på denna nivå av alla sidor jag testat. Själv gick jag bara strax bättre än even på spelet på prima medan jag krossade nivån på party (45 inköp/månad). Värt ett försök imho.

 

jo tack spelarna på party sugar men har aldrig fått så många bad beats som jag fick under min tid på party!!!!

 

jag lirar Prima nu på 0,25-0,50 och det är tight

vill gärna lira party men fy med bad beats man får där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är alltid tufft att gå upp i nivå efterssom man dels är obekväm,dels tenderar spelet att bli lite aggressivare för varje nivå vilket ju givetvis är en bedrövlig kombination när man redan känner sig obekväm.Mitt enda råd är att försöka anpassa ditt spel så att du spelar lite tightare än du är van vid,(borde va lätt om du känner dig obekväm)samt tvinga dig själv att spela lite aggressivare.vet att det är lättare sagt än gjort,själv har jag krupit tillbaka med svansen mellan benen ett par gånger (och gått tillbaka upp igen)nästan varje gång jag gått upp en nivå.lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...