farsajd Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Tjenare! Har fastnat för poker sedan mina vänner guidat in mig i spelet. Har spelat i ca 1 månad nu och har endast satt in $20 men vunnit ca $300. Min spelstil är tok tight , jag foldar alltid kassa kort , har jag AK och höjjer preflop och jag inte träffar flopen så kastar jag korten om nån bettar mycket osv. Jag har dock overkligt stora problem med att jag verkligen inte vet hur man bluffar , hur gör man? chansar man med typ Q8o och raisar preflop , å även om man inte träffar så "låtsas" man att man träffat å bettar? Är det kanske så att jag är för ärlig för att kunna spela poker över huvud taget? Jag misstänker att jag torskat på detta sätt MÅÅÅÅNGA gånger , därför behöver jag hjälp med ett motmedel Jag spelar endast 0.25-0.50 NL. Är det bättre att spela sng istället? eller är det bara mera bluff där? här är ett fint exempel på min otroligt kassa förmåga med bluffar... Jag sitter med AQ och raisar preflop , en kille synar. AKQ kommer på flop , jag bettar $4 han synar. 10 kommer på turn , Jag checkar , han mosar all in. Jag bajsar på mig , då jag tror han har J så jag foldar. Han visar korten för att retas , han hade A7. Å då blir jag grinig som gaaatan... tog han visserligen senare på en all in men ändå ni förstår säkert vad jag behöver hjälp med! /Farsajd Citera
Uppenberg Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 tjena, kan svara på de där om att du bluffar lite, de gjorde jag också de är nåt man lär sig med tiden och skaffa en read på motståndaren. Ibland måste man bara lite på sin instinkt Citera
Baloos Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Skulle tippa på att din oförmåga att bluffa i själva verket är en av dina största tillgångar på NL50. Citera
farsajd Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 så det du menar är att jag i stort sett ska fortsätta spela på samma sätt jag gör nu? Jag har märkt att jag ofta blir sönderläst rätt fort tyvärr. Så jag har börjat med nåt som jag antar är helt värdelöst. Säg att jag får KK och har dealerbutton vi sitter 5st vid bordet , 2 foldar och turen är min , då synar jag bara rätt ofta för att inte skrämma iväg folk , vilket gjort att jag torskat rätt många händer pga passivitet. men raisar jag preflop så lägger sig varenda jävel oftast detta resulterar i att jag inte vinner nå stora potter. Det jag gör är alltså att hoppas att nån annan träffar top paret på bordet , säg att det ligger 4710 på flop , jag bet 0.5 en raise 2 osv. men det är sällan det funkar. hur ska jag spela dessa starka händer utan att bli sönderläst av motståndarna. Som jag spelar nu så spelar jag kanske var 15:e hand eller nåt. så de märker ju om jag får KK iom min kraftiga raise helt plötsligt Citera
JohnH Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Höj med fler händer än AA KK AK. typ ner till 88 syna med lägre par i tidiga positioner.. höjer någon, folda. Det jag menar är att du behöver spela lika som du gör nu fast lite mindre tight! Bluffa är sällan bra i början då många inte registrerar hur du spelar. Mitt tips är alltså spela liiiite mindre tight, köp nån pokerbok o fortsätt lira tight... rätt väg o starta upp sin pokerkarriär! Citera
Maple Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Bluffa är sällan bra i början då många inte registrerar hur du spelar. Det är inte motståndarnas obefintliga uppmärksamhet som är problemet med att bluffa. Problemet är flertalet spelares stora synbenägenhet som gör bluffande sällan lönsamt på lägre nivåer. Citera
Krilla Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Jag misstänker att jag torskat på detta sätt MÅÅÅÅNGA gånger./Farsajd Du har ju svaret själv. Sluta bluffa så ska du se att du vinner mer, bluffkänslan får du med tiden. Och det är inte så många som du tror som läser sina motspelare på den nivån. Citera
farsajd Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 jag brukar oftast syna på pocket pairs också , men som du säger så slänger jag om nån höjjer mycket. Vad tycker du / ni generellt är värt att spela? jag går nu efter 2kläddakort eller pocketpair så går jag med typ. går även med på suited connectors , dock ej vid raise. Ska man gå med även på typ A7s eller Q8o? eller är det bara dumt? Citera
Bergenbauer Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Om man ska lyssna på proffsen så ska man ju ha en bankrulle på minst 500 dollares om man ska ha en suck på 0.25/0.50. Lirar själv på 5/10 och har en rulle på 30 dollar. Snacka om dålig bankmanagement! Citera
Sladdis Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Som någon annan sa att "lära sig" att bluffa kommer med tiden, att känna att motståndaren är svag osv. Däremot anledningen till att folk ofta lägger sig mot en raise från dig är du raisar för få händer. Säg att du får en skithand, vilken som helst t.ex 9-4o och sitter på knappen. Släng in en raise, enbart i syfte på att sno blindsen och vara aktiv. Några händer senare kanske du plockar upp en hand som du i vanliga fall höjer med. Höj då lika mycket och då får du defenitivt fler syner. Dessutom även om du trivs på NL50 så skulle jag ändå rekommendera att gå ner till NL20 just för sväningarna. Beror ju på vad du har för mål, att bygga rulle eller att bara skotta och ta ut pengarna?? Citera
Perli Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Hur mycket höjer du om du får KK? Ett annat vanligt nybörjarmisstag är ju att bli lite väl glad när man får AA/KK och höjer för mycket, höj kanske 3-4 big blinds. Folk kommer lägga sig ibland givetvis men det får man ta. Till att börja med kan det nog funka att alltid beta lika mycket före floppen (om du är den första som gör något annat än folda), då kommer du vara mycket svårläst. Efter ett tag märker du ju lite hur folk agerar på dina bets, får du lite för många syner så höjer du lite mer med de händer du inte vill ha så många mot dig med, lägger sig alla lite för ofta så höjer du lite mindre. Det är lite så det funkar med bluffarna också, märker du att du får för mycket respekt och alla lägger sig när du höjer med bra händer så kan du börja höja med lite sämre händer. Kanske inte preflop men nån gång lite nu och då när du missar floppen och ingen annan visar något intresse av att ta den. Märker du däremot att folk väldigt ofta följer med när du betar bra händer så finns det ju ingen mening att försöka sno potter, du kommer få tillräckligt betalt när du träffar ändå. / Perli Citera
Sladdis Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 jag brukar oftast syna på pocket pairs också , men som du säger så slänger jag om nån höjjer mycket.Vad tycker du / ni generellt är värt att spela? jag går nu efter 2kläddakort eller pocketpair så går jag med typ. går även med på suited connectors , dock ej vid raise. Ska man gå med även på typ A7s eller Q8o? eller är det bara dumt? Personligen tycker jag A med en svag kicker ofta är en trubbelhand, mycket beror på position men i tidig position är det fetmuck på båda de händerna. Låga PP föredrar jag att limpa och spela agg efter flop. Sc, ska man spela dom föredrar jag att vara för in i potten! Citera
richardd Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Just nu total krossar du säkert dom riktiga fiskarna men får problem mot dom som spelat 1-2 år. Som någon annan sa så är nog en av dina största förmågor att du inte vågar bluffa. Fortsätt på samma sätt, läs en pokerbok och "lek" runt lite så kommer det med tiden. Citera
farsajd Postad 25 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2006 Precis , jag har väldiga problem mot de mer rutinerade spelarna. Men jag får fortsätta att spela på det sätt jag spelar nu , men kanske gå ner en nivå , för nu svänger det ofantligt mycket. Torskade hela min bankrulle igår , tackvare sjukt spelande... satt med KK på handen , raisade 0,50 till 3 , en kille synar. Flop: K10 10 , Jag betar 3 , killen synar. Turn: 7 tror jag det var , Jag betar 9 han synar. vid det här laget börjar jag bli skrajj , men jag hade ju trots allt en hög kåk. River: 2:a , Jag bettar $20 han går all in $95 , jag blir skitnödig , men måste ju syna , så jag synar... Gissa vad han hade på hand... 10 10. jag fick verkligen helt seriöst tårar i ögonen. Skulle ni på något sätt spelat denna hand annorlunda? eller var det helt uppenbart att han hade 10 10? Citera
Max Cady Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Hur många timmar om dagen spelar du och hur många bord samtidigt? Citera
majorj Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Skulle ni på något sätt spelat denna hand annorlunda? eller var det helt uppenbart att han hade 10 10? Absolut inte. Du spelade rätt. Citera
farsajd Postad 25 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2006 Jag spelar typ 3 timmar per dag , men spelar bara ett bord åt gången , kan inte koncentrera mig på flera samtidigt. Kanske skulle öva upp den förmågan lite , vad är fördelarna? att kunna vinna pengar snabbare? Citera
chapman Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Jag spelar typ 3 timmar per dag , men spelar bara ett bord åt gången , kan inte koncentrera mig på flera samtidigt. Kanske skulle öva upp den förmågan lite , vad är fördelarna? att kunna vinna pengar snabbare? Är du väldigt tight har det ju den fördelen att man inte behöver sitta lika länge och vänta på en bra hand. En annan fördel är att du kan gå ner lite i nivå men få samma timförtjänst med mindre svängningar i bankrullen. Man klara även av bonusar fortare. Citera
baller Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 snälla snälla sök på "bankroll management" och läs om det. Du kan inte sitta med alla dina pengar på bordet samtidigt, då spelar du för högt och kommer gula oavsett hur duktig du är, förr eller senare har man otur och får tex kåk mot fyrtal. Citera
Recommended Posts