Gå till innehåll

Frågor angående säkerhet på PartyPoker.se


StudentDSV

Recommended Posts

Hej, jag skapade ett konto på detta forum idag för att lägga upp en del frågor som mina kollegor och jag har angående säkerheten på webbplatsen partypoker.com

 

Vi går Data- Systemvetenskaplig linje på SU/KTH i Stockholm och har som uppgift just nu att skriva en uppsats om system teori. Vi jobbar inte för/med partypoker.com på något sett även om de också skulle kunna dra nytta av våra svar i framtiden.

 

VI har 11 frågor som vi gärna skulle vilja ha svar på.

 

Här kommer dessa:

 

  • Varför spelar du på partypoker.com?
     
    Hur upplever du partypoker.com’s säkerhet?
     
    Gör du någonting för att öka din säkerhet när du spelar poker på nätet?
     
    Om du haft säkerhetsproblem, fick du hjälp med problemet och hur upplevde du att du bemöts av systemet?
     
    Tror du att det går att fuska?
     
    Skulle du kunna tänka dig att fuska?
     
    Hur upplever du att partypoker.com motverkar möjligheten till fusk?
     
    Har du upplevt/Hur upplever du -att andra användare utnyttjar möjligheten till fusk?
     
    Hur påverkas du av medias rapporteringar i ämnet?
     
    Om du har haft ett problem, har det påverkat din fortsatta användning av partypoker.se?
     
    Känner du att du har fått tillräckligt med information om säkerhetsaspekterna?

 

Tack för er tid och hoppas att detta inte stör forumet på något sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för säkerhet ni menar? Är det för transaktioner av pengar och kontohantering, eller är det identifiering och verifiering av personen som spelar. Finns ju även aspekten av möjligheten att manipulera applikationen och spelet. Att bara säga säkerhet är lite för brett för att jag ska orka bry mig att svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du på partypoker.com?

störst utbud

 

Hur upplever du partypoker.com’s säkerhet?

bra. men partypartners har vissa oroande saker som tex när man signar upp subafil vill de ha lösenord till dennes partypokerkonto. känns ytterst osäkert.

 

Gör du någonting för att öka din säkerhet när du spelar poker på nätet?

antivirus och bra webbläsare. laptop kommer aldrig ihåg lösenord.

 

Om du haft säkerhetsproblem, fick du hjälp med problemet och hur upplevde du att du bemöts av systemet?

-

 

Tror du att det går att fuska?

collusion ja. trojaner ja. hacka party? - njä.

 

Skulle du kunna tänka dig att fuska?

tillfället gör tjuven. inte vet jag. idagläget känns det främmande men vem vet. fuska i andra typer av onlinespel har man ju gjort.

 

Hur upplever du att partypoker.com motverkar möjligheten till fusk?

sega. bottarna gick ju flera månader utan avstängning.

 

Har du upplevt/Hur upplever du -att andra användare utnyttjar möjligheten till fusk?

disconnect-fusk ser man då och då.

 

Hur påverkas du av medias rapporteringar i ämnet?

inget.

 

Om du har haft ett problem, har det påverkat din fortsatta användning av partypoker.com?

-

 

Känner du att du har fått tillräckligt med information om säkerhetsaspekterna?

nej. så hutlösa summor som vi betalar(jag betalar över $500/dag i avgfiter) så kunde de gott ha högre säkerhet. digipass för uttag borde de fixat för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag rensat ett halvdussin totalt ovidkommande inlägg från den här sidan. Vill man boosta sitt ego genom att anklaga andra för fuffens kan man göra det via PM eller skälla ut sitt kylskåp för att bli av med aggressionerna. Själv har jag slagit knogarna blodiga ett par gånger av samma skäl men det är kanske inte extremt smart.

 

Jag kan bekräfta att det är folk på SU som ligger bakom, och därmed får det vara slut på spekulationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till moderator(er):

Ursäkta besväret, trodde aldrig att folk skulle reagera på ett sånt sett, men vi tänkte att eftersom det är en online-tjänst så borde vi få bäst svar på ett online-forum om online-tjänster av liknande art (åtminståne mest ärliga svar).

 

Vad är det för säkerhet ni menar? Är det för transaktioner av pengar och kontohantering, eller är det identifiering och verifiering av personen som spelar. Finns ju även aspekten av möjligheten att manipulera applikationen och spelet. Att bara säga säkerhet är lite för brett för att jag ska orka bry mig att svara.

 

Det är en studie i system teori, alltså inte en teknisk studie. Det handlar inte om SSL eller kryptering utan om själva tanken bakom att ha tekniker av olika typer för säkerhet och vilken del det har i helheten av systemet. Hela de konceptet är vad den här kursen på 5 poäng går ut på, jag själv är mycket mer tekniskt lagd med bakgrund som programerare men detta handlar alltså inte om det ena eller det andra utan om helheten och processer. Inte om vad som händer när eller hur. Frågorna är menade att ge den typen av svar som en icke-tekniskt kunnig person också ska kunna svara då det hela handlar inte om säkerhets-teknik (jag vet att det kan låta flummigt men det handlar om teori :) )

 

 

Hmmm, löjligt riktat till just Partypoker. Ser ju direkt ut som en enkät från någon anställd på Party.

 

Om Ni inte har något som helst intresse av Party, varför ställer Ni inte frågorna lite mer allmänt?

 

Därför att man måste välja ett företag i arbetet, det handlar om att analysera ett system i ett företag på ett teoretiskt sett. Vissa har valt SystemBolaget, ICA, Tradera, Blocket och andra företag med tjänster på webben eller slutna system som interagerar med vanliga användare.

 

Hoppas dessa svar kan hjälpa att bringa fram en stabil och sober diskussion och svar till våra frågor.

 

Anledningen att jag inte har lagt dessa frågor på något officiellt forum är för att folk kan ha vissa förbehåll till att svara helt ärligt när det är tjänstens officiella forum.

 

Tack och hoppas att alla är nöjda så.

 

SU/KTH Student..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, löjligt riktat till just Partypoker. Ser ju direkt ut som en enkät från någon anställd på Party.

 

Om Ni inte har något som helst intresse av Party, varför ställer Ni inte frågorna lite mer allmänt?

 

Därför att man måste välja ett företag i arbetet, det handlar om att analysera ett system i ett företag på ett teoretiskt sett. Vissa har valt SystemBolaget, ICA, Tradera, Blocket och andra företag med tjänster på webben eller slutna system som interagerar med vanliga användare.

 

SU/KTH Student..

 

Jaha, OK! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du på partypoker.com?

Flest spelare, Bäst klient (miniview, egna skins, kompatibelt med alla tillbehör etc).

 

Hur upplever du partypoker.com’s säkerhet?

Ok

 

Gör du någonting för att öka din säkerhet när du spelar poker på nätet?

Nej. Har haft högt säkerhetstänkande från start.

 

Om du haft säkerhetsproblem, fick du hjälp med problemet och hur upplevde du att du bemöts av systemet?

 

Tror du att det går att fuska?

Självfallet

 

Skulle du kunna tänka dig att fuska?

Självfallet, beror på vinst kontra eventuell förlust och är även beroende av inom vilket område.

 

Hur upplever du att partypoker.com motverkar möjligheten till fusk?

Dålig respons allmänt. Förhandsproducerade standardsvar på förfrågningar från uppmärksamma/paranoida spelare

 

 

Har du upplevt/Hur upplever du -att andra användare utnyttjar möjligheten till fusk?

Ja. Lång tråd på 2+2 ang. botar vilket tog månader för PP att upptäcka.

 

Hur påverkas du av medias rapporteringar i ämnet?

Inte alls.

 

Om du har haft ett problem, har det påverkat din fortsatta användning av partypoker.se?

Nej. Partypoker.com f.ö.

 

Känner du att du har fått tillräckligt med information om säkerhetsaspekterna?

Nej, information kan man aldrig få tillräckligt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...