Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 JADÅ! KK mot AK= dubbling! ligger 2:a nu
AnnaDea Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Du går all-in alldeles för många gånger. j2 handen var förståligt, men resten? som shortie och inget att förlora så ställer jag med any two Nu var du ju inte precis shortstacked när du har stjält. Du var all-in ca: 5 gånger inom loppet av ca: 14-15 händer.
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 ute på 3:e plats och fick €1250.. ganska nöjd
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 Grattis till 3 platsen Mogge tack! tack annadea och nån mer som stöttade i chatten
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 Du går all-in alldeles för många gånger. j2 handen var förståligt, men resten? som shortie och inget att förlora så ställer jag med any two Nu var du ju inte precis shortstacked när du har stjält. Du var all-in ca: 5 gånger inom loppet av ca: 14-15 händer. dom gångerna jag gick all in ganska tätt på varandra, då var jag visst ganska short.. första gången efter "J2" hade jag inte mer än 4BB och låg fortf sist.. så jag chansa lite och gick allin med mediokra händer ett par gånger.. om jag kanske inte hade gjort det utan bara foldat och suttit o väntat på en hand så skulle jag nog ha åkt ut tidigare.. men det är mitt spelsätt, säger inte att det är rätt
Gäst Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Grattis till en fin placering! Kul att det går bra för dig
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 Grattis till en fin placering! Kul att det går bra för dig tack! riktigt skönt att komma långt i en turre då jag har kommit "halvlångt" i ett par st innan
AnnaDea Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Du går all-in alldeles för många gånger. j2 handen var förståligt, men resten? som shortie och inget att förlora så ställer jag med any two Nu var du ju inte precis shortstacked när du har stjält. Du var all-in ca: 5 gånger inom loppet av ca: 14-15 händer. dom gångerna jag gick all in ganska tätt på varandra, då var jag visst ganska short.. första gången efter "J2" hade jag inte mer än 4BB och låg fortf sist.. så jag chansa lite och gick allin med mediokra händer ett par gånger.. om jag kanske inte hade gjort det utan bara foldat och suttit o väntat på en hand så skulle jag nog ha åkt ut tidigare.. men det är mitt spelsätt, säger inte att det är rätt Nu pratar jag om de gångerna då du låg med ca: 68k och de andra runt 30-50k och sen hade du 2 st som hade runt 100k. Den jag uppmärksammade mest var när du hade runt 68k och SB eller BB hade ca: 46 och du gick all-in med Q3os och han synade med A3os. Det enligt mig var en ganska så dålig all-in, som du skulle ha skippat. Bordet i sig var ganska så löst och dåligt. Så det kändes mest att det var ganska farligt att gå all-in så där mycket. De gångerna du gjorde det var det väl tur att de inte hade någon medikoer hand som A högt eller lliknade. Eftersom folk där hittade syn med gud-vad-för-händer.
Gäst Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 att pusha från SB är i sig inget dåligt spel, och att Fi hittar synen med A3 som shortie är ju heller inte fel. Särskilt inte om Fi har en read på Mogge som väldigt aggressiv.
Hajzy Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Fast nu satt han på knappen. Och om jag inte minns fel så låg bb på bara på 5000 då. att pusha från SB är i sig inget dåligt spel, och att Fi hittar synen med A3 som shortie är ju heller inte fel. Särskilt inte om Fi har en read på Mogge som väldigt aggressiv.
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 att pusha från SB är i sig inget dåligt spel, och att Fi hittar synen med A3 som shortie är ju heller inte fel. Särskilt inte om Fi har en read på Mogge som väldigt aggressiv. jag tycker det inte heller är ngt fel med det.. ångrar inte att jag ställde då.. Q hög är ju ändå en hyffsad hand ( ) och , som conspiracy skrev, att fi hittar syn med A3 är ( ju bra av honom såklart) ganska vågat
AnnaDea Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 att pusha från SB är i sig inget dåligt spel, och att Fi hittar synen med A3 som shortie är ju heller inte fel. Särskilt inte om Fi har en read på Mogge som väldigt aggressiv. Kanske, kanske inte. Men jag ser det som dåligt spel, eftersom blindsen låg på 5,000/10,000 och det är inte värt att gå all-in med en sån hand för att senare om man eventuellt förlorar (som är ganska hög då, och som han gjorde med) för att senare gambla sin plats med 2 BB. Enligt mig skulle han ha väntat med en all-in med en bättre hand. Nu hade han just tur och dubblade upp sig 2 gånger efter ha förlorat den all-in.
Gäst Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Om Mogge hade 60k och blinds på 5k/10k så börjar det bli bråttom att göra något. Iofs så är Fi ännu mer short och har han lite vett innanför pannbenet så bör han syna med en ganska bred HD. Lite halvklurigt läge faktiskt, men jag hade spelat som mogge.
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 spelar €5K nu.. började inget bra.. förlorade en trevägs allin med JJ mot AT och TT.. T på flop men hade 1K kvar och har nu tripplat.. med 88 all in mot AT och A5
AnnaDea Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Om Mogge hade 60k och blinds på 5k/10k så börjar det bli bråttom att göra något. Iofs så är Fi ännu mer short och har han lite vett innanför pannbenet så bör han syna med en ganska bred HD. Lite halvklurigt läge faktiskt, men jag hade spelat som mogge. För att vara lite mer petig så hade han närmare 70k. Och det var 5-6 spelare kvar. Och 4 st hade ca: 3-5 BB mindre än Mogge. + att han hade ställt in 4-5 gånger tidigare inom de närmaste 15 händerna, och det är inklusive när han var short. OCh sen var bordet ganska löst och vekt. Som jag nämnde så var det inte så otroligt att han synade med A3 efter ha sett några av de händer mogge gick all in med. (k9, j2,x,x,x) Det är ju lättare för mig som var åskådare att kritisera nu eftersom åskådare brukar ha lättare att se table-image på bordet för vi har ju mindre att koncentrera oss vid. I´m just helping you, just so you know.
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 Om Mogge hade 60k och blinds på 5k/10k så börjar det bli bråttom att göra något. Iofs så är Fi ännu mer short och har han lite vett innanför pannbenet så bör han syna med en ganska bred HD. Lite halvklurigt läge faktiskt, men jag hade spelat som mogge. För att vara lite mer petig så hade han närmare 70k. Och det var 5-6 spelare kvar. Och 4 st hade ca: 3-5 BB mindre än Mogge. + att han hade ställt in 4-5 gånger tidigare inom de närmaste 15 händerna, och det är inklusive när han var short. OCh sen var bordet ganska löst och vekt. Som jag nämnde så var det inte så otroligt att han synade med A3 efter ha sett några av de händer mogge gick all in med. (k9, j2,x,x,x) Det är ju lättare för mig som var åskådare att kritisera nu eftersom åskådare brukar ha lättare att se table-image på bordet för vi har ju mindre att koncentrera oss vid. I´m just helping you, just so you know. roligt med lite diskussion så hur skulle du ha gjort i det läget då annadea ? fold ? fler som tycker så ?
AnnaDea Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Om Mogge hade 60k och blinds på 5k/10k så börjar det bli bråttom att göra något. Iofs så är Fi ännu mer short och har han lite vett innanför pannbenet så bör han syna med en ganska bred HD. Lite halvklurigt läge faktiskt, men jag hade spelat som mogge. För att vara lite mer petig så hade han närmare 70k. Och det var 5-6 spelare kvar. Och 4 st hade ca: 3-5 BB mindre än Mogge. + att han hade ställt in 4-5 gånger tidigare inom de närmaste 15 händerna, och det är inklusive när han var short. OCh sen var bordet ganska löst och vekt. Som jag nämnde så var det inte så otroligt att han synade med A3 efter ha sett några av de händer mogge gick all in med. (k9, j2,x,x,x) Det är ju lättare för mig som var åskådare att kritisera nu eftersom åskådare brukar ha lättare att se table-image på bordet för vi har ju mindre att koncentrera oss vid. I´m just helping you, just so you know. roligt med lite diskussion så hur skulle du ha gjort i det läget då annadea ? fold ? fler som tycker så ? Där ifrån jag såg så skulle jag draget ner på All-in och börjat höjt istället. Får du en bra hand så kan du göra en rejäl höjning och försöka få de pot commitade, eller så de går med och sen höja eller re-raisa de så de lägger sig. För det jag såg var de verkligen rädd att åka ut. Och de flesta vid bordet hoppades på att klonka med sina kort. Det är ju upp till, tills ni var 3 st kvar. Där spelade du som du vet bäst vad du klarade av. Har inga åsikter om det spelet där.
Hajzy Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 För att vara lite mer petig så hade han närmare 70k. Och det var 5-6 spelare kvar. Och 4 st hade ca: 3-5 BB mindre än Mogge. + att han hade ställt in 4-5 gånger tidigare inom de närmaste 15 händerna, och det är inklusive när han var short. OCh sen var bordet ganska löst och vekt. Som jag nämnde så var det inte så otroligt att han synade med A3 efter ha sett några av de händer mogge gick all in med. (k9, j2,x,x,x) Det är ju lättare för mig som var åskådare att kritisera nu eftersom åskådare brukar ha lättare att se table-image på bordet för vi har ju mindre att koncentrera oss vid. I´m just helping you, just so you know. För att vara ännu petig så var blindsen 2500/5000 eller liknande. Eftersom när det var tre spelare kvar så blev det blindshöjning till 5k/10k. roligt med lite diskussion Razz så hur skulle du ha gjort i det läget då annadea ? fold ? fler som tycker så ? Svår situation.. Jag spelar inte så mycket turneringar än. Jag hade iaf gjort en 3x bb raise eller foldat.
Skumdum Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 vill du vinna eller bara placera dig högre? Det avgör vad som är rätt och fel.
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 vill du vinna eller bara placera dig högre? Det avgör vad som är rätt och fel. vinna såklart
AnnaDea Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 För att vara lite mer petig så hade han närmare 70k. Och det var 5-6 spelare kvar. Och 4 st hade ca: 3-5 BB mindre än Mogge. + att han hade ställt in 4-5 gånger tidigare inom de närmaste 15 händerna, och det är inklusive när han var short. OCh sen var bordet ganska löst och vekt. Som jag nämnde så var det inte så otroligt att han synade med A3 efter ha sett några av de händer mogge gick all in med. (k9, j2,x,x,x) Det är ju lättare för mig som var åskådare att kritisera nu eftersom åskådare brukar ha lättare att se table-image på bordet för vi har ju mindre att koncentrera oss vid. I´m just helping you, just so you know. För att vara ännu petig så var blindsen 2500/5000 eller liknande. Eftersom när det var tre spelare kvar så blev det blindshöjning till 5k/10k. Kommer visserligen inte ihåg, men är ganska säker att den var på 10k. Men om den var på 5k, så gör ju det bara saken lättare att hitta fold-knappen enligt mig. vill du vinna eller bara placera dig högre? Det avgör vad som är rätt och fel. Det är ett bra resonemang. Men ser inte vad det spelar in i denna situation. För man kan ju använda det i vilken poker-situation som helst ju.
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 litet avbryt i diskussionen break i €5K nu.. ligger 41/69.. kul om man kunde klonka någe i den här också
Mogge13 Postad 28 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2006 litet avbryt i diskussionen break i €5K nu.. ligger 41/69.. kul om man kunde klonka någe i den här också dubblade nyss med färgdrag+openended mot tvåpar ligger dock bara 32/54
Recommended Posts