Gå till innehåll

FLT - FR, KQo med öppet stegdrag


in|sane

Recommended Posts

Det jag är mest intresserad av är om jag ska continutebetta på turn. Och om det finns värde i att betta efter rivern.

 

$1/$2 Texas Hold'em - Tuesday, May 23, 10:11:49 ET 2006

Table Freezeout (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: dougt43 ( $30.25 )

Seat 2: Roger_pacman ( $37.38 )

Seat 3: amusic16 ( $38.50 )

Seat 4: pothealer ( $60.25 )

Seat 7: BetQueen17 ( $48.25 )

Seat 9: robertino32 ( $30.50 )

Seat 10: Ynotgo8s ( $42.25 )

Seat 6: in_sane ( $47 )

Seat 8: Leon57 ( $50 )

Ynotgo8s posts small blind [$0.50].

dougt43 posts big blind [$1].

Leon57 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

 

Dealt to in_sane [ Ks Qh ]

 

amusic16 folds.

pothealer folds.

in_sane raises [$2].

BetQueen17 folds.

Leon57 calls [$1].

robertino32 folds.

Poetten has joined the table.

Ynotgo8s folds.

dougt43 calls [$1].

 

** Dealing Flop ** [ 7s, Jc, Tc ]

 

dougt43 checks.

 

in_sane bets [$1].

 

Leon57 folds.

 

dougt43 calls [$1].

 

** Dealing Turn ** [ 6d ]

 

dougt43 checks.

 

in_sane bets [$2].

Ok att betta här när jag är HU?

 

dougt43 calls [$2].

 

** Dealing River ** [ 7h ]

 

dougt43 checks.

 

in_sane bets [$2].

 

Forsätter med en bet här. Tycker Fi varit så passiv att det finns möjlighet att jag vinner potten med ett bet och inte behöver visa korten. Han kan ju ha suttit på drag hela tiden. Är dock väldigt osäker på om detta är ett ok spel ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du semibluffar, men jag tror du måste beta mer på river för att vinna potten, han lägger ju bara färg och stegdrag på river. Han får pottodds ungefär 8 mot 1 på river om jag räknade rätt.

Och så har vi spamtomten delux som är ute och härjar igen. Tror mer och mer att du är ett troll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du semibluffar, men jag tror du måste beta mer på river för att vinna potten, han lägger ju bara färg och stegdrag på river. Han får pottodds ungefär 8 mot 1 på river om jag räknade rätt.

 

Fixed limit...

 

Jag skulle spela som du på flop och turn. På river checkar jag 9 ggr av 10. Skulle tro att den enda bättre hand som skulle lägga sig är A-högt flushdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du semibluffar, men jag tror du måste beta mer på river för att vinna potten, han lägger ju bara färg och stegdrag på river. Han får pottodds ungefär 8 mot 1 på river om jag räknade rätt.

 

Fixed limit...

 

Jag skulle spela som du på flop och turn. På river checkar jag 9 ggr av 10. Skulle tro att den enda bättre hand som skulle lägga sig är A-högt flushdrag.

 

Checkar också som oftast här. Speciellt när jag inte har ngt read på Fi (hade just satt mig ner). Funderade lite, om Fi har missat sitt drag, så tjänar jag ju inget på att bluffa här, då min K hög antagligen står sig ändå. Frågan är väl om jag kan få bort små par som synat hela vägen, eller drag som träffat ett lågt par också. Och som du säger, enda jag kanske får bort är A högt färg drag..Så hmm ja, jag vet inte..Om jag inte hade haft muck hand ikryssat så hade jag kunnat visa å fixa en go table image iaf, nu kunde jag inte ens det..Aja, får väl dessa bluffar med omsorg antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...