martenmania Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Men mot en bra spelare går det inte att lägga QQ med 80BB i battle of the blinds. Självklart går det! Är han tight lär han inte pusha med en HD du har odds att syna mot, blindsbattle eller ej. I så fall ska han va riktigt megatight samt att även jag själv är megatight vilket han även är medveten om. Jag menar om man har JJ eller TT i SB och höjer först in och får en reraise, finns det ju bara ett vettigt spel att göra, rereraise. Att syna för 1/7 av stacken (i detta fall) utan position känns inte bra och att lägga sig är otänkbart. Citera
dlinder Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Nog för att han kanske må tilta, men Fi har höjt, fått en rejäl kontrahöjning ochställer nu in. Du menar alltså att AJ, AQ och TT (och några till som du själv skrev) är tänkbara händer? Jag tvivlar på det. Jag skulle vilja våga säga att du i bästa fall är uppe mot AKo eller de andra två damerna. Otänkbart att han ställer med JJ? I nio fall av tio, ja. Jag ställer med JJ där tio fall av tio. Menar ni att ni viker ni allt utom AA/KK för en resteal? Kom ihåg att det är ett blindskrig. Citera
mowmow Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Nog för att han kanske må tilta, men Fi har höjt, fått en rejäl kontrahöjning ochställer nu in. Du menar alltså att AJ, AQ och TT (och några till som du själv skrev) är tänkbara händer? Jag tvivlar på det. Jag skulle vilja våga säga att du i bästa fall är uppe mot AKo eller de andra två damerna. Otänkbart att han ställer med JJ? I nio fall av tio, ja. Jag ställer med JJ där tio fall av tio. Menar ni att ni viker ni allt utom AA/KK för en resteal? Kom ihåg att det är ett blindskrig. lol orka överanalysera situationerna. Oftast när nån reraisar har dom en hand om inte readen säger nåt annat. Och det är ett blindskrig, och? Varför ställa in med JJ? Citera
sulla Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Nog för att han kanske må tilta, men Fi har höjt, fått en rejäl kontrahöjning ochställer nu in. Du menar alltså att AJ, AQ och TT (och några till som du själv skrev) är tänkbara händer? Jag tvivlar på det. Jag skulle vilja våga säga att du i bästa fall är uppe mot AKo eller de andra två damerna. Otänkbart att han ställer med JJ? I nio fall av tio, ja. Jag ställer med JJ där tio fall av tio. Menar ni att ni viker ni allt utom AA/KK för en resteal? Kom ihåg att det är ett blindskrig. lol orka överanalysera situationerna. Oftast när nån reraisar har dom en hand om inte readen säger nåt annat. Och det är ett blindskrig, och? Varför ställa in med JJ? Varför är inte en AK en jättetrolig hand??? Om du blir reraisad i detta läget med 1/8 av din totala stack är ju inte syn och hoppas på träff bra val. Sätter du ex hero på lägre PP och du vill spela handen är ju allin enda alternativet då du inte skulle få betalt om du synade och A eller K dyker upp. Lägg därmed till att det finns en del hander hero skullelägga för raisen. Samt att Om inte hero har PP så är du massiv favorit. Det enda man kan sätta FI på i detta läge är KK,QQ eller AK, kanske AQ Citera
dlinder Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 lol orka överanalysera situationerna. Oftast när nån reraisar har dom en hand om inte readen säger nåt annat. Och det är ett blindskrig, och? Varför ställa in med JJ? lol själv. Varför sitter du i handanalysforumet om du inte pallar analysera? Förstår du inte skillnaden i situationen vid ett blindskrig och tex en UTG-raise orkar jag verkligen inte förklara. Citera
mowmow Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Överanalysera menar jag. Oftast spelar motståndarna oerhört förutsägbart, han behöver inte ha 27o bara för att det är ett blindskrig. Om man spelar shorthanded mot samma lirare och man har re-raisat varandra friskt och snott blinds av varandra kan jag förstå att Fi får en bredare HD. Men här helt utan read när han ställer på en reraise känns det absolut inte som att han har sämre än AK. Citera
cOP Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 Överanalysera menar jag. Oftast spelar motståndarna oerhört förutsägbart, han behöver inte ha 27o bara för att det är ett blindskrig. Om man spelar shorthanded mot samma lirare och man har re-raisat varandra friskt och snott blinds av varandra kan jag förstå att Fi får en bredare HD. Men här helt utan read när han ställer på en reraise känns det absolut inte som att han har sämre än AK. Nej det håller jag med om. Men JJ+ och AK så är det autosyn eftersom vi är favorit. Är inte det trots allt en ganska rimlig HD? Citera
mowmow Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Men man är uppe mot AA KK betydligt oftare än JJ AK bara det jag vill ha sagt, tror inte att synen är +EV utan read på den nivån. Citera
Recommended Posts