Gå till innehåll

Allt om €75-turneringarna på 24hPoker!

Nusseman

Recommended Posts

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade fast inte genom 24H utan Unibet igår och det bar hela vägen till vinst och härliga 24000 kr in på kontot det var första gången som jag var med och spelade den här turneringen(då jag brukar spela min turneringspoker på ParadisePoker)vilket var kul då jag läst en hel del om dessa turneringar under mina månader på Pokerforum.

Hade dock en hel del tur när vi var 4 kvar på finalbordet och jag sitter på knappen försöker jag "stjäla" blindsen med som då e uppe i 12500/25000 så jag trycker av hela salvan med A5 i hålet. Jag e vid själva tillfället chipleader och tvåan sitter på BB, han svarar lite överraskande och visar upp AK ridå....

Ingen hjälp på floppen heller dock så tvåparar sig brädan på rivern och vi får splitta. I headsupmatchen på slutet så slowplayar jag högsta paret på bordet med följd av att min kollega på bordet trycker allin efter river

blixtsyn och klart.

Har ansökt om att bli stejkad av plantskolan vet inte ifall de ser positivt eller negativt på ett sånt här resultat :)

Jag e iallafall glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem var du Haggisen? Hette Du Haggisen ?

Det va säkert du som slog ut mig annars! ;)

Iaf så tog man 4e raka ITM i 75an, vilket jag är nöjd med tanke på att jag gjorde en "emilio-vändning".

Jag drog bort typ hela stacken på knappen med 55 vs SB som syna med ATo. Hade 300 kvar typ och blindsen va 250/500, utanför pengarna. Lyckades trippla upp och sen dubbla upp igen, bland annat med J8 vs QJ :D. Pang så låg man på 8a med typ 20k och ITM :D

Men sen tog det stopp....

Länk till kommentar

ATo i BB, Nusse i UTG går all in.

Inte fan bluffar han där!?! :)

Luktar AK eller högt par :)

A2o i SB, alla foldar till mig och jag ställer in med mina sista 2k (bb 700). Blixtsyn av Nusse med AJ och man är ute, trots ett hålstegdrag på flopen ;)

Vare rätt att folda ATo i BB mot nusse där? Jag menar vad kan han gå in med när hela bordet är kvar och många har lika eller mer i marker?

Lycka till nu Nusse!

Länk till kommentar

Av det lilla jag såg så klonkade du rejält ett par gånger... Skillz, helt klart skillz ;)

Grattis som tusan...

/TF

Jag gjorde inte direkt någon riktigt vidrig utdragning i ett läge där jag var tvungen, så det känns helt ok :) Jag spelade ut de andra. HU-matchen avgjordes genom två fina check-raise bluffar, varav jag visade den ena. Sista handen var en jätteklonk med A9s mot ATo, men det var ju bara en tidsfråga ändå, jag hade haft stor chiplead även om jag hade torskat den.

Länk till kommentar