cab19 Postad 18 April , 2005 Rapport Postad 18 April , 2005 Ruskig form du har PxT Stort grattis från en liten avundsjuk cab19 faktiskt Citera
PxT Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Tack så mycket allihopa! Ja det har gått riktigt bra den senaste månaden och jag hoppas att det fortsätter. Någon som ska spela 7500€ Guarantee ikväll då? Jag hoppas att jag hinner hem från fotbollen så att jag kan ställa upp. Citera
jokersve Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Tack så mycket allihopa! Ja det har gått riktigt bra den senaste månaden och jag hoppas att det fortsätter. Någon som ska spela 7500€ Guarantee ikväll då? Jag hoppas att jag hinner hem från fotbollen så att jag kan ställa upp. Du kan väl gå hem i halvtid när ni ligger under två eller tre kassar? Citera
tony103 Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Stort Grattis! helt makalöst!!!!!!!!! Citera
PxT Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Tack så mycket allihopa! Ja det har gått riktigt bra den senaste månaden och jag hoppas att det fortsätter. Någon som ska spela 7500€ Guarantee ikväll då? Jag hoppas att jag hinner hem från fotbollen så att jag kan ställa upp. Du kan väl gå hem i halvtid när ni ligger under två eller tre kassar? Vad är det du säger!? Skämt åsido...tyvärr så kan jag inte det eftersom jag är publikvärd och måste hålla koll på huliganerna (läs publiken). Men matchen borde vara klar runt 20.50 så då har jag ju 40 minuter på mig innan turneringen börjar, det borde räcka. Citera
PxT Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 Alldeles nyss lyckades jag, för första gången, kvala mig in till denna turnering. Hoppas att det blir en lyckad kväll! Edit: Det blev nästan en lyckad kväll...åkte på bubblan med A10o mot KQo där kungen kom på floppen. Irriterande men det är bara att ta nya tag! Citera
ades_va Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Och så var det en till €75'a på 24h. Vilka är med ikväll då? Citera
PxT Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Jag är med typ varje dag. Fast det var ju igår du skrev det där ser jag nu... I alla fall så tycker inte satelliterna till denna turnering om mig...idag åkte jag på bubblan för tredje gången på ca 10 försök. Detta med AA mot K6s där han fick färg! Nåja, jag hade iofs kunnat folda mig till en plats eftersom dåvarande BB var så short att han inte klarade av SB och åkte i handen efter...men att lägga AA, nej det finns inte för mig! Jag ska dock lira turneringen i alla fall...så lätt blir inte 24hpoker av med mig! Citera
ades_va Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Jag har sett dig på några turres, ville bara få igång en konversation eller nått Ska lira den ikväll igen hade jag tänkt, sur vägg jag sprang in i igår. Tryckte på TPTK med nötfärgsdrag (typ 47sT bräda när jag höll i ATs), självklart hade han 77 som höll. Citera
PxT Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 ades_va: Hur ofta lirar du 75:an då? Idag gick det rätt kasst...mina bästa händer var 88 två gånger och AK en gång. Jag kom ändå på 44:e plats av ca 170, men tyvärr fick bara 27 stycken pengar. Jag åkte med 33 mot 67s där 7:an kom på river...dock så hade han många outs genom ett open eneded straight draw inför sista kortet. Citera
ades_va Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Jag har just satt in pengar på 24h igen, men jag har tänkt börja lira den ofta. Ligger just nu 6 av 28, får se hur det går. Citera
PokerWiz Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Ibland behöver man lite flyt Ett fint set precis i rätt läge. Citera
PxT Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 ades_va: Grattis till fjärde placeringen! Nu måste du ju lira imorgon igen! Citera
ades_va Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Heh, tack så mkt, hade hellre sett en 1a plats dock. Lyckades plocka två flythänder och tre oturshänder Först en syn med 99 när fi hade AA(han var shortstack, jag hade limpat innan). Sen när jag gick all-in på finalbordet med 33, blev synad av QQ och träffade set Mina utdragningar var först när jag synade en all-in från D när jag satt på SB med KQs. Han höll i J9o och lyckades träffa J(bra read som blev skit iaf). En annan gång var sista handen, ATo mot A6s som träffade färgen :'( Sista kommer jag dock inte ihåg just nu. Sen gjorde jag ett extremt misstag också, som jag fortfarande är lite sur över. ICEBOY gick all-in från UTG (han hade varit mtk tajt förut och inte gått all-in så många ggr) varav jag var dum nog, att efter lite betänketid, syna med AQo. Vet inte vad jag höll på med. Citera
PokerWiz Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 På ett finalbord är det dock ofta svårt att lägga ner AQo när blindsen är så absurt höga som de var där. Man kanske inte får någon mer hand innan man har blindat bort sig. Jag antar att du gick för vinst och tog chansningen. Mycket nobelt! Citera
PxT Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Sen gjorde jag ett extremt misstag också, som jag fortfarande är lite sur över. ICEBOY gick all-in från UTG (han hade varit mtk tajt förut och inte gått all-in så många ggr) varav jag var dum nog, att efter lite betänketid, syna med AQo. Vet inte vad jag höll på med. Jag håller faktiskt med PokerWiz här! Jag skulle förmodligen synat alla dagar i veckan eftersom blindsen är så pass höga och folk kan försöka stjäla med nästan vad som helst, visserligen satt han ju i UTG men ändå (jag anser AQo vara en bra hand på ett finalbord med enorma blinds). Vad hade grabben då? AA, KK, AK? Citera
PxT Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Var in på 24hpokers hemsida alldeles nyss för att kolla när kvällens 75:a börjar, men jag hittade ingen. Inte imorgon och på fredag heller...vad har hänt!? Det finns ju inte så många andra intressanta turneringar, typiskt. Citera
ades_va Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Han höll i AK Iofs inte så jättebra hand det heller, men han hade ju rätt fin fold equity också. Jag håller dock inte med er, med tanke på hjr han var och hans pos, stacksize etc var det absolut bara fold som gällde. Dessutom hade jag en kvar att agera efter mig. Som tur var hade jag iaf feting chiplead just då så jag klarade mig iaf. Citera
eurythmech Postad 1 Maj , 2005 Rapport Postad 1 Maj , 2005 Jobbigt att få syn av KT när man försöker stjäla med K9... Citera
joggystyle Postad 1 Maj , 2005 Rapport Postad 1 Maj , 2005 ännu jobbigare när man får syn av AQ nnär man själv med 27o =) Citera
PxT Postad 1 Maj , 2005 Rapport Postad 1 Maj , 2005 Jobbigt att få syn av KT när man försöker stjäla med K9... Ja och han tänkte ju så länge också så att jag trodde att han skulle lägga sig, men icke! Nåja det är svårt att spela med dessa monsterblinds, chip leadern hade ju inte ens 10BB på finalbordet. Jag är ändå rätt nöjd med 9:e platsen men det är alltid tungt just när man åkt ut. Vi får hålla tummarna för joggystyle nu! Citera
Krissan Postad 1 Maj , 2005 Rapport Postad 1 Maj , 2005 joggystyle wins (138,510) with three of a kind, kings Härlig chiplead nu, fortsätt så! Edit: Tre pers kvar och joggystyle dubblade just med JJ mot AK. chipleader igen. Citera
Recommended Posts