Gå till innehåll

Skumma insättningar till kontot. Behålla pengarna?


Recommended Posts

Det är så här att senaste veckan har flera insättningar och uttag gjorts från mitt visakort. Först en uttag på ca 1000 sen kort efter insättningar på totalt 1200. (+200 altså) På nordeas hemsida där man kan övervaka transaktioner stod det att det var http://www.proccyber.com som låg bakom dessa.

 

Vad kan ha hänt? Nån scam? Nån som angett fel kontonummer(kan det ens hända)

 

Fattade inte ett jota av vad proccyber egentligen gör, tydligen har dom nått med spelöverföringar att göra iaf.

 

Igår fick jag ännu en insättning på 500 kr bara sådär, och det är ju självklart inte utan att man börjar se möjligheter. :-o

 

Eftersom dom kan ta ut pengar har dom ju tillgång till för mycket information om mitt konto, och jag undviker att ha stora summor där.

Räcker det? Ska jag skaffa nytt kort?

 

Och om jag skaffar ett nytt kort och ständigt tömmer mitt gamla på pengar då insättningar kommit? Begår jag nått brott då? Skönt med gratislön i sommar tänker jag :oops:

 

Kan proccybers support ge ut några uppgifter om vad som händer egentligen?

 

Fattar noll av allt det hära :( Vad skulle ni gjort?

 

PS tack för ett grymt forum! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så länge det inte är ett kreditkort så du kan hamna på minus kan du nog va lugn..

 

se bara till att aldrig ha pengar på kontot som de kan ta

 

 

du kan ju skaffa ett nytt kontokort som du knyter till ett annat konto som du kan handla med..

 

 

om du misstänker att de börjar kräva tillbaka pengar (inte troligt) så stäng bara skiten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren grabbar =)

Jo det är klart det lättaste verkar ju vara att helt sonika skaffa ett nytt kort för betalningar och dit studiebidraget åker in etc.. Men är så jävla nyfiken på vad som egentligen händer?

 

Är det nått olagligt som pågår måste det ju ta priset som den sämsta skumraskaffären någonsin :P

 

Ingen som hört nått om proccyber förrut? Seriöst företag etc?

Var kan rimligen pengarna komma ifrån?

 

En grej till. De pokersidor som har fått mitt kortnummer är:

 

Sportingodds.com

Unibet.se

Betfred.com

Betsson.com

Betway.com

 

Någon av dessa som förknippas med kortnummers-stölder?

 

 

Sen ska ni veta att jag är helt helt befriad från nån som helst kunskap om konton och dyl så alla tips uppskattas varmt ! :D

 

edit: glömde betway =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prata med banken så fort du kan och be dem kolla upp saken. Ta ut alla pengar så länge. Bättre att vara ärlig i sådana här situationer, att vara gnidig och ta pengar som kan tillhöra någon annan är om inte annat moraliskt fel. Kan t.o.m. vara olagligt i det här fallet, men det ska jag låta vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är om inte annat moraliskt fel

 

moraliskt fel? vem bestämmer sånt? :S

 

Moraliskt eller inte, skulle det hända att proccyber drar en större summa pengar från hans konto så han hamnar minus, (nu har han ju tömt kontot så detta är omöjligt).

 

Men i detta retoriska fall, skulle det ju inte underlätta att han tigit om pengarna som trillat in lite då och då!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men grejen är ju att jag inte har har en aning om var pengarna kommer ifrån?

 

Aja hursomhelst. Om jag ska maila och fråga vad som hänt måste jag väl indentifiera mig för att dom ska kunna lämna ut uppgifter?

 

Och jag lämnar helst inte ut mer information om mig själv då dom redan tagit pengar från mitt konto. Avvaktar och ser vad som händer istället =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avvaktar? Vad är det du ska avvakta, se om någon frågar efter pengarna?

Om de inte gör det, vad ska du göra med kortet?

 

Ska du fortsätta använda ett kort varifrån det har försvunnit pengar på ett mystiskt sätt, utan att ta reda på varför eller ens vart pengarna har försvunnit?

 

Det låter rätt korkat, om jag får säga det rakt ut. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kontakta siten och lämna tillbaka pengarna.

 

det behövs en sticky för den här skiten.

lämna tillbaka pengarna? vafan går nån in i mitt hus och snor mina tofflor, sen efter ett tag gör inbrott igen och lämnar tebax tofflorna +lämnar 1 toaruelle så letar jag inte reda på tjuven för att lämna tebax dasspapperet. De lämnade väl 200kr på kontot för "besväret" så är risken att han inte gör något mer. Sen att du kanske saknar dasspapper hemma hör inte hit.

200spänn är inte ett skit jämfört med att dra pengar från någon ovetandes bank konto. ja skulle polisanmäl sajten :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men inte troligt att det handlar om en tjuv, snarare en site som resp använt men varpå han/hon inte känner igen namnet.

kanske att han vart där innan, mycket troligt t.om eftersom de hade hans uppgifter som behöves, men tror du inte han skulle kommit ihåg om han var där samtidigt som överföringarna gjordes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...