Gå till innehåll

NLT - SH, träffad AQ får mothugg på flopp.


Luddinho

Recommended Posts

Har ingen exakt read på hyuck, men han verkar vara en hygglig spelare. Ingen fisk i alla fall. Funderade länge på hur mitt spel var här, är det rätt eller fel spelat? I mitt huvud har han antingen ett set, en dam eller ett färgdrag (eller möjligtvis en ren bluff). Jag satt honom till slut på dam med sämre kicker.

 

Analysera mitt spel!

 

Game # 335197760 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Grebbestad"

Game ended 2006-05-22 17:27:55 GMT+01:00

 

Players:

edvin88 (EUR 20,90 in seat 1)

Karl_XII (EUR 54,30 in seat 2)

hyuck (EUR 57,45 in seat 3)

Luddinho (EUR 66,95 in seat 4)

Wezzzel (EUR 59,85 in seat 5)

Anarchyxxx (EUR 62,80 in seat 6)

 

Dealer: edvin88

Small Blind: Karl_XII (0,25)

Big Blind: hyuck (0,50)

 

Luddinho was dealt: Ah - Qd

 

Luddinho Raise (2,00)

Wezzzel Fold

Anarchyxxx Fold

edvin88 Fold

Karl_XII Fold

hyuck Call (1,50)

 

Flop 7s - 8h - Qh

 

hyuck Bet (3,50)

Luddinho Raise (10,00)

hyuck All-In (51,95)

Luddinho Call (45,45)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi nu inte är en fisk som har utmärkt sig tidigare, skulle jag ha svårt för att sätta honom på Q med sämre kicker. I alla fall inte om du inte anses som en maniac vid bordet. Jag skulle ha lagt mig här. Om din read stämmer är du i bästa fall var uppe mot ett bra drag, t.ex. T9s. I sämsta fall har han set och du drar dött sånär som på runner-runner färg.

 

Sen skulle jag akta mig för att sätta någon på en så exakt hand som "Q med sämre kicker". Uppskatta istället sannolikheten för att du är slagen mot att du inte är det, och räkna på pottoddsen om det är värt en syn.

 

Fram till synen är ditt spel bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi nu inte är en fisk som har utmärkt sig tidigare, skulle jag ha svårt för att sätta honom på Q med sämre kicker. I alla fall inte om du inte anses som en maniac vid bordet. Jag skulle ha lagt mig här. Om din read stämmer är du i bästa fall var uppe mot ett bra drag, t.ex. T9s. I sämsta fall har han set och du drar dött sånär som på runner-runner färg.

 

Sen skulle jag akta mig för att sätta någon på en så exakt hand som "Q med sämre kicker". Uppskatta istället sannolikheten för att du är slagen mot att du inte är det, och räkna på pottoddsen om det är värt en syn.

 

Fram till synen är ditt spel bra.

 

Fi verkar inte vara fisk, men möjligheten finns. Min table image var nog inte direkt maniac, var mer åt loose preflop-tight postflop - aggressive hållet, tror jag. Jag kan hålla med om att en fold här kan vara det bästa alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det konstigt att så många spelare går allin med färgdrag. På högre nivåer kanske det funkar, men mot synstationerna på 0,25/0,5?

 

Tycker jag märkt ett kraftigt trendbrott från när jag började med poker för ett år sedan. Då gick nästan ingen allin med färgdrag, nu är det standard. Har blivit jätte enkelt att tjäna stora pengar, bara vänta på högt par och syna folk som går allin med färg-, steg-, gutshots och tvåpardrag.

 

Det sjuka är att många som går allin när de har drag, försöker få betalt när de har stål. Gör det ännu lättare att syna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...