Mikey Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Ok, kan bli jäkligt svårt att försöka lista ut vilken film det är jag menar nu, men alltid värt ett försök! Den gick på TV4 (tror jag ) ett par månader sen. Jag kommer inte exakt ihåg alla delar av filmen, vilket gör att beskrivningen kanske inte är helt sammanhängande i alla fall. Klurigt, men kan ju hoppas på att någon känner igen den Det handlade iaf om nån kille som åkte bil igenom nån av ökenstaterna i USA (minns inte vilken). Exakt vad det är han skulle göra minns jag inte. Men hans bil bryter ned iaf, och han hamnar i en riktigt liten by in the middle of nowhere. Alltså en riktig amerikansk ökenlantisby. Den lokala mekanikern (ojlig, överviktig och skabbig sak) ska fixa hans bil så han kan dra iväg. Men det blir fördröjt hela tiden, och den strandsatta killen tvingas leva i byn. Han träffar nån tjej som är tillsammans med antingen borgmästaren eller sheriffen (minns inte vilken). Det var en tjej med lite spanska utseendedrag. Hon vill också dra därifrån, men de behöver cash för att komma iväg. Och för att göra en lång historia kort så berättar hon om att hennes gubbe har en massa pengar gömda som de kan sno för att kunna dra iväg. Jag vet inte vad det var, men nånting i filmens atmosfär fick en att känna den ångest och frustration som killen i filmen utsattes för. Jag tycker de lyckades fånga en riktigt bra känsla i filmen, och skulle gärna se den igen. Men kommer verkligen inte ihåg vad den heter. Om ni kommer på vilken det är skulle jag bli riktigt tacksam Ha det! Citera
Mikey Postad 21 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2006 Vassegó U-turn... /TF Ah underbart! Man bugar och tackar, Farker!! Ha det! Citera
Recommended Posts