Gå till innehåll

Zealous grindar NL Full Ring


Zealous

Recommended Posts

Hej allihopa. Är helt ny här på forumet. Kommer ifrån 2+2 men tycker det skall vara mycket roligare att prata med lite svenskar istället för en massa amerikanare då vi vet att Skandinavier är dom vassaste inom poker ;) Jag är själv 21 år och jag gör inte mycket förutom jobbar men det tar inte upp all min tid, resten går åt poker men inte särskilt seriöst utan mest lite spel i sng, sen lite limit, sen nån nl turnering, kanske nån nl cash game och sluta med lite Omaha. men nu är det förtusan slut på det :P

 

Har nu tänkt som så här. Ska ta och bygga ihop en seriös bankrulle samt att jag ska grinda min väg upp till en nivå inom ett par månader där jag kan tjäna mitt levebröd och sluta mitt jobb som butiksbiträde. Klarar icke av det mer nämligen.

 

Ok, min plan är följande.

 

Har en rulle på ca 500$ som kommer när som helst vara 1000$ pga bonusar jag håller på med as we speak. Men skall lära mig ETT spel från grunden och det är Limit Shorthanded.

 

4-Max, 5-Max, 6-Max och Limit HU är det som gäller och ska försöka få in ca 1-2k händer om dagen.Så jag tänkte att en dagbok här är en bra ide för att motivera mig själv genom att se vad andra tycker och tänker om mina posts samt att kanske motivera andra att göra samma sak som mig, att grinda sig upp till 100/200 ... :)

 

Ifall någon just nu håller på med samma sak, dvs Limit Shorthanded Low Stakes så adda mig gärna på msn elr liknande så vi kan prata. Alltid roligt med poker snack.

 

Det var väl allt för nu... kommer posta igen i morgon kväll med minst 1 intressant hand för dagen + resultat etc.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att jag inte svarat innan men mitt internet lade ner i fredags och har inte fungerat nu. Ingen poker sen dess heller :(.

 

Kommer spela 0,5/1 blandat med 0,25/0,50 6max då jag inte är så himla van vid shorthanded. Men förhoppningsvist 1/2 inte inom för lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att jag inte svarat innan men mitt internet lade ner i fredags och har inte fungerat nu. Ingen poker sen dess heller :(.

 

Kommer spela 0,5/1 blandat med 0,25/0,50 6max då jag inte är så himla van vid shorthanded. Men förhoppningsvist 1/2 inte inom för lång tid.

 

Ok! ska bli intressant att följa! Jag började ungefär som dig oxå med 0,5/1. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär. Dag ett avklarad med en +statistik på 560kr. Kunde varit över 2000kr men nänä :) Aja, snart en 250$ Bonus avklarad med på BetFred sen har jag fått en bra start.

 

Har skickat support om ett email om hand histories nu så det kommer snart. Har en del intressanta.

 

Cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuvarande rulle: $514,02 -41.50

 

Summering av dagen: Dom kommer closa min chat på cryptologic. Annars vettefan ifall dom har nån bevakning av borden. Spelade mot den värsta av dom värsta. Herregud. Tyvärr så vann han ju varje hand mot mig. Kvittade vad eller hur jag spelade. Aja, händer. Men aaahhhh.

 

Tappade 41,50BB på 0,5/1 nivån och det var rejält mkt tack vare honom och att jag gick så otroligt dåligt på ett av mina andra bord. Köper in för ca 40bb, var nere på 8 där när jag slutade. Bah.

 

En hand från idag:

 

Seat 1: Redmax ($133.36 in chips)

Seat 2: Hero ($47.30 in chips)

Seat 3: Dav220623 ($60.80 in chips)

Seat 4: Macke73 ($26.35 in chips)

Seat 5: schmalisa ($37.55 in chips)

Seat 6: candiru ($63.82 in chips)

Dav220623: posts small blind $0.25

Macke73: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [Ah Qd]

schmalisa: folds

candiru: folds

Redmax: folds

Hero: raises $1

Dav220623: calls $0.75

Macke73: folds

----- FLOP ----- [Qh Qc 9c]

Dav220623: checks

Hero: bets $0.50

Dav220623: calls $0.50

----- TURN ----- [Qh Qc 9c][5c]

Dav220623: checks

Hero: bets $1

Dav220623: calls $1

----- RIVER ----- [Qh Qc 9c 5c][Th]

Dav220623: bets $1

Hero: ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar du ngt lr?

Jag spelade in partybonusen på $100, körde ,5/1 och 1/2 FR och lite SH men det funka ju sådär... hade +$50 då jag fått bonusen igår.

 

FL är mkt svårare än NL, man måste ju ha en otrolig disiplin och vänta på en fin starthand + bra flopp i FL, i NL kan man ju oftast beta hem potten på floppen om inte fi träffat för bra men i FL synar dom bara ner en på botten paret...

Spelade iaf lite NL100 SH idag så jag fick rättat till siffrorna, nu ligger jag inte back på mitt spelande iaf. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen att sticka till London ca 5 dagar för att shoppa och njuta av det engelska publivet :) Men nu är jag tillbaka.

 

Har helt ändrat mig, Limit SH är ju fruktansvärt tråkigt faktiskt. Ska börja grinda NL Full Ring vilket jag gjorde dagen innan jag stack iväg också. Så tyvärr för alla er som var intresserad av min SH FL grind :( NL är så enkla pengar bara... Iaf på 50NL som jag nu spelar.

 

Kommer posta ikväll för just nu så sitter jag inte vid min egen dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär.

 

+74,50$ idag, men tusan. Har ett antal händer här jag undrar över.

 

Hand ett. Finns visst ingen converter för Cryptologic?

 

Game #2608768484: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/06/06 - 14:18:49 (ET)

Table "Latsia" Seat 1 is the button.

Seat 1: Hero ($51.80 in chips)

Seat 2: kinou ($10 in chips)

Seat 3: tinbath ($55.35 in chips)

Seat 4: tuzzi ($46.90 in chips)

Seat 5: Urmeli ($52.80 in chips)

Seat 6: MAO3 ($47.55 in chips)

tinbath: posts small blind $0.25

tuzzi: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [Ad Ah]

Urmeli: raises to $3

MAO3: calls $3

Hero: raises to $12

tinbath: folds

tuzzi: folds

Urmeli: calls $9

MAO3: calls $9

----- FLOP ----- [Kh Th 8h]

Urmeli: checks

MAO3: checks

Hero: bets $39.80 and is all-in

 

Standard eller är det ett sådant spel där man enbart får syn av KK, TT eller 88? Tyder rätt mkt på det nu efter. Men jag kommer ju aldrig folda mot en reraise heller så lika bra att trycka in det och hoppas nån sitter med AK o synar eller nån otrolig färg?...

 

Game #2608088874: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/06/06 - 13:06:57 (ET)

Table "Tansy" Seat 1 is the button.

Seat 1: HATEMONEY ($33.90 in chips)

Seat 2: Hero ($93.77 in chips)

Seat 3: Cabecao ($52.75 in chips)

Seat 4: Palle123 ($18.30 in chips)

Zoltano joins the table at seat #5

Hero: posts small blind $0.25

Cabecao: posts big blind $0.50

Zoltano: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [5c 7d]

Palle123: folds

Zoltano: checks

HATEMONEY: folds

Hero: calls $0.25

Cabecao: checks

----- FLOP ----- [7h 3d 8d]

Hero: bets $1

Cabecao: raises to $3

Zoltano: folds

Hero: calls $2

----- TURN ----- [7h 3d 8d][6h]

Garyr1809 joins the table at seat #6

Hero: bets $5

Cabecao: calls $5

----- RIVER ----- [7h 3d 8d 6h][5s]

Hero: checks

Cabecao: bets $14

Hero: calls $14

 

Resonemang: Hans raise på flop tror jag kan vara vad som helst här. Allt från att försöka få ett freecard till en flush eller hoppas att han skrämmer iväg oss två och vinner potten där. Så jag synar. Ofarlig turn ifall han nu inte satsar på stegen... Så jag betar ut och han synar bara. Vad tyder detta på? Att han har två par, eller sitter med en klar stege? Eller som jag först trodde, ett färgdrag?. Rivern ger mig två par så nu slår jag honom ifall han har två par men jag checkar/synar för jag tror jag är bättre än honom här 50% av fallen då han mkt väl kan ha en färg såsom 2 par. Tror inte han spelat ett set som så här... Aja... Vill höra era åsikter.

 

 

Nuvarande bankrulle: 1,119,30$

Mål för 100$NL: 3,000$

Kvar: 1880,70$

 

Lång väg kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand ett mjo det tycker jag väl bara och trycka in .... och visst det enda du kommer få syn av är set låg färdig flush eller möjligtsvis KxQh liknande händer ...

 

Hand två imho ... höjningen på flopen skulle jag vika på han kan ha tvåpar top par samma par som dig + inside osv alldeles för mycket möjligheter ute ... på river om du ska spela handen som du gör tycker jag att det är check/fold som gäller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...