Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hur har du fått borden sådär? Inte bara genom Pokeracehud va?

Det är en mod man kan ladda hem. Minns inte adressen tille sajten tyvärr :?

• Svars 508
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
vad gör du i thailand förutom att pokra?

inte jobbigt att koncetrera sig i den värmen?

hur länge var du borta?

borrde med flera kompisar eller?

1. massor

2. finns AC

3. har varit borta 12månader senaste 2åren, 2+4+6månader

4. varierar, föredrar att resa runt själv, men någon månad här och där med polare/folk man träffar på resan brukar vara trevligt.

Postad

vara dominerad kanske inte är så farligt som man ibland vill tro:

I ran a $10-20 Turbo sim for Connie with a player on the button holding JJ and a player in the big blind with AQ (I did not bother to set up the sim with a single blind like Connie’s game, because if the game is loose, the blind structure is not that important). The lineup was loose, with players that tend to go a bit too far postflop. To put it simply, it was a fishy table, except for the two test players. I used the same profile (optimized for playing in loose games) for both the button (JJ) and the big blind (AQs). The results after 500000 runs with 5 or more opponents (at least 4 limpers + the button raiser):

AQs calling a raise in the big blind, min. 5 opponents:

---------------------------------------------

JJ, win rate: 28.0%, $ net per hand: $39.27

AQs, win rate: 26.1%, $ net per hand: $20.78

AQs jamming preflop in the big blind, min. 5 opponents:

JJ, win rate: 30.0%, $ net per hand: $61.61

AQs, win rate: 27.2%, $ net per hand: $36.81

Against JJ and four other opponents, AQs just flat called, tried to keep the pot small and went for a check raise with top pair on the flop. With no hit, AQ called for one bet on the flop with two overcards (which is a pretty much correct play, given the size of the pot). It did quite ok, earning a big bet per hand.

But, when AQs capped it preflop, it earned almost twice as much! The difference between calling and jamming was more than one and a half small bet. And that’s a lot, baby! Note also the difference your jamming made to JJ’s profits. The button should buy you a drink for making him $20 with your aggressive preflop play. You both profited, but the fish should think twice before entering a pot with trash again…

Here’s the same sim, but with QQ on the button. The situation seems hopeless, but the fish covered the losses. Jamming with AQs against QQ boosted profit per hand from $3.74 to $09.91. It’s not that much, considering the increased variance, but hey, I can use every dollar…

AQs calling a raise in the big blind, min. 5 opponents:

QQ, win rate: 31.5%, $ net per hand: $40.76

AQs, win rate: 19.6%, $ net per hand: $03.74

AQs jamming preflop in the big blind min. 5 opponents:

QQ, win rate: 33.7%, $ net per hand: $69.93

AQs, win rate: 20.7%, $ net per hand: $09.91

The interesting thing here is that you are still making money jamming preflop even when against dominating hand. The fish in the pot took care of that. With enough callers (10-way family pots), you could safely reraise even if you strongly suspected aces.

Of course, Turbo sims are perceived as unreliable by most posters here, maybe they are indeed… but then again, they make you think anyway, don’t they?

Postad

According to Turbo, limping behind loose limpers with A4s is about $3 mistake in a $10-20 game. The situation is similar (to a lesser extent) with even Q5s (which is as low as I go, suited jacks with no kicker are unplayable), although I’d prefer seven or more loose opponents to raise with suited no-kickered queens. With a suited ace, king or queen, the best ROI (return on investment) against multiple limpers is obtainable by putting as much money as possible in preflop and then going all-in to avoid being pushed off the hand or risking more money when outkicked. This is useful information for all the cheaters out there playing hold’em online. There are many opportunities to profitably disconnect yourself at the right moment, forcing the profitable all-in play.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Postad

GAH jag tiltar!

börjar dagen fint +$1k, men är nu back $1

okej det kan jag leva med.

men TILT!

1. det är varmt i mitt rum

2. jag vill köpa AC,men har ingen bil.

3. öppnar jag fönstret kommer massor myggor

4. jag har svårt att få lugn o ro i mitt spel, för min 20" skärm är för liten, försöker öppna ny bord, så poppar något upp från bakgrunden och jag missklickar på det etc. hinner inte se vad som händer försöker jag klicka på ett bord för att se vad som hände så poppar ett annat upp och jag missklickar på det och tvingas jaga bordet under innan det time:ar out. försöker se vad för kort motståndaren muckade, då poppar massa andra fönster upp emellan och jag hinner knappt reflektera över besluten.

5. min dator laggar lite

6. jag vill köpa större skärm, har pengarna, men har inte plats för en skärm då mitt rum är för litet. 20" står redan vägg i vägg med ugnen och går inte att flytta i sidled.

7. har fått större lägenhet men inte inflytt förrän september

8. känns som 4-7 gör att jag torskar flera $k/månad i minskat speltid, missklicks och tilt. och framförallt i minskad utveckling spelmässigt.

9. att äntligen ha resurser men inte kunna använda dem känns otroligt frustrerande, speciellt när man är van i thailand att man viftar lite med pengar så löser någon alla ens problem på nolltid.

helt enkelt ytterst grinig över några fåniga i-landsproblem!

Postad
GAH jag tiltar!

börjar dagen fint +$1k, men är nu back $1

okej det kan jag leva med.

men TILT!

1. det är varmt i mitt rum

Det finns kylanläggningar att köpa

2. jag vill köpa AC,men har ingen bil.

Bilar går att få tag på också

3. öppnar jag fönstret kommer massor myggor

Myggnät!

4. jag har svårt att få lugn o ro i mitt spel, för min 20" skärm är för liten, försöker öppna ny bord, så poppar något upp från bakgrunden och jag missklickar på det etc. hinner inte se vad som händer försöker jag klicka på ett bord för att se vad som hände så poppar ett annat upp och jag missklickar på det och tvingas jaga bordet under innan det time:ar out. försöker se vad för kort motståndaren muckade, då poppar massa andra fönster upp emellan och jag hinner knappt reflektera över besluten.

20" och pokerspelare på heltid..skärpning

5. min dator laggar lite

Spela in en skön laptop på nån kväll då. När du e hemma kan du ha den kopplad till skärmen, sen behöver du ändå en ny bärbar till thailand säkert.

6. jag vill köpa större skärm, har pengarna, men har inte plats för en skärm då mitt rum är för litet. 20" står redan vägg i vägg med ugnen och går inte att flytta i sidled.

Möblera om!!

7. har fått större lägenhet men inte inflytt förrän september

Att välja lägenhet med inflyttning då, med tanke på alla andra problem, är klart -EV. Fokus och koncentration ffs.

8. känns som 4-7 gör att jag torskar flera $k/månad i minskat speltid, missklicks och tilt. och framförallt i minskad utveckling spelmässigt.

Problemen avhjälpta ovan.

9. att äntligen ha resurser men inte kunna använda dem känns otroligt frustrerande, speciellt när man är van i thailand att man viftar lite med pengar så löser någon alla ens problem på nolltid.

Tror inte det finns någon lag mot att använda resurserna man disponerar, men vid närmare eftertanke bör sådana funderingar hållas tysta, man vet aldrig vad Göran kan få för idéer annars.

Postad

gick och lade mig 3.30 inatt. vaknar utvilad kollar på klockan 7.30. gött jag hann med morgongrinden.

började dagen fint, +$3k på 600händer. fick AA,QQ hela tiden, AA stod och QQ setade varje gång.

Utalkin2ME posts small blind (5)

heltok posts big blind (10)

** Dealing down cards **

Dealt to heltok [ 6h, Jd ]

kaptu folds.

netlemming folds.

kaptu: got 20 more both times

kaptu: :))

kp187 folds.

Utalkin2ME calls (5)

heltok checks.

** Dealing Flop ** : [ 9s, 5s, Qh ]

Utalkin2ME: right

Utalkin2ME checks.

heltok bets (10)

Utalkin2ME calls (10)

** Dealing Turn ** : [ Kd ]

Utalkin2ME checks.

kaptu: u r special

heltok checks.

** Dealing River ** : [ Ts ]

Utalkin2ME bets (20)

heltok raises (40) to 40

Utalkin2ME calls (20)

kaptu: hahahaha

** Summary **

Main Pot: $118 | Rake: $2

Board: [ 9s 5s Qh Kd Ts ]

Utalkin2ME balance $372.25, lost $60 [ Qd Qc ] [ three of a kind, queens -- Kd,Qd,Qc,Qh,Ts ]

heltok balance $981, bet $60, collected $118, net +$58 [ 6h Jd ] [ a straight, nine to king -- Kd,Qh,Jd,Ts,9s ]

slutar inte morgonen lika fint +$2300 bara. aja, jag har råd med polarkakor utan pålägg till frukost iaf.

** Dealing Flop ** [ Th, Js, 9d ]

ddajokka shows [ Jc, 9s ] a full house, Jacks full of nines.

heltok doesn't show [ Ks, Qh ] a straight, nine to king.

ddajokka wins $402 from the main pot with a full house, Jacks full of nines.

omduvoresomjag har självklart rätt. hur kunde jag vara så oförutseende och inte iskallt räkna med att madplussa i sommar när jag tackade ja till kontraktet. funderar seriöst och ta dagens vinst och köpa en macbook pro och en 30" skärm. vore en kul kombination tror jag. men väntar nog på intel core duo 2 som borde komma snart. och avvaktar antagligen med investeringar tills jag kommer hem från thailand.

1-2. ska tjöta på farsan så han åker och köper en AC med mig.

3. min nya lägenhet är våning 6 så inga mer mygg!

4. 20"+30" blir bättre sen

5. har testat att sätta prioritet below normal på postgresql, mysql, javaw, ptrack32, pahud och ta stop timer i PT och klicka på den själv då och då. går fint nu.

7-9. problemen kvarstår.

övrigt så är jag grymt sugen på att dra på kollo. chattar med donner, NiZe och andra massa på irc, känns som att pokra med dem live varje dag hade gett mycket. tror jag vill flyta fram det till 1oktober, borde ha hunnit flytta då. vad tycker ni andra intresserade om det?

Postad

Jag har iallafall flyttat fram mitt planerde resdatum till oktober so jag hinner ta itu med lite grejer hemma innan jag oker ner.

Jag kan vara po i bangkok ett par veckor sen orkar jag inte bangkok mer tror jag. Kan dock inte tenka mig att betala mer en ett monadspris po 2-3k sek, speciellt ner man ska dela. Spelar ju inte FL men vi NL kan ju ordna nagot i samma legenhetshus.

Postad
Kan dock inte tenka mig att betala mer en ett monadspris po 2-3k sek,

Grejen är ju att det är lite svårt att veta vad man får för pengarna. Det som är ett måste för mig är väl typ AC, men jag lägger gärna pengar på lite allmän lyx och yta. Som en butler som stryker tidningen på morgonen åt en, och en sån där japansk toalett så att man inte behöver torka själv. Annars är jag rätt anspråkslös...

Postad
För 3K sek (15K bhat) ggr några pers. så kan man hitta bra boende. Klart, vill man ha butlerstuket och bada i champagne så får man nog pynta lite mer kan jag tänka mig.

problemet är att man helst inte vill stå i bangkok och vela runt några veckor i jakt på det billiga boendet och vi vill heller inte hyra LTR som de flesta prisvärda boendena är. många av de allt-i-ett ställena börjar närma sig 4kkr/pers. speciellt om alla ska ha varsin adsl-lina från dag 1 men bara i en 1månad. det handlar bara om 1månad och kanske $500/pers, ingen större utgift för de flesta av oss(allla som har påvisat intresse spelar 10/20+). personligen lägger jag hellre $1000 för en månad där allt funkar än $200 för en månad med diverse förkrångligande omständigheter. men jag förstår om andra har annan syn på det hela.

har du koll på några boenden i bangkok för 15k baht/pers inkl stabilt internet från dag 1?

vara dumsnål och hamna på ett ställe med frekvent downtime där man torskar stora potter som vida överstider månadshyran på disconnects känns inte aktuellt.

känns lite osannolikt att vi skulle hitta ett boende med månadshyra på 2000kr/pers, även om jag inte utesluter möjligheten. har några ställen jag kollar på är intressanta i lite lägre prisklass.

Postad

okej, jag har diskuterat frågan med NiZe, omduvoresomjag(vars tjej verkar släppa iväg honom) och donner.

vi 4 är iaf enade om att floraville.co.th som har

3 BR 145m^2 65,000 = ca 5kkr/pers inkl ALLT för en månad är ett fullgott alternativ. alla är bekväma med prislappen.

vi hyr x antal sådana rum eller liknande så att alla får plats.

så nu har vi något att utgå ifrån och leta bättre alternativ.

SERVICES

House Keeping

Daily cleaning service, inclusive of bedroom, bathroom, kitchen, general cleaning & tidying.

Laundry

Fresh bath towels, sheet & pillow cases every other day (minimum 3 times per week).

Residents Assistance

Available to look after the every needs of occupants, including; enquiry, mailing service, travel assistance, car rental arrangement, meal delivery & beverage supplies.

Breakfast Club (Monday - Friday)

Enjoy breakfast at the Residents Lounge to start off a glorious morning; relax by the panoramic balcony that overlooks the Club House and lush gardens.

FACILITIES

THE FLORAVILLE SERVICED APARTMENTS

LIST OF FACILITIES WITHIN THE COMPLEX

Swimming pool with wading pool

Squash courts

Snooker rooms with full size snooker and pool tables

Games rooms

Professionally designed landscaped terrace garden * 2

24 hours security

Multi-level covered car parking

Tennis court

Gymnasium with exercise equipment and dance floor

Separate saunas for opposite sexes

Living room with full view of the floraville club

Satellite & cable TV signals via master antenna

Close circult TV cameras, key-card entry

Professional common area management by First Pacific

THE FLORAVILLE CLUB

A MOST COMPREHENSIVE RANGE OF FACILITIES & ACTIVITIES INCLUDING

1/2 Acre Swimming Lagoon

Squash Courts

Waterslide & fountain

Jogging Trail

Computer Golf Centres

Hot & cold spa baths

Kids room

Music / educational rooms

Lobby Lounge

Artificial Tennis Courts

Platform Diving

Indoor Basketball Court

Hi-Tech Gymnasium

Snooker Room

Beauty Center

Kids Adventure Playground

Family Lounge & Theatre

Garden Terrace Restaurant

Scuba Diving

Badminton Courts

Putting Greens

Dance studio

Sauna & steam rooms

Massage & Repose Rooms

Teenagers Room

Pool side Bar

Conference / meeting room

Postad
Kan dock inte tenka mig att betala mer en ett monadspris po 2-3k sek,

Grejen är ju att det är lite svårt att veta vad man får för pengarna. Det som är ett måste för mig är väl typ AC, men jag lägger gärna pengar på lite allmän lyx och yta. Som en butler som stryker tidningen på morgonen åt en, och en sån där japansk toalett så att man inte behöver torka själv. Annars är jag rätt anspråkslös...

haha, är du ens hälften så härligt dryg IRL som här så vore det en extrem förlust, rent personlighetsmässigt, om du inte följde med.

Postad
Har du nånsin minusdagar nu för tiden? :D Skulle va glad om jag kunde madplussa åtminstone en dag. Vad har du för VPIP och PFR om man får fråga SH?

har inte kollat upp det, men enligt ryktet har 28/22/3 vilket är på tok för aggro.

minus? vad är det? förstå inte riktigt vad som hänt med min kurva, får väl vara glad så länge det varar. antalet minusdagar i juni-juli kan jag nog räkna på fingrarna.