Gå till innehåll

Är det olagligt att chipdumpa i Sverige?


Recommended Posts

Spelar på Svenska Spel och en dag så gick jag o en polare o hamnade HU på en turre där, jag ringde upp o frågade om han ville splitta prispengarna, sure sa han. Så när vi var klara så satt vi oss på ett TOMT bord o hivade över det som blev över efter split från 1:a till 2:a pristagaren. Dagen därpå ser jag att jag har en liten transaktion från mitt bankkonto som jag inte kommer ha täckning för, så slangade över nämnda summa till mitt Bankkonto från SvenskaSpel och ringde återigen min polare o frågade om han kunde slaska över en tusenlapp till från prispengarna tills jag fått in mer pengar på mitt konto. Visst sa han.

 

Nu är både mitt och hans konto spärrade och "under utredning". Någon som vet om det vi gjort är olagligt om vi ej har samarbetat på något sätt eller dyl. inte ens suttit vid samma CG bord förrutom när vi skulle slanga pengarna och då var det BARA vi där.

 

EDIT: Jag ahr förstått att många här tycker det var OTROLIGT korkat av mig, point taken. Insåg det samma sek som mitt konto blev spärrat så sluta tjata om det, inte det jag är ute efter. Vill höra av folk som varit i samma position själva (med 100% rent mjöl i påsen, annars skriv inte) och hur det löst sig för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det har väl inget med Sverige att göra utan Svenska spel.

Dom vill helt enkelt inte att folk ska kunna tvätta svarta pengar så lätt.

Snodda kreditkort som töms på det viset osv, det är därför det inte är tillåtet.

 

Hade varit bra mkt lättare att ta ut till bankkonto och överföra på vanligt vis, hade tagit en dag extra.

Har du inte läst om tillräckligt många chipdumpningar för att inse att kontot blir låst när man gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade deras support och fick som svar "kan inte svara på varför ditt konto är under utredning". Då sa jag att jag visste varför eftersom båda våra konton var avstängda och förklarade vad som hänt. Då svarade killen "chipdumpning är olagligt". Jag stammade fram "ehhhhh, ok..".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl inget med Sverige att göra utan Svenska spel.

Dom vill helt enkelt inte att folk ska kunna tvätta svarta pengar så lätt.

Snodda kreditkort som töms på det viset osv, det är därför det inte är tillåtet.

 

Hade varit bra mkt lättare att ta ut till bankkonto och överföra på vanligt vis, hade tagit en dag extra.

Har du inte läst om tillräckligt många chipdumpningar för att inse att kontot blir låst när man gör det?

 

Precis som du säger så inser jag att man inte ska göra det av ovanstående anledningar, men om man visar sig oskyldig till de sakerna, borde de då inte bara låsa upp kontot igen? Kan de sno alla mina kosingar? :< Ett par månadslöner på kontot nu typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl inget med Sverige att göra utan Svenska spel.

Dom vill helt enkelt inte att folk ska kunna tvätta svarta pengar så lätt.

Snodda kreditkort som töms på det viset osv, det är därför det inte är tillåtet.

 

Hade varit bra mkt lättare att ta ut till bankkonto och överföra på vanligt vis, hade tagit en dag extra.

Har du inte läst om tillräckligt många chipdumpningar för att inse att kontot blir låst när man gör det?

 

Precis som du säger så inser jag att man inte ska göra det av ovanstående anledningar, men om man visar sig oskyldig till de sakerna, borde de då inte bara låsa upp kontot igen? Kan de sno alla mina kosingar? :< Ett par månadslöner på kontot nu typ.

 

Varför skulle ni då göra en andra chipdumpning om det fanns deg att ta ifrån? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl inget med Sverige att göra utan Svenska spel.

Dom vill helt enkelt inte att folk ska kunna tvätta svarta pengar så lätt.

Snodda kreditkort som töms på det viset osv, det är därför det inte är tillåtet.

 

Hade varit bra mkt lättare att ta ut till bankkonto och överföra på vanligt vis, hade tagit en dag extra.

Har du inte läst om tillräckligt många chipdumpningar för att inse att kontot blir låst när man gör det?

 

Precis som du säger så inser jag att man inte ska göra det av ovanstående anledningar, men om man visar sig oskyldig till de sakerna, borde de då inte bara låsa upp kontot igen? Kan de sno alla mina kosingar? :< Ett par månadslöner på kontot nu typ.

 

Varför skulle ni då göra en andra chipdumpning om det fanns deg att ta ifrån? :shock:

 

Det fanns inte det då, har ju vunnit deluxe sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för samma jävla sak idag verkar det som. När jag skulle logga in o spela idag så står det att mitt konto är avstängt. Ringde kundtjänst och samma svar fick jag...."kan inte svara på varför du är anklagad" du är dock misstänkt för chipdumpning. Det enda jag har gjort är att jag har fört över 300 kr till en polare som jag var skyldig pengar. INGET ANNAT än det. Vad fan, det kunde lika bra ha varit vanligt spel. Jag har aldrig suttit vid samma bord som honom heller mer än denna gången när han fick det. De verkar kolla på alla så fort det är 2 st vid ett bord.

 

Ja, jag har läst att det är olagligt att göra det men för fan det handlar om 300 kr, knappast miljonbelopp.

 

Det komiska är att jag började spela på Svenska Spel just för att jag inte litade på andra siter pga fusk. HAHHAHAHA....ironiskt.

 

Säger bara, Svenska Spel, FUKK U! Att de jagar folk som spelar på PL 1/2 nivån är löjligt för fattiga 300 kr.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får verkligen hoppas att era pengar är och förblir borta!

 

I annat fall så bör man ifrågasätta säkerheten hos spelbolagen om dom tror på en sådan historia oavsett om den är sann eller inte!

 

Bara till att tugga i sig det sura och låta det bli en läxa till här i livet :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får verkligen hoppas att era pengar är och förblir borta!

 

I annat fall så bör man ifrågasätta säkerheten hos spelbolagen om dom tror på en sådan historia oavsett om den är sann eller inte!

 

Bara till att tugga i sig det sura och låta det bli en läxa till här i livet :|

 

Vilken historia är det du inte tror på? Vad tror du har skett? Att jag tvättat mina heroin pengar? Snott ett konto kort? Vilka pengar hoppas du är borta? De som jag hederligt spelat till mig på 10/20 borden? Vad fan är du för människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han kunde slaska över en tusenlapp till från prispengarna tills jag fått in mer pengar på mitt konto. Visst sa han.

 

 

Du får ursäkta, men är det inte bara jäkligt korkat?

 

Jo naturligtvis, lika korkat som att börja röka i retroperspektiv. (Jag röker inte, bara en liknelse). Jag ångrar att jag gjorde det, men mitt samvete är rent, har inte gjort något oetiskt osv. Det jag undrar är om någon med erfarenhet från liknande situation där inga spår av samarbete/collaboration har synts om de iaf fått behålla sina pengar? Den dumpade tusenlappen är en piss i havet av de pengar de fryst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förflytta pengar mellan spelkonto tror jag är väldigt skumt (eller dumt), speciellt när pengarna är skattefria borde inte vara så svårt att förflytta dom till ett bankkonto och sända över dom till kamraten!

 

När det nu förekommer lagspel så är det bra att spelbolagen är observanta på sådant här mönster!

 

Sen vad jag tror vad du har gjort är inte relevant i denna fråga.

 

Antagligen är det förödande för spelbolagen om dom släppte fritt att dumpa pengar mellan spelkonton oavsett hur du nu har fått ihop dessa pengar.

 

Saken är den att jag inte bryr mig det minsta om hur du har fått ihop dessa utan reagerar på att man tror det skall gå att skicka pengar fram och tillbaks mellan konton och inte spelbolaget reagerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får verkligen hoppas att era pengar är och förblir borta!

 

I annat fall så bör man ifrågasätta säkerheten hos spelbolagen om dom tror på en sådan historia oavsett om den är sann eller inte!

 

Bara till att tugga i sig det sura och låta det bli en läxa till här i livet :|

 

Vilken historia är det du inte tror på? Vad tror du har skett? Att jag tvättat mina heroin pengar? Snott ett konto kort? Vilka pengar hoppas du är borta? De som jag hederligt spelat till mig på 10/20 borden? Vad fan är du för människa.

 

 

 

tror nog han menar att tänka alla andra som säger exakt lika som dig fast dom ljuger. Jag är väldigt säker på att de du säger är 100% sant men SS får nog höra exakt samma visa från dom som ljuger så de är itne konstigt alls att dom inte tror på dej de förstår du nog själv. men hoppas du får tillbaka cashen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de väljer att stänga av mig, sure.. Gör det. Jag tillhör nog de top 5% av dem som rakear på den siten så de vore ju korkat. Om de väljer att ta tebax pengar, då brinner det för mig eftersom jag inte har "lag-spelat" på något sätt.

 

EDIT: Naturligtvis står inte jag över regler bara för jag rakear mycket. Det jag menar är att jag kanske tycker att det vore på sin plats med en varning och temp. avstängning på sin höjd. Om det inte förekommer igen och allt ser legit ut borde ju problemet vara överstökat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen är det förödande för spelbolagen om dom släppte fritt att dumpa pengar mellan spelkonton oavsett hur du nu har fått ihop dessa pengar.

 

Håller helt med. Det vore även förödande för oss spelare. om sånt accepterades. På den punkten bör det vara nolltolerans. Men jag tycker inte att de skall beslagta alla pengar på kontot. Det är faktiskt inte spelbolagens pengar. Det rimliga är att de pengar som återstår utbetalas och och därefter spärrar man kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att jag kanske tycker att det vore på sin plats med en varning och temp. avstängning på sin höjd. Om det inte förekommer igen och allt ser legit ut borde ju problemet vara överstökat?

 

Så om jag skulle dunka knarkpengar/stulet kort till en polare vore det bäst att göra det via EN transfer? Om det inte händer igen är det överstökat? Han hade konto och jag hade konto...

 

Tror inte du inser hur mycket extrajobb du orsakar siten/siterna. Du ligger nog inte högst på deras populär-lista. Det är sånt här de är "livrädda" för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att jag kanske tycker att det vore på sin plats med en varning och temp. avstängning på sin höjd. Om det inte förekommer igen och allt ser legit ut borde ju problemet vara överstökat?

 

Så om jag skulle dunka knarkpengar/stulet kort till en polare vore det bäst att göra det via EN transfer? Om det inte händer igen är det överstökat? Han hade konto och jag hade konto...

 

Tror inte du inser hur mycket extrajobb du orsakar siten/siterna. Du ligger nog inte högst på deras populär-lista. Det är sånt här de är "livrädda" för.

 

Som sagt, OM allt ser legit ut. Om de granskar detta fall (eller NÄR de gör det) kommer de få reda på ett par saker. De pengarna som dumpades var VUNNA pengar. Polaren som slangade över tusenlappen satte in 500 SEK på sitt spelkonto för flera veckor sen och har inte satt in mer pengar efter det. Så om det var knark/smutsiga-pengar så måste Först någon annan förlorat dem medvetet till han och i sin tur till mig. En tusenlapp, skulle inte tro det.

 

Nr2: Vi försökte inte dölja det genom att spela på ett fullringbord och isolera oss med bra händer och sedan spela över pengarna snyggt. Nej vi gick in på ett tomt bord, satsade blindsen han raisade 1k o jag gick all in, varpå han foldade, tack o hej. Vi sa till och med "asch de lär ju se att vi splittade vinsten på finalbordet, lär ju fatta lixom.. Annars är de tju bara o säga det till dom, klart dom inte bryr sig". Naivare än någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...