Gå till innehåll

Specifikt Vänner-avsnitt om ankan, ringen och tilt


Stahl

Recommended Posts

Såg ett avsnitt av vänner på dansk tv igår, och hoppas nu att här finns någon "Vänner"-entusiast som kan hjälpa mig med vilken säsong och vilket avsnitt det kan vara?

 

Avsnittet handlade om vem som skulle vara bestman på Ross bröllop. Joey höll i en svensexa för Ross, vilket resulterade i sättning på strippan för Joey. Morgonen efter upptäcker emellertid Joey att ringen som Ross ska ha är borta, och de misstänker strippan för stölden. Det visar sig dock vara Joeys anka som ätit upp den (detta är hyggligt tidiga avsnitt antar jag), och de tar ankan till veterinären för att få ut den. Väl i väntrummet är de tre manliga vännerna mycket oroliga för ankan, men allt går bra och de kan andas ut.

 

När eftertexterna rullar ser man ankan bada i en spann med vatten, och en fullkomligt löjlig och tiltande melodi spelas med dragspel. Därför vill jag ha tag i avsnittet, för att få tag i den melodin.

 

Hjälp tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragspelsmusik är sjukt tiltande. Funkar alltid annars (eller hur?) men inte när man försöker spela.

 

*Spelar lite Astor Piazolla*

 

Måste ju vara det optimala förfestinstrumentet. Att sitta och spela gitarr är ju så 2001..

 

Nja... gitarr är rätt tidlöst.

Säckpipa, blockflöjt och fiol är väl det som känns mest "inne" på förfesterna i dessa dagar. Speciellt när man kombinerar de tre instrumenten.

 

Min kompis Höger-Hanna hävdar att skinnflöjt är det optimala på förfesterna. Det spelas bäst och effektivast vid ett bpm på 320, gärna i någon form av ensemble.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis Höger-Hanna hävdar att skinnflöjt är det optimala på förfesterna. Det spelas bäst och effektivast vid ett bpm på 320, gärna i någon form av ensemble.

 

"Höger-Hanna" är en förskönad omskrivning av din högerhand, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...