Gå till innehåll

Vilka händer är självklara all-in:are preflop?


John M

Recommended Posts

Som Komodo säger är AA den enda självklara och även oftast KK (Inte ofta man lägger den mo en AllIn Pre-Flop om man inte har en riktigt bra read).

 

 

AKs eller QQ kan det hända att det blir en AllIn-situation med men då ska man ha en read att det är en lös spelare och att man som värst har 50/50 men gärna ett överpar.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Eftersom jag inte har en aning om hur pass mycket nybörjare du är har jag lite svårt att lista ut vad du egentligen menar med att "gå all in med preflop" Det är en sak att alltid syna en all in med AA/KK (vad gäller KK skall du alltid syna om du inte har en fi som är så snål att han får separationsångest när han skiter) på lägre nivåer, men det kan definitivt vara läge att inte göra det för att få folk att gå med för att sedan alla postflop eller dra på det ännu mer.

 

Personligen går jag aldrig (om inte bordet är jättelöst) all in med AA preflop, utan höjer rejält för att få med mig ett bekvämt antal till floppen. Visst, ibland sätter en 22:a trissen och jag torskar ett inköp, men väldigt mycket oftare träffar någon X med AX och tycker de borde ha bästa handen och går med på all-in eller raiserace.

 

Vad gäller att syna All-ins har jag en liten devis som i alla fall lönar sig när jag grindar på 010/020: PP över 99 och A+K/Q/J/T synar jag nästan alla gånger om jag inte har read på allinnarn. Min stat över preflop all ins på den nivån ligger på +31%, vilket får ses som rätt bra tror jag.

 

Kom dock ihåg att detta inte alltid funkar plus att det ger stora svängningar och att det definitivt inte funkar lite högre upp. Detta är inte "bra" poker, men det är lönsam poker på låg nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför gå all in pre, så vida inte att man vill sno tidigare höjningar med en iskall bluff. Har man en monsterhand vill man ju ha pröjs pör den. eller??

 

Pratar inte om att bara ställa AllIn direkt som förste man in utan kanske mer att vi får ett Bet emot oss, vi Raisar och han ReRaisar eller rent av att någon ställer sig AllIn mot oss.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför gå all in pre, så vida inte att man vill sno tidigare höjningar med en iskall bluff. Har man en monsterhand vill man ju ha pröjs pör den. eller??

 

Pratar inte om att bara ställa AllIn direkt som förste man in utan kanske mer att vi får ett Bet emot oss, vi Raisar och han ReRaisar eller rent av att någon ställer sig AllIn mot oss.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske var dåligt formulerat. Om jag ska gå all-in när någon redan har gjort det, vilka händer är då självklara förutom AA och KK?

 

På dom borden jag har kört hittils (0.10/0.25) så blir folk bara skraja om man ställer in allt preflop. Men jag har inte ens spelat 100 timmar på den här nivån så jag har ju ingen vidare erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske var dåligt formulerat. Om jag ska gå all-in när någon redan har gjort det, vilka händer är då självklara förutom AA och KK?

 

På dom borden jag har kört hittils (0.10/0.25) så blir folk bara skraja om man ställer in allt preflop. Men jag har inte ens spelat 100 timmar på den här nivån så jag har ju ingen vidare erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...