Gå till innehåll

NLT - SnG, JJ mot all-in tidigt i SnG


Pokemonn

Recommended Posts

PokerStars Tournament $15+$1 Holdem No Limit - Level III (25/50)

 

Table 24961132 1 9-max Seat #8 is the button

 

Seat 1: txcreeks (2385 in chips)

Seat 2: smmilman (1505 in chips)

Seat 3: Rohal (1380 in chips)

Seat 4: DaddyDeuce (255 in chips)

Seat 5: badbeats365 (1315 in chips)

Seat 6: Jayyyyyyyy (2090 in chips)

Seat 7: Hero (1560 in chips)

Seat 8: adrockuk (1645 in chips)

Seat 9: lava96 (1365 in chips)

lava96: posts small blind 25

txcreeks: posts big blind 50

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Jh Jc]

 

OK, cool. JJ, ska höja lite, kommer en låg flopp så har jag ett överpar. Sedan kan de ju gärna folda om de vill det.

 

smmilman: folds

Rohal: folds

DaddyDeuce: folds

badbeats365: folds

Jayyyyyyyy: folds

Hero: raises 150 to 200

adrockuk: folds

lava96: raises 1165 to 1365 and is all-in

 

Hero: ???

 

 

Hmmm, all-in? Jag hade kört ganska hårt strax innan, vunnit ett par potter, höjt med bra kort och alla lade sig, höjt med en halv-steal och alla folda, och när jag nu höjer igen så tror jag att fi vill sätta stopp på mig och tror att jag bara bluffar.

 

Han har nog ingen kanonhand, med KK eller AA så borde han inte ha gått all-in för att riskera att skrämma bort mig.

 

Lätt fold eller lätt syn?

Jag HAR ju ett rätt högt pocket i fickan... ;)

 

Eller är jag överaggro och onödig risktagare som synar en all-in så här tidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är en lätt syn. Din höjning ser ut som en ren steal, vilket gör att hans HD blir betydligt större för ett sådant move, och det är bara tre händer som slår dig. Du har dessutom redan stoppat in 1/8 av din stack, vilket absolut inte är försumbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är en lätt syn. Din höjning ser ut som en ren steal, vilket gör att hans HD blir betydligt större för ett sådant move, och det är bara tre händer som slår dig. Du har dessutom redan stoppat in 1/8 av din stack, vilket absolut inte är försumbart.

 

? man är committad när ca 1/3 är inne, men även då går det ju att hitta lägg om man är säker.

 

jag är ingen expert på SNGs. hade nog synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är en lätt syn. Din höjning ser ut som en ren steal, vilket gör att hans HD blir betydligt större för ett sådant move, och det är bara tre händer som slår dig. Du har dessutom redan stoppat in 1/8 av din stack, vilket absolut inte är försumbart.

 

? man är committad när ca 1/3 är inne, men även då går det ju att hitta lägg om man är säker.

 

jag är ingen expert på SNGs. hade nog synat.

Jag menar inte att man är helt committad, bara ville visa på att stackarna inte är särskilt djupa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är en lätt syn. Din höjning ser ut som en ren steal, vilket gör att hans HD blir betydligt större för ett sådant move, och det är bara tre händer som slår dig. Du har dessutom redan stoppat in 1/8 av din stack, vilket absolut inte är försumbart.

 

? man är committad när ca 1/3 är inne, men även då går det ju att hitta lägg om man är säker.

 

jag är ingen expert på SNGs. hade nog synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte ochså att det var en ganska lätt kål. :)

 

Men jag åker på däng ibland för att jag är för agressive och kanske CB/bluffar för mycket ibland... Eller går in med stacken utan att ha så superbra kort....

 

SYN, dåren hade Q9s, men gissa tre gånger om turnkortet var en Q. :roll:

 

 

Men fan vilken redig släng av flyt jag hade nyss istället i en SnG! Mobbade och misshandlade en SnG och sparkade ut nästan halva bordet. :lol: Fick AA, AK, bra kort som träffade bra och folk synade ner med mellanpar ända tills rivern där jag fick de all-in. Otroligt.

 

Till slut satt jag med över 10.000 i chips och vi var 4 spelare kvar varav en var "sitting out". LOL! Det var kul! ... mindre kul att min fina rush med korten avtog och till slut blev jag 2:a :?

 

Aja, ITM i alla fall, man ska väl inte klaga på en 2:a placering egentligen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...