Gå till innehåll

pimpout/wtcthz börjar på ny kula med HU.


pimpout

Recommended Posts

Tänkte också skrota min gamla dagbok o starta på nytt. Som alla mina förebilder liksom. Lille Jens till exempel.

Kan ju även försöka vara lite mer kreativ i mitt skrivande, blev ganska torftigt i den andra mestadels.

Nåja. Börjar med 300$ på crypto.

Ovan med lägre limitar än 1/2, men det kanske reder sej. Vi får se.

Wish me luck then. 8-)

Projektet kickar igång lite lätt nu ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 363
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första sessionen avklarad. Mkt mer nötande härnere. Folk är ganska tighta. Hittar mestadels riktigt riktigt usla kort, så den trenden håller i sej. Samtidigt lyckas jag på ett eller annat sätt bli utdragen i väldigt många potter, ofta efter väldigt konstiga flopsyner, där jag haft svårt att hitta en motivering till syn överhuvudtaget. Men det lossnar säkert.

 

Största potten kom efter att jag reraisat en kille pre med JTs. Han hittar synen, o floppen A88. Jag bettar pott, syn. På turn dyker en 9:a upp, jag får både färgdrag o öppet stegdrag, och jag sätter honom på Ax. Förmodligen klen kicker. Checkar, han bettar typ 1/3 pott, o jag ställer honom med ett hyffsat överbet. En hel del outs, plus att han borde kunna tänka sej att slänga också. De två åttorna borde kunna skrämma med för övrigt. Syn, o jag klonkar en sjua.

 

+105$.

Rulle: 405$

 

Ska försöka vara lite seriös med rapporteringen här med. Om nån skulle vara intresserad liksom.

Nu ska jag duscha, sen ska jag handla till några vänner, och efter det kolla på schlager.. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är dax för dig att komma o klonka i lite i Hofors, men du kanske inte bor i Falun numera? En sak till, kanske för små turneringar för dig(inget värde) men du är varmt välkommen!
Tackar allra vänligast. Jo, man kanske tar med sej nån polare nån gång. Dåligt drag här i stan på den fronten. Jag får höra av mej... :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om jag ska grinda ihop 360 000 000 vip-poäng på 24h, så jag kan köpa ett jetflygplan.

 

Shopping Cart

1 x Bombardier LearJet 45

-------------------------------

360,000,000VIP

 

Hur lång tid skulle det ta ungefär?

 

Cirka ett liv om man spelar många bord dygnet runt från det att man blir myndig samt inte lirar microlimit, men det går ju! (Obs! Kan vara helfel, jag höftade lite bara)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pimpen,

 

vore skoj att höra lite om din generella strategi HU. HU är ju givetvis mkt mkt readberoende, men vore ändå kul om du kunde skriva lite om hur du spelar tills du skaffat en bra read. Själv lirar jag inte HU cashgame, men lirar massivs med HU sit n go. Min allmänna strategi där är att spela riktigt tight i BB och loose-aggro i SB, vilket hittills funkar rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pimpen,

 

vore skoj att höra lite om din generella strategi HU. HU är ju givetvis mkt mkt readberoende, men vore ändå kul om du kunde skriva lite om hur du spelar tills du skaffat en bra read. Själv lirar jag inte HU cashgame, men lirar massivs med HU sit n go. Min allmänna strategi där är att spela riktigt tight i BB och loose-aggro i SB, vilket hittills funkar rätt bra.

 

Min generella strategi är att försöka vara lite smartare än motståndet. Ofta ofta är det bara jag som bettar, men jag trivs ganska bra när agressiva spelare tar kommandot också. Att bara försöka vara bättre än motståndet har inte funkat överdrivet bra senaste veckan iofs, då jag gulat min 1/2£-rulle. Totalgalen korttorka + en del hyffsade badbeats. Spelet har inte varit på topp iofs heller, menmen. Kan vara bra med en näsknäpp och en nystart. Synd bara att det ska kosta så mkt.

Trivs bäst när potterna blir stora. Har nu på sistone börjat tänka mer på min position också. Ska också försöka mej på att känna på motståndet en lite längre stund än vanligt. Ge det en 5-10 händer innan jag försöker blåsa över matchen.

 

Jobbar lite ikväll. Men spelade en kvart i morse.

Lyckades bli utdragen av 43 när jag prereraisat med KK. AA, på flopen, alla pengarna in från honom, och stegklonken på river. Lyckades iaf plussa hela 6$.

 

Session: +6$.

Rulle: 707$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU är djävulens påfund, akta dig för det! :D

Den vinnande skaran är nog försvinnande liten HU pga rake:n.

Jag tror aldrig att du hade tiltat bort hela din rulle om du inte haft HU:en som spädde på din vilja att gamble:a. :)

 

Jag kan ta en vecka av pimpout prat på msn som förklarar:

 

"TJaa jensa, idag vann jag 60000" (Måndag)

"Tog ut 30000 och köpte lite prylar"(tisdag)

"Faaan, jag e back 50000 idag) (onsdag)

"Jaja, upp 30000 idag!(torsdag)

 

etcetc :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna inte på Jens.

Spelat litegrann idag.

 

Dagsres: +642$

Rulle: 1660$

 

Nån som kan tolka detta?

FIRM: dont know other reason for at your case couse your ****

FIRM: but dont be yppset about that 90% of swedes are

FIRM: ok I live you here to think your h9m9***uality and I go to play agains some not swede

 

Inget annat har sagts tidigare. Förutom ett brb från mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten grind på kvällen. Ska spela red alert 2 nu, men hittade ett litet plus på 0.25/0.50. Tänkte mej en 10-15 inköpsregel såhär på lite lägre nivåer. Skotta lite då o då tror jag.

 

Session: +296$.

Dag: +401$

Rulle: 701$

 

Du hittar lillplusset på 6 inköp :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är nog lite av en nagel i ögat för alla smallstake grinders som har krigat i ett halvår för att få en rulle som du nu byggt upp på.. tre dagar? Smile

 

Är benägen att hålla med.....avundsjuk?....inte alls;)

 

Bra jobbat...synd att du inte kom längre i liveturneringen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...