Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Timer för mobilen!


TheMole

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En liten notering bara. Du har inte lagt till någon mime typ för .jad filer (text/vnd.sun.j2me.app-descriptor).

 

Jo det har jag gjort, verkar inte funka så bra i så fall.

Har en .htaccess-fil i katalogen med "AddType text/vnd.sun.j2me.app-descriptor jad" i.

 

Oj, blev lite förvånad över hur många mobiler det var som inte hade stöd för MIDP-2.0 :shock:

Att en telefon har stöd för MIDP-2.0 innebär att den har stöd för fler "funktioner" som Java har att erbjuda när man programmerar.

Ska gå igenom koden och se vad som kräver MIDP-2.0 och se om jag kan göra det MIDP-1.0-kompatibelt istället.

 

devalanteriel: Är troligtvis MIDP-problemet där med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goda nyheter. Har lyckats göra programmet devlis MIDP-1.0-kompatibelt nu. Bytte ut lite saker som tidigare va anpassade efter MIDP-2.0 men som gick att fixa med 1.0. Jag säger delvis därför att en sak gick inte fixa och det är för att MIDP-1.0 i sig har inget stöd som helst för att spela upp ljud vilket är ganska viktigt om man ska ha en timer. Däremot så visade det sig att i alla fall SonyEricsson har i sina telefoner stöd för just den del som hanterar uppspelning av ljud men inte resten av MIDP-2.0 biblioteket. Fick hur som helst programmet att fungera på en T630.

Får hoppas att andra mobiltillverkare också har samma lösning som SonyEricsson, annars skulle man behöva skräddarsy programmet för varje enskild modell..

 

Ska finputsa det lite bara så kommer en ny version upp troligtvis imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra grej!

fungerade felfritt(?) på min t630

 

(?) symboliserar dessa saker

1)när man väljer paus och fullscreen så gör den lite grejer, får ett felmedelande om "list nånting" men sedan fungerar allt ändå alltså.

2)de jag spelat med har hittils envisats med att följa Howard Lederer i allt han säger i sin film, dvs alltid börja med blinds 25/25 25/50 osv.. när man tar 25/25 i progget så går det inte att starta.

 

och så var det nåt inlägg om jar/jad. nån sa att jar bara var skit, men det var iaf bara den jag laddade ner och det fungerar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade få upp test-version på servern som ersatte den fungerande midp-2.0-versionen.

 

Har bytt namn på den så ni som vill testa om det funkar på er MIDP-1.0-mobil kan dra ner Poker Timer (unstable midp1) istället för den vanliga. Som drybarr påpekade är den rätt buggig just nu så ha inte så höga förväntningar.

 

Det är Jar-filen som är själva programmet. Jad-filen är bara en liten fil som beskriver Jar-filen.

 

drybarr, angående Lederers blinds så är programmet inte anpassat för att det ska funka så. Håller på med nästa version där man kommer kunna mata in blinds på alla möjliga sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda Nokias UI för att få ljud på nokia-foner också.

com.nokia.mid.sound.Sound

 

Ladda bara ner ett dev-paket från forum.nokia.com

 

Du kan ju försöka subclassa den med Class.forName(), och finns den är det bara köra med den. Säg till om du behöver hjälp så inns jag här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2)de jag spelat med har hittils envisats med att följa Howard Lederer i allt han säger i sin film, dvs alltid börja med blinds 25/25 25/50 osv.. när man tar 25/25 i progget så går det inte att starta.

 

Jag har samma problem att det inte går att starta med 25/25 med LG u8110. Vad är det för skillnad på jar/jad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en suverän programvara.

 

Jag kör på en T630 och det fungerar kanon förutom en liten smärre detalj.

Det verkar som att ljudet inte stängs av ordentligt efter varningssingalen. Lyssnar man lite närmre så sprakar det i högtalaren hela tiden efter att ljudet spelats.

 

Blir likadant på min K500i.

 

Det vore jättebra om man kunde se hela blind-tabellen, helst redigera den också.

 

EDIT: att kunna göra en egen blind-tabell behövs verkligen, antingen har jag missat något, eller så höjer den blindsen med en start-blind varje runda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla upp det där med högtalargrejen. Verkar bara vara på SonyEricsson som det händer.

 

Blindstabell är på gång. Måste bara komma på nåt bra sätt att utforma gränssnittet så det blir lättinmatat. Det är sånt man får huvudvärk av att bara tänka på när det gäller mobiler.

 

Ledsen att nya versionen dröjer. Har en rätt tung kurs i plugget just nu som tar upp större delen av min tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Poker Timer 1.2 är släppt!

 

Finns att hämta här: http://userbook.com/wap

Endast för MIDP-2.0 för tillfället men en 1.0-kompatibel version kommer nog upp imorgon.

 

Nytt i denna version är att det nu går att mata in blinds manuellt. Välj Custom blinds i menyn och välj sen hur många rundor och hur lång varje runda ska vara. Tryck sen Next och mata in blindsen för varje level.

För att snabba upp inmatningen läggs nivåerna in med format SB.BB , alltså om första nivån ska vara 25/50 skriver man in 25.50

Har man valt för många nivåer gör det inget. Man behöver inte fylla i alla utan programmet tar bara de som fyllts i. Hittar den en blank så skippar den resten.

Notera att blindsen sparas inte när man stänger ner programmet så man får mata in dom varje gång. Den funktionen ligger på min ToDo-list.

 

Har inte hunnit testa den här versionen så utförligt så hittar ni nåt fel så säg gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar fint, dock en liten sak på min LG u8110 är att Level 10 och framåt har dubbelt så stora "inmatningsrutor" jämfört med level 1-9.

 

Antal levels som jag kan köra är 20 högre tal startar inte programmet.

 

Sen undrar jag över vad är det för skillnad på:

Poker Timer 1.2 (jar) / Poker Timer 1.2 (jad)

 

Bra jobbat med programmet!

 

 

 

Poker Timer 1.2 är släppt!

 

Finns att hämta här: http://userbook.com/wap

Endast för MIDP-2.0 för tillfället men en 1.0-kompatibel version kommer nog upp imorgon.

 

Nytt i denna version är att det nu går att mata in blinds manuellt. Välj Custom blinds i menyn och välj sen hur många rundor och hur lång varje runda ska vara. Tryck sen Next och mata in blindsen för varje level.

För att snabba upp inmatningen läggs nivåerna in med format SB.BB , alltså om första nivån ska vara 25/50 skriver man in 25.50

Har man valt för många nivåer gör det inget. Man behöver inte fylla i alla utan programmet tar bara de som fyllts i. Hittar den en blank så skippar den resten.

Notera att blindsen sparas inte när man stänger ner programmet så man får mata in dom varje gång. Den funktionen ligger på min ToDo-list.

 

Har inte hunnit testa den här versionen så utförligt så hittar ni nåt fel så säg gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...