Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mellanstacken trycker gasen i botten, blundar och slänger ut ratten genom fönstret.

PokerStars Game #4962931818: Tournament #24893681, $15+$1 Holdem No Limit - Level VI (100/200) - 2006/05/17 - 08:11:02 (ET)

Table 24893681 1 9-max Seat #2 is the button

Seat 2: Yabby53 (3440 in chips)

Seat 4: Myssion (4380 in chips)

Seat 7: grizbi (2550 in chips)

Seat 9: johnny502 (3130 in chips)

Myssion: posts small blind 100

grizbi: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [Qc Ad]

johnny502: folds

Yabby53: raises 3240 to 3440 and is all-in

Myssion: ?

Syna all-in med AQo som chippie på bubblan? Vilken HD synar ni med?

Postad

Fold, blindsen är så låga att det inte gör något om du kastar, bättre att vänta på ett läge där du har bättre koll på vart du står. hade blindsen vart 500/1000 är det möjlig syn.

Vad har troligen Fi, jo PP från 44 till 1010 eller AK AQ, AJ. Eller riktigt tomtigt kanske any two suited.

Men troligast är väl dock ett lågt/mellan PP och vill du singla slant med det i detta läget så go ahead.

Ska väl också sägas att pris-strukturen bidrar till hur man ska lira.

Postad

Måste väl vara ganska rejält fel att syna där? Beror såklart på hur han spelat tidigare i och för sig. Men många gillar ju att gå all in med AK oavsett stackstorlekar och blinds, så du kan mycket väl vara dominerad.

Postad

är det bara jag som tolka iremats fel på seminariumet eller? Nu är inte blindsen riktigt så höga som perioden han fokuserade på men ska man följa hans råd skulle jag gissa på att du ska syna med 66+, A8+ KT+, kanske, iom att det är så tidigt!

Postad

Tycker hans ställ luktar AK, även lite TT,JJ,QQ. Finns ingen anledning att tro att han inte skulle ha en bra hand ju.

Jag skulle inte synat med några ess alls här.

Om du haft AK kanske du möjligtvis hade gett upp lite EV mot vissa spelare genom att folda, men det vägs upp av att du är chipleader på bubblan och kan äta dom långsamt i stället.

Postad

Jag vet inte riktigt.... hade han höjt på knappen hade jag ställt mot han. AK är blixtsyn för den dominerar alla ess, som är mycket troliga händer han kan ställa med.

Jag tror han har 55-99 AK-AT när han spelar sådär.

Postad
Jag vet inte riktigt.... hade han höjt på knappen hade jag ställt mot han. AK är blixtsyn för den dominerar alla ess, som är mycket troliga händer han kan ställa med.

Jag tror han har 55-99 AK-AT när han spelar sådär.

Varför tror du att han skulle ställa in med massa dåliga händer? Han är chip-tvåa och blindsen är ganska små, och chip-ettan har inte foldad ännu.
Postad

Enligt SNGPT:

Om vi ger honom en HD som 66+, ATs+, AJo+ så är det faktiskt kraftigt -$EV att ta denna synen. Med den HD:n är det QQ+ som gäller för syn.

För att en syn ska vara korrekt så ska han ställa med 30% av sina händer, dvs händer som K4s och 22, och då är det ändå bara marginellt korrekt. Utan någon särskild read på honom mer än som en typisk spelare så går det inte att sätta honom på en sådan HD.