Gå till innehåll

Ibland har man bara tur!


Tiikerihai

Recommended Posts

Sitter och spelar SH $10/20 på Prima, har big blind och blir tilldelad Q:club:4:diamond:

 

Jag sätter den på "check/fold" och börjar blicka mot ett av de andra borden jag spelar på. Den första killen höjer till $40, den andra killen synar, den tredje likaså, även den fjärde. SB sitter och funderar. Jag klickar bort "check/fold" och säger att om han synar också, så gör jag det med. Att satsa $20 så att potten blir $240 och därmed hoppas på en klonk låter schysst. Han synar, jag med.

 

Till min stora glädje kommer floppen 4:club:Q:spade:T:club:

- UTG checkar, jag checkar, bet $120, syn $120, syn $120, syn $120, SB fold och jag går all-in

- Killen som höjde från början är den enda som följer med, och han får se sin KK förlora gott mot Q4o

 

Jag tar hem potten och känner mig nöjd.

 

Jag vet att den här posten är mest i glädjeyra, men jag har faktiskt en seriös fråga. Hur ofta bör man syna och hoppas på en sådan här klonk? Jag satsar relativt lite för att ha chansen att klonka stort. Potten slutade på lite över $3100.

 

Hade någon haft färgdraget eller öppet stegdrag så hade de tagit hem potten, så det var lite av en chansning att gå all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"sherlock holmes" :D vakna lite nu, han pratar om spelet på floppen, om han check foldar, dvs checkar på en miljondels sekund

och så kommer det kanske 2 ess på floppen, då är det ganska lätt att sätta han på att han inte har ett ess på floppen, bara min högt personliga åsikt.

 

lite av en s.k nättell tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"sherlock holmes" :D vakna lite nu, han pratar om spelet på floppen, om han check foldar, dvs checkar på en miljondels sekund

och så kommer det kanske 2 ess på floppen, då är det ganska lätt att sätta han på att han inte har ett ess på floppen, bara min högt personliga åsikt.

 

lite av en s.k nättell tycker jag

Min käre Watson har inte druckit sin Rebull idag märker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"sherlock holmes" :D vakna lite nu, han pratar om spelet på floppen, om han check foldar, dvs checkar på en miljondels sekund

och så kommer det kanske 2 ess på floppen, då är det ganska lätt att sätta han på att han inte har ett ess på floppen, bara min högt personliga åsikt.

 

lite av en s.k nättell tycker jag

 

Så om du har A2o på BB, du checkar inte då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag yr av diskussionen. :?

 

Men tycker ni det är fel att sätta den på check/fold? Jag tänker inte spela en hand som Q4o ur den positionen, knappt jag skulle göra det med position. Eftersom jag lirar upp emot 6 bord samtidigt så är det en väldigt praktisk detalj. Men när killarna sakta men säkert synar den så lilla beten så tar jag ju tillfället i akt och synar.

 

Oskarsson, hur menar du att detta skulle vara en tell? Om du spelar vid ett bord och inte tänker spela din hand och sätter den på "fold", visst är det ett tecken på en kass hand men du lägger ju dig. ;) För jag "spelar" ju handen efter floppen,... Äsh, vet inte riktigt vad du menar. :)

 

jacobmal, hur borde jag spelat handen efter floppen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka droger går en del på?

 

om han kryssar i check/fold preflop eftersom han inte vill spela den handen så spelar du ju ingen roll hur floppen kommer efter som det var raisat pre och han hade således foldat?

hittar man en tell på det är man duktig.

hade han däremot haft check/fold i kryssat och alla limpade så är det en annan sak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka droger går en del på?

 

om han kryssar i check/fold preflop eftersom han inte vill spela den handen så spelar du ju ingen roll hur floppen kommer efter som det var raisat pre och han hade således foldat?

hittar man en tell på det är man duktig.

hade han däremot haft check/fold i kryssat och alla limpade så är det en annan sak

 

Precis, om alla limpat kunde jag haft call any, check/fold eller check... Och således kunnat ha vilken hand som helst. :)

 

Sluta knarka ner min tråd ni andra nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

självklar syn i detta fall ju tycker jag iaf. enda flop du ska spela är väl floppad triss med 4 igentligen, floppen som kom nu är ju bra, du leder troligen men det är väl både rätt o fel o ställa in, du får sällen syn av en sämre hand. Jag fattar inte hur han kan hitta synen med K-K där igentligen, vad ska du ställa in med? A-Q? sällan. han måste ju satt dig på flushdraget. Du/man har fan ALLTID minst 2 par och ibland draget, tror de fan är EV- att syna med KK i det läget, AA kan kanske vara EV+-0.

 

är jag ute o cyklar på 1-2. 2-4 blinds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl ingen större skillnad på att syna med KK eller AA där? :?

 

nej, ingen större skillnad, men dock skillnad. Men att syna med KK känns ju extra dumt då AA inte är omöjligt heller, den enda handen som han har odds mot är väl flushdraget (ej K-J clubs då). eller vad/hur tror ni att han tänker, hur hade ni tänkt?

jag själv kan fan inte kasta KK alt AA ÄVEN fast man vet att man ligger efter 88 ggr av 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur han tänkte. Jag tänkte bara att jag får svårt att spela handen om det kommer en :club: eller ett kort så att någon kan bilda en möjlig stege. Vill ha max. en spelare emot mig och väljer att gå all in.

 

Hur han tänkte vet jag inte. Men det finns gott om muppar på Prima. Att vi båda vid det tillfället var lite av shortstacks och han kanske var lite på tilt bidrog nog också litegranna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...