Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen är ingen "spännande", men det är en situation jag ofta befinner mig i och jag tycker det är svårt att veta hur jag ska spela.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.25 BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP2 ($13.35)

MP3 ($3.20)

CO ($39.20)

Button ($7)

Hero ($23.25)

BB ($29.35)

UTG ($41.60)

UTG+1 ($16.70)

MP1 ($6.60)

Preflop: Hero is SB with 3spade.gif, Qspade.gif.

2 folds, MP1 calls $0.25, 1 fold, MP3 calls $0.25, 1 fold, Button calls $0.25, Hero completes, BB checks.

(En skräphand, men jag tycker det ofta är så här i SB, på den här nivån i alla fall. 3 som limpar så om BB inte höjer så får jag 1 på 9 i odds. Jag brukar syna här med de flesta händer, inte alla men de flesta. Rätt eller fel?)

Flop: ($1.25) 7club.gif, Qdiamond.gif, 6club.gif(5 players)

(Så kommer dilemmat. Toppar, ingen kicker. Två små suited connected kort som mycket väl kan ha träffat de som limpat, i alla fall med steg och färgdrag. Är det någon som har en dam är jag väl slagen med min kicker. Är det bara att check/folda direkt eller ska jag försöka mig på ett pot-bet med toppar?)

Hero ?

Postad
Fold preflop, just för att slippa ta det beslut du nu står inför.

För tight imo, du får grymma pottodds och har en suitad dam.

Pottodds i all ära, men vad gör du om du tex floppar färgen och det blir action preflop? Det är ju inte som så att vi sitter på nötfärgen.

//Matte

Postad
Fold preflop, just för att slippa ta det beslut du nu står inför.

För tight imo, du får grymma pottodds och har en suitad dam.

Pottodds i all ära, men vad gör du om du tex floppar färgen och det blir action preflop? Det är ju inte som så att vi sitter på nötfärgen.

Antar att du menar action flop. Tja, de få gånger det händer får man väl oftast betala av. Många gånger har ju du högsta färgen i det läget, så det går väl på ett ut typ. Det är ju inte bara färgen du är ute efter (du kan ju också floppa tvåpar/triss i treor eller något annat gött), men det är en extra bonus som gör att den blir mer spelbar än t.ex. 92o. Men, visst, vet du med dig att du är dålig på att spela annat än i stort sett nötterna post-flop, så är det väl bara att folda.

Postad

Här betar jag nästan alltid pott. På låga nivåer får man sällan syn även om alla har limpat. Börjar nån folda så hänger de andra på med sina svaga händer.Får man syn så är man oftast underdog och får man raise är det bara att lägga.

Vid syn så är det lätt att checka på turn om den blankar. Ofta får du då ett gratis river och får du inte det får du se om du har lust/odds/read som gör att du vill syna Fi.

Det viktigaste med den här handen är kanske inte just den här handen utan din image. Om du bettar ut här halvtom så kan du betta ut här med monster och få syn. Mao i just den här handen är det ett marginellt spel men inte på det hela taget.

Postad

Antar att du menar action flop.

Helt rätt!

Vid syn så är det lätt att checka på turn om den blankar. Ofta får du då ett gratis river och får du inte det får du se om du har lust/odds/read som gör att du vill syna Fi.

Ur position är det vi som GER gratis kort.

//Matte

Postad

Ur position är det vi som GER gratis kort.

//Matte

Definitionsfråga. Som jag ser det är vi i regel underdog här och måste förbättra för att vinna en showdown. Jag tycker inte att inte bluffa är detsamma som att ge gratiskort.

Postad

Ok det var intressant att det fanns olika uppfattningar om pre-flop spelet. Jag ska nog tighta till mig i SB, jag hamnar ofta i trubbel när jag träffar lite grann på floppen.

Så här gick det:

Flop: ($1.25) 7club.gif, Qdiamond.gif, 6club.gif(5 players)

Hero bets $1, BB folds, MP1 folds, MP3 raises to $2.95 (All-in), Button folds, Hero calls $1.95.

(Jag bettade ut och blev raisad. Det var bara det att den som raisade hade så liten stack så jag behövde bara syna $1.95 för en pot som var på $5.20. Jag synade eftersom han skulle kunna göra det med en till exempel en 7:a eller ett drag.)

Turn: ($7.15) 8diamond.gif(2 players)

River: ($7.15) Kheart.gif(2 players)

Final Pot: $7.15

Hero shows 3 :spade: Q :spade: (a pair of Queens)

MP3 shows Q :heart: K :spade: (two pair, Kings and Queens)

Det känns som om jag var tvungen att syna efter omslaget från fi på floppen, eller är det självklart att jag är slagen där och ska spara $2? Jag inser nu att jag borde nog check/foldat direkt på floppen, men som jag spelade den ska jag väl syna MP3:s all-in?