Borax Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Hei, Er det noen som har litt erfaring med HU SnGs og kan fortelle meg hva som er en god score på level 5.5$, 11$, 22$ ? Jeg trenger å trene på HU ettersom jeg taper for ofte i 10 player SnG når jeg kommer HU. Også - er det bedre øvelse i turbo HU enn i vanlige? Citera
Swalling Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Om du kommer ITM mer än 1 på 3 är det bra. Citera
Borax Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Om du kommer ITM mer än 1 på 3 är det bra. Håper du ikke regner pot odds på samme måten Ingen som spiller HU regelmessig her? Citera
jaha Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 jag är ej säker men har för mig Ola Brandborn skrev att 65% vinster i Heads-up-sngs är väldigt, väldigt bra och mer går i princip ej att få. Citera
Myssion Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Hei, Er det noen som har litt erfaring med HU SnGs og kan fortelle meg hva som er en god score på level 5.5$, 11$, 22$ ? Jeg trenger å trene på HU ettersom jeg taper for ofte i 10 player SnG når jeg kommer HU. Også - er det bedre øvelse i turbo HU enn i vanlige? Hva som er en god score vet jag ikke, men hvis du trenger å trene HU for o spille bedre i SnG's så rekommenderar jeg att spille turbo. Jag visste inte att jag kunde norska! I turbo-HU-SnG's så kommer blindsen upp i storlek fortare och du hamnar snabbare i en situation som liknar den i en 10-manna SnG. Om du spelar vanlig HU-SnG så kommer du att spendera en massa tid på att spela HU med stora stackar i förhållande till blindsen, vilket du inte har lika mycket nytta av i en 10-manna SnG. Citera
majorj Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Nu svär jag nästan i kyrkan, men jag föredrar CG för HU-spel. Rejken är grym, men min erfarenhet är att motståndet i regel är mycket fiskigare i CG än sng. Då jämför jag NL50 och NL100 med säg 20$ och 50$ SNG. Men det kanske är en skev jämförelse? Citera
Myssion Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Nu svär jag nästan i kyrkan, men jag föredrar CG för HU-spel. Rejken är grym, men min erfarenhet är att motståndet i regel är mycket fiskigare i CG än sng. Då jämför jag NL50 och NL100 med säg 20$ och 50$ SNG. Men det kanske är en skev jämförelse? Ger nog mer $, men man behöver lite starkare psyke för det kan svänga rejält. Sedan är det mindre bra om man vill öva inför HU-spel i turneringar där blindsen ökar, blir ju mycket deepstack spel i CG. Citera
Borax Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Takk for tips. Turbo HU ser mest lovende ut syns jeg. Jeg tror jeg prøver meg en stund på turbo HU 5.5$ med målsetning 60-65% win og ser hvordan det går. Jeg spiller uansett cash game, men bare på NL 0.5/0.25$ (50$ buy in). Ellers blir det mest 22$ SnG. Citera
Recommended Posts