Myssion Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Eftersom jag postar en HH där jag har AA så är det väl mer eller mindre uppenbart att jag torskar handen, så jag kan lika gärna lägga ut hela HH:n med en gång. Kan omöjligt sätta honom på den handen han har, givet den read jag har på honom, men hur spelade jag egentligen handen? CLO285 är tajt och aggressiv och skulle mycket väl kunna höja med ett överpar på den floppen. Visst kan han ha set också, men det finns väl inte att lägga AA här? Ställa på floppen? Hur göra på turn? Länk till HH:n Citera
spinner Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 CLO285 är tajt och aggressiv och skulle mycket väl kunna höja med ett överpar på den floppen. Visst kan han ha set också, men det finns väl inte att lägga AA här? Ställa på floppen? Hur göra på turn? Länk till HH:n Lita på dina reads. (Och blame the rigg ) Citera
olleolle Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 CLO285 är tajt och aggressiv och skulle mycket väl kunna höja med ett överpar på den floppen. Visst kan han ha set också, men det finns väl inte att lägga AA här? [/url]Nej, det går inte att lägga. Vad är tanken med din syn på floppen. Lika bra att re-raisa all-in direkt tror jag. Då får du syn av händer som kanske annars lägger om det kommer höga kort på turn och river. EDIT. Oj kollade slarvigt. Hajade inte att han check-raisade, då vart det ju lite läskigare, men det går väl fortfarande inte att lägga. Citera
Cyntax Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Argh, sh*t happens. Efter floppen skulle jag ha dunkat in allt, floppen ser ofarlig ut. Bara en dåre går med i potten efter din pre-flop-raise. (Nu hade det ändå slutat i katastrof iofs.) Varfför synar du bara hans check-raise efter floppen? Om du synar vet du ju att allt åker in efter turn ändå. Nä, all-in! Ska man beta mer pre-flop? Vet ej, egentligen vill man ju ha spel mot en Fi här. Citera
Myssion Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Är nog lika bra att dega in på floppen. Citera
hnat Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Är nog lika bra att dega in på floppen. ...eller låta han bluffa/beta bort sig med sina svagare händer, då han ju kanske kan vika händer du slår, men som betar bort sig på turn. Dock kan ju detta spelet aldrig vara mer än marginellt bättre än att dega, samtidigt som det ju i vissa situationer är klart bättre att dega. Svårt att säga om man inte sitter själv på bordet. Sen är det ju ganska självklart att du inte kommer från handen givet stack, men det visste du ju.. Citera
Recommended Posts