Gå till innehåll

NLT - Trn, 28/11, Online, post-game snack!


parre

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Naturligtvis åkte jag som 15:e när 1-14 var ITM. När vi var 15 kvar blev spelet supertight och den som gick all-in fick poten. Jag synade swedeman's KT all-in med AKs och naturligtvis satte han stege på river. Sen var jag grymt shortstacked och mina A9 mot QQ stod sig inte :(

 

Hatar att åka ut precis utanför ITM! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först, grattis steffo

 

 

sen måste jag få gnälla lite:

Fattar inte hur fan man kan ha sånt oflyt. För första gången någonsin sitter jag på finalbordet i en MTT, dessutom i en pf.nu och med en ordentlig chiphög och flyt i spelet, och efter ett par händer så inträffar det osannolika. Allting fryser upp. Paniken sprider sig genom kroppen, nätet har dött. Fungerar fortfarande att surfa på lokala sidor som http://www.liu.se (sitter på studentbostadsnätverket i linköping) men alla sidor utanför det nätet är döda.

Det som inte får hända, det som inte kan hända har hänt. Rusar bort till garderoben som innehåller datorprylar och börjar riva, hittar samanlagt 3 grafikkort, ett tv-kort, 2 hårddiskar, 1 moderkort, 1 cdrom, 1 ljudkort, + en miljard småtillbehör och kablar men inget modem :twisted: Börjar sakta minnas att mitt gamla modem befinner sig ungefär 20 mil bort då det donerades till mina föräldrar när åskan tog deras för nått år sen. Om jag ändå hade haft det kvar...

 

Känner mig dock på det stora hela nöjd med tanke på att det är den bästa placeringen ever i en MTT men hade gärna åkt ut på egenhand istället för att blindas bort på finalbordet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli att känna lite skadeglädje ;), det var jag som hade QQ när du drog färgen med dina 9:or. Visserligen hade jag ju inte vunnit handen iaf, men att man hade lyckats hamna ITM är väl inte helt orimligt.

 

Bodde själv i Ryd tills i våras och har svurit många ggr åt Subnets tillförlitlighet, synd att dom inte fått ordning på det än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli att känna lite skadeglädje ;), det var jag som hade QQ när du drog färgen med dina 9:or. Visserligen hade jag ju inte vunnit handen iaf, men att man hade lyckats hamna ITM är väl inte helt orimligt.

haha, ja den handen skäms man ju nästan för att man vann :)

 

Bodde själv i Ryd tills i våras och har svurit många ggr åt Subnets tillförlitlighet, synd att dom inte fått ordning på det än.

 

jo jag vet. Men det har faktisk fungerat väldigt bra annars hela den här hösten. Efter nyår så klipper universitetet linan iaf så då får man ju se vilken isp som kommer att leverera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli att känna lite skadeglädje ;), det var jag som hade QQ när du drog färgen med dina 9:or. Visserligen hade jag ju inte vunnit handen iaf, men att man hade lyckats hamna ITM är väl inte helt orimligt.

haha, ja den handen skäms man ju nästan för att man vann :)

 

Bodde själv i Ryd tills i våras och har svurit många ggr åt Subnets tillförlitlighet, synd att dom inte fått ordning på det än.

 

jo jag vet. Men det har faktisk fungerat väldigt bra annars hela den här hösten. Efter nyår så klipper universitetet linan iaf så då får man ju se vilken isp som kommer att leverera...

Jag är inte 100 på om jag var den tredje personen inblandad i denna hand, men det låter onekligen så. I så fall kan jag säga att det var AJs :heart: jag hade.

 

jot stal blindar som en galning och eftersom jag satt efter honom hindrade det mig att från att försöka. Faktum är att jag hade ofta kort att själv försöka om jag varit först att prata men inte att syna/reraisea.

Eftersom jot var väldigt benägen att stjäla mörkar satte jag honom efter ett tag på ett ganska stort urval av händer: Alla A, alla kombinationer som ger 20/21 i Black Jack samt alla pocket pairs. I den aktuella potten ansåg jag därför att AJs i kombination med att min stack började bli oroväckande låg var tillräckligt bra skäl för att ställa in. Vad jag inte räknade med var att kydyl skulle blanda sig in i leken också. Trodde faktiskt inte att någon annan ville vara med och leka om denne inte satt på AA eller KK. Svor lite halvhögt för mig själv när kydyl synade min reraise, men blev lättad när ni visade upp 99 och QQ. Ännu bättre kändes det när ett A kom på floppen. Resten av handen tittade jag inte på. Satte händerna för ögonen och väntade på ljudet av rassel innan jag tittade igen. Såg att markerna försvann till min vänstra sida och det tog ett tag innan jag såg att det var en flush med fyrfärg på bordet som vann. I det ögonblicket kändes inte kul, men vad f-n, that's poker.

 

kydyl, jag är nyfiken på hur du resonerade när du gick med i potten. Jag menar, 99 mot två motståndare, kan inte vara en allt för stor favorit. Du var inte heller, om jag minns rätt, särskilt short stacked vid det tillfället.

Jag kommer inte ihåg exakt vilka kort ni hade, men du hade iaf 9 :club: och vi hade inga klöver. Enligt pokerstove har du 17% chans att vinna handen med våra aktuella kort. Sätter du oss båda på samma sorts händer som jag satte jot på, dvs alla A, alla kombinationer som ger 20/21 i Black Jack samt alla pocket pairs, är din vinstchans ca 43% och i så fall är synen korrekt. Eventuellt kan man anta att du inte sätter mig på en så stor handdistribution då jag reraisar. Sätter du mig på TT+, ATs+, AKo eller AQo vinner du 3 ggr av 10 och då är väl synen mer marginell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Steffo! såg inte så ljust för oss ett tag :) Dödsstöten för mig blev när jag ställde in med QQ mot två limpare, anade faktiskt nåt skumt men kunde inte hålla mig då det var den bästa hand jag sett på hela turneringen, och så klart så var man ju upp emot AA. Sen dubblade du upp på min bekostnad handen efter med dina JT mot mina Q8s :twisted::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jot stal blindar som en galning och eftersom jag satt efter honom hindrade det mig att från att försöka. Faktum är att jag hade ofta kort att själv försöka om jag varit först att prata men inte att syna/reraisea.

Eftersom jot var väldigt benägen att stjäla mörkar satte jag honom efter ett tag på ett ganska stort urval av händer: Alla A, alla kombinationer som ger 20/21 i Black Jack samt alla pocket pairs. I den aktuella potten ansåg jag därför att AJs i kombination med att min stack började bli oroväckande låg var tillräckligt bra skäl för att ställa in. Vad jag inte räknade med var att kydyl skulle blanda sig in i leken också. Trodde faktiskt inte att någon annan ville vara med och leka om denne inte satt på AA eller KK. Svor lite halvhögt för mig själv när kydyl synade min reraise, men blev lättad när ni visade upp 99 och QQ. Ännu bättre kändes det när ett A kom på floppen. Resten av handen tittade jag inte på. Satte händerna för ögonen och väntade på ljudet av rassel innan jag tittade igen. Såg att markerna försvann till min vänstra sida och det tog ett tag innan jag såg att det var en flush med fyrfärg på bordet som vann. I det ögonblicket kändes inte kul, men vad f-n, that's poker.

 

kydyl, jag är nyfiken på hur du resonerade när du gick med i potten. Jag menar, 99 mot två motståndare, kan inte vara en allt för stor favorit. Du var inte heller, om jag minns rätt, särskilt short stacked vid det tillfället.

Jag kommer inte ihåg exakt vilka kort ni hade, men du hade iaf 9 :club: och vi hade inga klöver. Enligt pokerstove har du 17% chans att vinna handen med våra aktuella kort. Sätter du oss båda på samma sorts händer som jag satte jot på, dvs alla A, alla kombinationer som ger 20/21 i Black Jack samt alla pocket pairs, är din vinstchans ca 43% och i så fall är synen korrekt. Eventuellt kan man anta att du inte sätter mig på en så stor handdistribution då jag reraisar. Sätter du mig på TT+, ATs+, AKo eller AQo vinner du 3 ggr av 10 och då är väl synen mer marginell.

 

Jo såhär var det. Jot höjde 5000 och jag satte honom på en blindsteal sen gick ju du all-in med dryga 8000. Jag tänkte då att eftersom du är shortstacked ställer du nog in i det här läget med två höga kort för att chansa så jag bestämde mig för att ta en coinflip mot dig men behövde ju göra mig av med Jot så jag raisade till 11000 och tänkte att Jot skulle släppa potten efter det. När han sen går all-in så är jag så potcommited att dryga 2000 till inte känndes som att det spelade nån roll. Sen om det var så smart vet jag inte men det känndes rätt då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...