Gå till innehåll

NLT - SnG, SH, spel med superdrag mot chipleader

Recommended Posts

Postad

50 Euros 6-personers SnG på b2b. Amir123 är en medelspelare på denna nivån (det krävs inte mycket för att vara det). Jag spelar medeltight, och bra mycket mer aggressivt än medelspelaren på denna nivån.

Tycker själv att jag spelar bra i denna handen. Har 2:a stacken och anser att Amir123 borde vika sig vid en check-raise all-in på turn, under förutsättning att handen inte är ett monster.

Så, frågan är först, är jag helt ute och cyklar eller spelar jag handen korrekt? Nästa fråga är, vilka händer kan man förvänta sig en syn av i denna situation? Hur det slutade, ja det fick jag ju inte berätta ännu. :-)

Players:

kilsmo (1 670,00 in seat 1)

baroon1 (415,00 in seat 2)

Amir123 (2 265,00 in seat 4)

Smeden74 (810,00 in seat 5)

Cardless (840,00 in seat 6)

Dealer: Smeden74

Small Blind: Cardless (15,00)

Big Blind: kilsmo (25,00)

kilsmo was dealt: Jc - 9c

baroon1 Fold

Amir123 Raise (50,00)

Smeden74 Call (50,00)

Cardless Call (35,00)

kilsmo Call (25,00)

Flop Qs - 5s - Tc

Cardless Check

kilsmo Bet (150,00)

Amir123 Call (150,00)

Smeden74 Fold

Cardless Fold

Turn Qs - 5s - Tc - 7c

kilsmo Check

Amir123 Bet (550,00)

kilsmo All-In (1 470,00)

Amir123 Call (920,00)

Postad

Jo, stegdrag är jag inte så förtjust i, se det som ett stöldförsök med fortsatta spelmöjligheter på turn om det skulle behövas, ingen kung och inget ess så det kan gå. (jag vet, stöldförsök mot 3 spelare, jag är rätt aggro)

Postad
Spela passivt på b2b 50sngs med drag. Check syna så länge du har hyffsade odds och dega in vid ev träff.

Alla andra spelar så ruggigt passivt, så känner inte för att falla ned i b2b-lunken.

Postad

Ok, lyfter andra frågan igen. vilka händer kan man förvänta sig en syn av i denna situation? Dvs vad kan Amir123 tänkas sitta på när jag ställer på turn, och hur många av dessa händer får jag syn av. Avgörande för om stället på turn är motiverat, eller bara onödigt riskabelt.