Gå till innehåll

FLT - Trn, deep stacks turnering, tips?


jaha

Recommended Posts

ska spela en 20dolalrs deep stacks turnering på Pokerstars om 1h.

 

såg precis att det var limit och ej no-limit men valde att spela då. är en erfaren och duktig NL deepstacks spelare men har nästan aldrig spelat fixed limit holdem i vare sig turnering eller cashgame.

 

vad bör man tänka på? stackdjup har ju ingen större betydelse i fixed.

 

spela råtight i limitturneringar antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i de limit turneringar jag har kommit bra pa har jag spelat allt annat an tight(spelar mer hander i NLtrn iofs) men do ar det max 20$ buyin. det viktigaste att tanka pa ar att inte behova go all in nogon gong so vinner du me storsta sannolikhet. du for bra varde pa ddina hander oxa eftersom monga hanger kvar till sista kortet turneringen igenom for de tycker det ar so billigt att syna en raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slutade med att jag hamnade åkte ut på 40plats av 270 med top 27 paid.

 

tiltade friskt(tilar aldrig i NL eller PL).

 

men helt sjuka händer hela tiden liksom. vad ska man göra när 4 idioter gaddar ihop sig för att dra ut en?

 

liksom hur fan är killen funtad här?

 

hero Ad Qh

 

villain 2s 9s

 

flop: 4s 8h Qc

 

hur kan han syna mitt bet på den floppen och ännu värre ens syna 2bet kallt med den handen preflop? sen träffar han färgen såklart

t via bakdörren...

 

extremt frustrerande att inte kunna straffa folk när de spelar uselt på samma sätt som man kan i NL.

 

det finns ju nästan alltid odds att dra till allt ju...

 

liksom när släpper man toppar i en flervägspott, hälften av tiden har Qweak där andra gånger har de synat med Q4suited och träffat 2par. och deras betmönster är likadan i båda fallen...= bomba bomba bomba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Man har ju nästan alltid odds för att dra till en färg eller till OESD på floppen men att man nästan alltid har odds för att dra på allting är väl ganska så överdrivet.

 

Finns givetvis inget försvar för det spelet som pajasen gör i detta läget. Men det är väl bara att inse att han hade kunnat hitta samma syn på NL även om det vart mycket tuffare och kostat betydligt mer. Men en kille som gör den synen kan nog lagom mycket så det påverkar väl lagom mycket att det var fixed?

 

Har jag helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis är detta sant men att han synar denna raise preflop för att sedan göra en ännu sämre call på floppen gör väl bara att det är lätt att kategorisera honom som tomtefar alla dagar i veckan och ganska lätt att inse att sånt här spel aldrig kommer att löna sig i längden.

 

Å andra sidan anser ju jag att de flesta Fixed Limit Turneringar som spelas under 30$ har ganska så hög tomtestatus då det i snitt ligger på ca 50% som ser floppen. I tidiga skeden i turneringen är det ju inte ovanligt att se 5 spelare som är med och synar alla höjningar oavsett så floppen cappas ju i 9 fall av 10 om 2 spelare sitter med någorlunda bra kort värde en raise :lol:

 

Anledningen tror jag kan vara att folk gör samma misstag som du gjorde och köpte in sig på fixed i tron att det var NL och sedan skiter i hur det går eftersom de inte fattar hur man ska lira om man inte får göra sina patenterade all-in-bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis är detta sant men att han synar denna raise preflop för att sedan göra en ännu sämre call på floppen gör väl bara att det är lätt att kategorisera honom som tomtefar alla dagar i veckan och ganska lätt att inse att sånt här spel aldrig kommer att löna sig i längden.

 

Å andra sidan anser ju jag att de flesta Fixed Limit Turneringar som spelas under 30$ har ganska så hög tomtestatus då det i snitt ligger på ca 50% som ser floppen. I tidiga skeden i turneringen är det ju inte ovanligt att se 5 spelare som är med och synar alla höjningar oavsett så floppen cappas ju i 9 fall av 10 om 2 spelare sitter med någorlunda bra kort värde en raise :lol:

 

Anledningen tror jag kan vara att folk gör samma misstag som du gjorde och köpte in sig på fixed i tron att det var NL och sedan skiter i hur det går eftersom de inte fattar hur man ska lira om man inte får göra sina patenterade all-in-bluffar.

 

 

hehe kan nog ligga en del i det.

men vad har du för tips för att spela fixed limit-turneringar?

 

som de sa ovan så spelar man för tight hänger man inte me dnär blindsen höjs.

 

i en NL-turnering så kan man ju ligga medel/strax under och sen dubbla 2ggr och vara i täten.

men i fixed måste man ju bygga hela, hela tiden känns det som.

har man väl halkat bakom blir det svårt att komma ikapp och det g¨år ju inte lika lätt att sno blinds som i NL.

 

hur skiljer det sig från FL cashgame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ovan nämnda har skrivit är det viktigt att hänga med redan från starten för att blindsen sticker iväg snabbt som fan. I och för sig tycker jag att pokerstars har ganska så bra struktur på sina turneringar vilket gör att man kan spela förhållandevis tight trots allt. Brukar personligen spela väldigt tight om jag spelar t.ex SnG 10$ på party och invänta de bra korten för att sedan tokköra på händerna när de väl kommer. Detta spelat resulterar ofta i att man antingen blir shortstacked första handen eller att man får rejält med marker vilket gör att man sedan kan spela väldigt tight och i princip folda sig fram till ITM för att sedan börja spela normalt igen.

 

Detta funkar bra för mig men jag ska väl i samma veva säga att jag inte har spelat alltför många FL MTT eftersom utbudet på FL turneringar med stora inköpa är väldigt dåligt. Spelar man de låga så är det ju hela bordet muppifierat och du blir som sagt utdragen no matter what.

 

Skillnaden mellan FL cashgame och FL MTT tycker jag är att folk spelar i princip likadant som i NL avseende starthandskrav även om det kanske är lite mer loose och mer syn från blindsen. Däremot lite tightare från tidig pos som UTG och UTG+1 lirar man 2/4$ är det nästan garanterat att folk sitter på AA, KK, QQ eller AKs från dessa positioner. Tycker mig själv se att det kan variera lite angående tidig pos i NL, såsom mellanpocket och andra klädda kort.

 

För övrigt är ju FL en ren guldgruva på iPokernetwork. Lirade 3/6$ där det var en flop % på 40%. Bara att kamma hem pengarna utan att titta på korten, sämsta spelarna jag mött i min tid som pokerspelare.

 

 

 

Fan va jag är bakfull, jag bara svamlar, jag återkommer med lite andra synpunkter när jag lirat klart min golfrunda =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack för tipsen. jag är själv alldeles för lös när jag spelar FL CG. ligger på ca 20-25%. kan ej ta mig ner till de där 15%.

 

bör man folda en raise från UTG om man sitter i sen pos med AsJs tex?

 

 

och vad är kraven för att spela en hand som 88?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...