Gå till innehåll

Verkar vara Phishing försök på NETeller?


13_Outs

Recommended Posts

Har fått den här e-posten också, och misstänkte också scam. Bestämde mig för att e-posta deras support innan jag klickade på länken i brevet.

 

Har fortfarande inte fått något svar dock, jag antar att deras support har blivit mailbombad av tusentals andra paranoida användare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett liknande mail, dock lite annorlunda formulerat då jag aldrig använt mitt konto och de ville "ha tillbaka mig som kund".

 

Det jag tyckte var konstigt var att när man höll muspekaren över länken till enkäten "http://survey.conformit.com/osv..." så gick länken faktiskt inte dit utan istället till "http://mail.neteller.com/blabla" eller liknande. Sånt gör mig lite misstänksam. Så mig får de inga svar av iaf!

 

Nu verkar det ju inte vara nån scam, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått den här e-posten också, och misstänkte också scam. Bestämde mig för att e-posta deras support innan jag klickade på länken i brevet.

 

Har fortfarande inte fått något svar dock, jag antar att deras support har blivit mailbombad av tusentals andra paranoida användare...

Har du fått svar? Eller nån annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar absolut inte vara något försök till scamming. Hur som helst så ska du ha ett stort tack, Aleqxz. Det är bra att vi varnar varandra för lurendrejare. Hellre en gång för mycket än en gång för lite.

 

Verkar inte vara många som är av din åsikt tyvärr fick ju bara en massa klagomål... men tack iallafall för att nån är på min sida :-)

 

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar absolut inte vara något försök till scamming. Hur som helst så ska du ha ett stort tack, Aleqxz. Det är bra att vi varnar varandra för lurendrejare. Hellre en gång för mycket än en gång för lite.

 

Verkar inte vara många som är av din åsikt tyvärr fick ju bara en massa klagomål... men tack iallafall för att nån är på min sida :-)

 

 

/A

 

Ehh jo för det är ju det som det handlar om eller?

 

Du ställer först en fråga i rubriken, sen säger du att du är 99% säker på att det är ett phising-försök. Hur förväntar du dig då att svaren från de som inte tror det är phising kommer att vara? Hade du istället bara fråga tror ni detta är phising eller inte så hade du fått helt andra svar.

 

Man ska inte först ställa en fråga och direkt efteråt säga att så här är det till 99%. Då är det ju inte längre en fråga utan ett påstående.

 

BTW så tror jag inte att det är phising men jag var inte i Sverige när mailet kom och hotellet jag bodde på hade seg lina så jag han inte svara i tid på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant..

Blev bara lite grining först när man postar nånting för att vara schysst men folk säger att man postade det för att man skulle få lottningen för sig själv. Jag antar att det var ett skämt men var ändå rätt trist när man faktiskt försöker vara schysst. När sedan någon tackade blev jag glad igen iaf :-)

 

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...