Gå till innehåll

Underbar parkeringsbot!


pozz2

Recommended Posts

Fick denna på rutan efter att ha parkerat svärföräldrarnas merca lite "fel" pga av att våra parkeringsrutor är extremt små

 

 

 

VAD FÅR DU PARKERA HÄR???

DETTA ÄR INTE EN PARKERINGSBOT MEN VAR DET UPP TILL MIG SKULLE DU FÅ 2 PGA. ERT TANKLÖSA OCH OHJÄLPSAMMA FÖRSÖK TILL PARKERING HAR NI UPPTAGIT PLATS FÖR EN VAGN MED ÅTTA HÄSTAR, TVÅ ELEFANTER. EN GET OCH EN HÅRD AFRIKANER FRÅN DET INNERSTA AFRIKA. ORSAKEN TILL ATT NI FÅR DENNA LAPP ÄR ATT NI BORDE BÖRJA TÄNKA PÅ ANDRA ÄN ER SJÄLV. FÖR NÄRVARANDE STÅR JAG INTE UT MED DOMINANTA, EGOISTISKA OCH HJÄRNDÖDA BILISTER, OCH NI PASSA SÄKERT IN I EN AV DESSA KATEGORIER. LÅT MIG AVSLUTA MED ATT ÖNSKA ER ETT TOTALT MOTORHAVERI 04.00 PÅ MORGONEN PÅ EN ÖDE MOTORVÄG. MÅ FLUGORNA FRÅN TUSEN KAMELER HEMSÖKA ERA ARMHÅLOR MED VÄNLIG HÄLSNING FRÅN EN MED BILLIST

 

 

2 PLATSER VAR AV DEN ENA ÄR BETALD P-PLATS

GRATTIS

 

 

visst e den sjysst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste skriva ut en massa kopior av den där texten.

 

När man kryssar runt inne i ett fullt parkeringshus med två skrikande barn i baksätet kan man hålla sig för skratt när man ser bilar som ockuperar två (eller t.o.m. tre!!!!) rutor. :evil::evil::evil:

 

Jag menar - har man hamnat lite snett, hur jobbigt är det att backa några meter - kolla bilens läge och sedan köra in och göra en snygg parkering? Vid riktigt kniviga situationer kanske man måste backa två gånger. Det tar högst en halv minut. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag menar - har man hamnat lite snett, hur jobbigt är det att backa några meter - kolla bilens läge och sedan köra in och göra en snygg parkering? Vid riktigt kniviga situationer kanske man måste backa två gånger. Det tar högst en halv minut. :roll:

 

ja gjorde det med flit för att ingen skulle slå upp sina dörrar i den fine bilemn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja gjorde det med flit för att ingen skulle slå upp sina dörrar i den fine bilemn
Sånt är väldigt riskabelt. Du riskerar istället att göra folk så förbannade att de repar bilen med nycklar el. dyl. Synd att ingen gjorde det på din bil, men man får väl hoppas att det händer snart.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja gjorde det med flit för att ingen skulle slå upp sina dörrar i den fine bilemn
Sånt är väldigt riskabelt. Du riskerar istället att göra folk så förbannade att de repar bilen med nycklar el. dyl. Synd att ingen gjorde det på din bil, men man får väl hoppas att det händer snart.

 

tragiskt att människor lever på andras olycka isället för sin egen lycka.

Saken är den att jag får inte ut bilbarnstolen med lillan i, så trång är det. Alternativet är att sätta henne på marken o köra in bilen o likadant när man ska köra iväg. Och hur tryckt känns det att sätta en 3 månaders bebis på en parkering mens man parkerar bilen.

 

Problemet är dock löst nu eftersom dom breddade parkeringarna idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att ingen gjorde det på din bil, men man får väl hoppas att det händer snart.

Ja verkligen! Så ska man bete sig mot varandra. Om alla gör så, så kommer vi snart att ha jordens trevligaste samhälle...

Let's face it, parkerar man som ett arsel och medvetet tar upp två platser så förtjänar man att få bilen "nycklad".

 

pozz2, det är lite lustigt att du först motiverade ditt agerande med:

 

"ja gjorde det med flit för att ingen skulle slå upp sina dörrar i den fine bilemn"

 

... och sedan var det helt plötsligt p.g.a. dottern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att ingen gjorde det på din bil, men man får väl hoppas att det händer snart.

Ja verkligen! Så ska man bete sig mot varandra. Om alla gör så, så kommer vi snart att ha jordens trevligaste samhälle...

Let's face it, parkerar man som ett arsel och medvetet tar upp två platser så förtjänar man att få bilen "nycklad".

 

pozz2, det är lite lustigt att du först motiverade ditt agerande med:

 

"ja gjorde det med flit för att ingen skulle slå upp sina dörrar i den fine bilemn"

 

... och sedan var det helt plötsligt p.g.a. dottern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att ingen gjorde det på din bil, men man får väl hoppas att det händer snart.

Ja verkligen! Så ska man bete sig mot varandra. Om alla gör så, så kommer vi snart att ha jordens trevligaste samhälle...

Let's face it, parkerar man som ett arsel och medvetet tar upp två platser så förtjänar man att få bilen "nycklad".

 

pozz2, det är lite lustigt att du först motiverade ditt agerande med:

 

"ja gjorde det med flit för att ingen skulle slå upp sina dörrar i den fine bilemn"

 

... och sedan var det helt plötsligt p.g.a. dottern.

 

 

Anledningen till att ja brukar parkera så är pga av dottern men denna gången va inte hon me och jag hade inte min egen bil så det va pga av att inte få bilen repad.

 

Känns surt att säga till svärföräldrarna att deras bil för 500 000 kr har blivir repad och bucklad när jag hade den :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Känns surt att säga till svärföräldrarna att deras bil för 500 000 kr har blivir repad och bucklad när jag hade den :cry:

 

Hade du kunnat parkera ordentligt hade den risken nog varit ganska liten.

 

Sa du menar, pa fullt allvar, att eftersom du rakar kora en bil som ar vard en halv mille sa far du ta upp tva parkeringsrutor? Hur fin bil maste man ha for att fa det privilegiet? Far jag ta upp tre rutor om jag har en bil for en miljon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så rent teoretiskt, enligt ovanstående resonemang, borde man kunna köpa en epatraktor, fylla den med diamanter, och sedan rekvirera en hel Ikea-parkering?

 

Jag tolkar det ocksa sa. Men fragan ar nu hur fin bil man maste ha for att pozz2 inte skall bli upprord nar man snor hans p-plats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror fortfarande ingen har fattat att man kommer inte in o ur bilarna,så tajta är rutorna därav min idiot parkering

 

Jo men det är ingen ursäkt. Sen har du ju två val, betala för båda rutorna eller parkera någon annanstans.

 

Brukar stå en Mercedes SLK där jag jobbar och den idioten tar alltid upp två rutor. Jag är nog inte den enda som tänkt tanken. Nä nu sparkar jag fan in dörren. Speciellt eftersom det är ont om parkeringar. Är man nu så jävla rädd om sin bil så kan man fan lämna den hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar stå en Mercedes SLK där jag jobbar och den idioten tar alltid upp två rutor. Jag är nog inte den enda som tänkt tanken. Nä nu sparkar jag fan in dörren. Speciellt eftersom det är ont om parkeringar. Är man nu så jävla rädd om sin bil så kan man fan lämna den hemma.

 

Nu har du ju en bra lapp du kan skriva av och sätta på hans bil ju :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar stå en Mercedes SLK där jag jobbar och den idioten tar alltid upp två rutor. Jag är nog inte den enda som tänkt tanken. Nä nu sparkar jag fan in dörren. Speciellt eftersom det är ont om parkeringar. Är man nu så jävla rädd om sin bil så kan man fan lämna den hemma.

 

Nu har du ju en bra lapp du kan skriva av och sätta på hans bil ju :)

 

Den är redan utprintad :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...