Gå till innehåll

BOK: "Harrington on Hold'em" (sv) av Harrington


Swalling

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Jag har köpt och läst vol 1 på svenska. Tyvärr är det en hel del irriterande språkfel så översättarna borde definitivt få betala tillbaka minst halva arvodet.

 

Dock måste jag säga att trots att jag enser mig själv duktig på engelska så sker pokerstudier enklast på sitt modersmål. Nu ska jag köpa vol 2 som sommarlektyr men frågan är om jag ska vänta på svensk översättning eller inte? Gdaily ska väl vara med och korrekturläsa, betyder det att språket blir bättre än i vol 1?

 

Är det förresten någon som vet när vol 2 kommer på svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst just H o H på svenska men väl HPFAP...och jag måste säga att det är på tok för många språkfel.....som exempel så har dom missat att engelska "pass" kan betyda både check och fold beroende på sammanhang....i svenska texten står det "3 första spelarna checkat" medan det i själva verket ska var vara foldat.

 

pass=stå över..vilket både kan vara fold och check

 

finns fler konstigheter som gör att redan komplicerade koncept kan bli MYCKET förvirrande

 

m a o Strappa är inte imponerad av översättningen av dessa utomordentligt viktiga poker-böcker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ToP har han översatt. Bara det att han ändrade titeln till Pokerhandboken och gav ut den under eget namn också.

Nej nej nej... Pokerhandboken är Glimnes "egna" verk.. eller samling av andras verk.. beroende på hur man ser det, men det är inte en översättning av Theory of Poker (hade den varit det hade den aldrig varit så populär :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimnre har översatt "Spela poker som proffsen" av Phil H. Tycker den översättnignen är riktigt bra, men boken är kass.

 

Vet någon (Tänker främst på Ola) om Harrington 2 är på väg att översättas?

Ja, just det, det var nån bok jag läste i bokhandeln.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har något mer att invända på boken? Funderar på att köpa. Har hittils ToP, SS2 och PL & NL poker. Är denna ett bra komplement?

 

Går inte att invända på en bok som helt enkelt är bäst.

 

Tvåan håller på att översättas, jag har fått förfrågan om jag vill vara faktagranskare, får se om jag har tid.. Kommer väl ut efter sommaren, typ... Bra att den kommer efter WSOP så man har en chans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har något mer att invända på boken? Funderar på att köpa. Har hittils ToP, SS2 och PL & NL poker. Är denna ett bra komplement?

 

Går inte att invända på en bok som helt enkelt är bäst.

 

Tvåan håller på att översättas, jag har fått förfrågan om jag vill vara faktagranskare, får se om jag har tid.. Kommer väl ut efter sommaren, typ... Bra att den kommer efter WSOP så man har en chans...

 

Har för mig att jag förra året läste i Poker Magazine om Cecilia Nordenstam i WSOP. Att hon läste HoH på poolkanten som förberedelse.

Kom hon inte OTM? Måste ha varit pga översättningen inte var utgiven då.

 

Fast jag kanske minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvåan håller på att översättas, jag har fått förfrågan om jag vill vara faktagranskare, får se om jag har tid.. Kommer väl ut efter sommaren, typ... Bra att den kommer efter WSOP så man har en chans...

 

Trevligt :D

Tur att det finns en som har koll på allt innom pokern. ;)

Har du någon koll på om det finns planer på att översätta trean också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller pokershopping, mkt billigare, fast med 90kr i frakt, men det blir nog billigare om man köper många böcker, om man bara köper en blir det typ 15kr billigare tror jag.

 

Ja, men där är det väl kreditkort som gäller, och det var väl det jag trodde frågan gällde att slippa, att man kunde få det på faktura?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...