Swalling Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 När kommer HOH volym 1 och 2 ut i butik översatt? * RP till en generll tråd om böckerna - QoS * Citera
bzkt Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9163608987&s=1 "Denna titel utkommer 2006-05-22" Citera
Komodo Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Har redan kommit på bokus vad jag kan se. Citera
Kape Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Jag har köpt och läst vol 1 på svenska. Tyvärr är det en hel del irriterande språkfel så översättarna borde definitivt få betala tillbaka minst halva arvodet. Dock måste jag säga att trots att jag enser mig själv duktig på engelska så sker pokerstudier enklast på sitt modersmål. Nu ska jag köpa vol 2 som sommarlektyr men frågan är om jag ska vänta på svensk översättning eller inte? Gdaily ska väl vara med och korrekturläsa, betyder det att språket blir bättre än i vol 1? Är det förresten någon som vet när vol 2 kommer på svenska? Citera
Strappa Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Har inte läst just H o H på svenska men väl HPFAP...och jag måste säga att det är på tok för många språkfel.....som exempel så har dom missat att engelska "pass" kan betyda både check och fold beroende på sammanhang....i svenska texten står det "3 första spelarna checkat" medan det i själva verket ska var vara foldat. pass=stå över..vilket både kan vara fold och check finns fler konstigheter som gör att redan komplicerade koncept kan bli MYCKET förvirrande m a o Strappa är inte imponerad av översättningen av dessa utomordentligt viktiga poker-böcker Citera
Plox Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Sen fanns det ett par "exempel händer" där de tilldelade korten inte stämde överens med texten. I övrigt en mycket bra bok. Citera
Swalling Postad 12 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2006 Ja, men det är ju Glimne som översatt.. eller är jag helt ute och cyklar? Kanske var han som översatte ToP? Citera
gdaily Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Ja, men det är ju Glimne som översatt.. eller är jag helt ute och cyklar? Kanske var han som översatte ToP? Glimne har INTE översatt HoH (eller ToP) Citera
Staahla Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 ToP har han översatt. Bara det att han ändrade titeln till Pokerhandboken och gav ut den under eget namn också. Citera
Bubbla Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Glimnre har översatt "Spela poker som proffsen" av Phil H. Tycker den översättnignen är riktigt bra, men boken är kass. Vet någon (Tänker främst på Ola) om Harrington 2 är på väg att översättas? Citera
Henkeman Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 ToP har han översatt. Bara det att han ändrade titeln till Pokerhandboken och gav ut den under eget namn också. Nej nej nej... Pokerhandboken är Glimnes "egna" verk.. eller samling av andras verk.. beroende på hur man ser det, men det är inte en översättning av Theory of Poker (hade den varit det hade den aldrig varit så populär ) Citera
Swalling Postad 12 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2006 Glimnre har översatt "Spela poker som proffsen" av Phil H. Tycker den översättnignen är riktigt bra, men boken är kass. Vet någon (Tänker främst på Ola) om Harrington 2 är på väg att översättas? Ja, just det, det var nån bok jag läste i bokhandeln.. Citera
Staahla Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 ToP har han översatt. Bara det att han ändrade titeln till Pokerhandboken och gav ut den under eget namn också. Nej nej nej... Pokerhandboken är Glimnes "egna" verk.. eller samling av andras verk.. beroende på hur man ser det Det var lite det jag syftade på... Citera
stenarn Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Ingen som har något mer att invända på boken? Funderar på att köpa. Har hittils ToP, SS2 och PL & NL poker. Är denna ett bra komplement? Citera
Swalling Postad 13 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2006 Ingen som har något mer att invända på boken? Funderar på att köpa. Har hittils ToP, SS2 och PL & NL poker. Är denna ett bra komplement? Kan du inte berätta lite mer om PL & NL Poker? Funderar på den,, bra svar på din fråga va? Citera
gdaily Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Ingen som har något mer att invända på boken? Funderar på att köpa. Har hittils ToP, SS2 och PL & NL poker. Är denna ett bra komplement? Går inte att invända på en bok som helt enkelt är bäst. Tvåan håller på att översättas, jag har fått förfrågan om jag vill vara faktagranskare, får se om jag har tid.. Kommer väl ut efter sommaren, typ... Bra att den kommer efter WSOP så man har en chans... Citera
Henkeman Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Ingen som har något mer att invända på boken? Funderar på att köpa. Har hittils ToP, SS2 och PL & NL poker. Är denna ett bra komplement? Kan du inte berätta lite mer om PL & NL Poker? Funderar på den,, bra svar på din fråga va? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=677 Vi håller oss till ämnet Citera
chlu Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Ingen som har något mer att invända på boken? Funderar på att köpa. Har hittils ToP, SS2 och PL & NL poker. Är denna ett bra komplement? Går inte att invända på en bok som helt enkelt är bäst. Tvåan håller på att översättas, jag har fått förfrågan om jag vill vara faktagranskare, får se om jag har tid.. Kommer väl ut efter sommaren, typ... Bra att den kommer efter WSOP så man har en chans... Har för mig att jag förra året läste i Poker Magazine om Cecilia Nordenstam i WSOP. Att hon läste HoH på poolkanten som förberedelse. Kom hon inte OTM? Måste ha varit pga översättningen inte var utgiven då. Fast jag kanske minns fel. Citera
Bubbla Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Tvåan håller på att översättas, jag har fått förfrågan om jag vill vara faktagranskare, får se om jag har tid.. Kommer väl ut efter sommaren, typ... Bra att den kommer efter WSOP så man har en chans... Trevligt Tur att det finns en som har koll på allt innom pokern. Har du någon koll på om det finns planer på att översätta trean också? Citera
Plox Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Gött att de börjar översätta dessa fenomenala böcker, så även en skåning förstår innehållet... Kan knappt bärga mig tills vol II kommer… Citera
LAB Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Tänkte handla lite pokerböcker idag...finns dom i ngn affär i sthlm så man slipper beställa via nätet? Citera
Swalling Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Frågar samma sak, fast nu om Växjö Citera
gdaily Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Jag rekommenderar ändå Internet, pokerbokhandeln, som skickar mot faktura. Citera
Swalling Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Eller pokershopping, mkt billigare, fast med 90kr i frakt, men det blir nog billigare om man köper många böcker, om man bara köper en blir det typ 15kr billigare tror jag. Citera
gdaily Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Eller pokershopping, mkt billigare, fast med 90kr i frakt, men det blir nog billigare om man köper många böcker, om man bara köper en blir det typ 15kr billigare tror jag. Ja, men där är det väl kreditkort som gäller, och det var väl det jag trodde frågan gällde att slippa, att man kunde få det på faktura? Citera
Recommended Posts