Gå till innehåll

NLT - SnG, bra eller dålig fold?


Vitae

Recommended Posts

Satt nyss och spelade SnG på Multipoker. Asemer, som höjde i detta fallet, hade höjt en hel del vansinniga händer och träffat många, men hade nu lugnat ner sig lite. Detta satte mig lite på defensiven och jag ville helst ha högt par eller AKs/KQs för att syna höjningen. Läs och kom med synpunkter ifall jag gjorde rätt som lade mig eller ifall jag borde synat eller höjt. Själv känner jag nog att jag kanske borde gjort en rejäl reraise (pressat honom all-in?).

 

Kan tillägga att jag åkte ur 5:a efter en all in då jag blivit shortstacked.

 

NL Hold'em $10 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:7472721 Level:3 Blinds(25/50) - Saturday, November 27, 03:11:58 EDT 2004

Table Table 11568 (Real Money)

Seat 5 is the button

 

Total number of players : 6

Seat 5: Vitae1 ( $1145 )

Seat 7: jddaniels ( $731 )

Seat 2: Viderelux ( $1095 )

Seat 10: asemer ( $800 )

Seat 3: mrfil ( $2474 )

Seat 8: gary257 ( $1755 )

Trny:7472721 Level:3

Blinds(25/50)

** Dealing down cards **

Dealt to Vitae1 [ Kc Qh ]

asemer raises [200].

Viderelux folds.

mrfil folds.

Vitae1 folds.

jddaniels folds.

gary257 folds.

asemer does not show cards.

asemer wins 275 chips

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. KQo är en skräphand

2. Han har dålig position

3. Det finns ingen anledning att bli desperat pga liten stack

4. Ska han spela handen är det för en höjning och den kommer få syn. Då har han 2/3 av stacken inne med antingen en coinflip mot ett lågt par, eller ligger lååångt efter AK,AQ eller ett högt par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon tala om för mig varför detta var en bra fold? Jag hade synat eller höjt.

För att det är väldigt otroligt att KQ ligger långt före, troligt så är han ju uppe mot ess eller par och mörkarna är inte tillräckligt stora för att ta den sortens nackdel utan en stor möjlighet att motståndaren lägger sig. Om du har anledning att tro att motståndaren ofta kommer lägga sig mot omslag så kan du ju köra det, däremot har jag svårt att tänka mig att syn någonsin är rätt.

 

EDIT: Om han nu är jättelös så tycker jag det är helt ok att trycka, fast då måste han ju höja med alla två kort över tio, alla par, samt några händer till.

 

2. Han har dålig position

Är knappen dålig position nu också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...