Gå till innehåll

Pokerklienter, funderingar kring hemligheter?


ogawumbp

Recommended Posts

Något jag undrat över länge (efter alla mystiska rivers) är varför det är så hemligt med pokerklienten. Allt som en pokerklient egentligen behöver göra är.

 

1: Lägg "Antal spelare" i en variabel

2: Call "randomsubrutin" för kort

3: Kolla om kortet är utlagt förut, om så gå till 2

4: Dela ut kortet

5: Snurra detta tills alla fått sina 2 kort.

 

6: Kolla bettningsrundorna, ev ta bort spelare osv

 

7: Call "randomsubrutin" för kort

8: Kolla om kortet är utlagt förut, om så gå till 7

9: Snurra så att floppkorten kommer upp

 

10: Kolla bettningsrundorna, ev ta bort spelare osv

 

11: Call "randomsubrutin" för kort

12: Kolla om kortet är utlagt förut, om så gå till 11

13: Dela ut turnkortet

 

14: Kolla bettningsrundorna, ev ta bort spelare osv

 

15: Call "randomsubrutin" för kort

16: Kolla om kortet är utlagt förut, om så gå till 15

17: Dela ut riverkortet

 

Allt detta kräver inte mycket kod. Varför är det då så hemligt?? Att de vill hålla grafik och annan "lull" hemlig, ja men låt dem göra det då.

Vad jag tror och är ganska säker på, är att, framförallt vid nr 16 smyger det sig in några andra if-satser, som inte godkänner ett visst kort, väntar på ett visst kort osv. Dvs tar "en tur" till 15 igen för att få just det "rätta" kortet. För där vid 16 går det att styra utfallet alldeles ini helv* Jag tycker varje pokersite med självaktning borde visa just denna del, så stor skillnad kan det inte vara, och knappast nydanade i programmeringsvärlden. Får väl reservera mig för ev. "programmeringsfel", men huvudtanken förstår ni säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att om en sajt la ut kod som visade hur deras motor fungerade att alla riggtomtar skulle tro på att det är just den koden som de faktiskt kör på? 8-)

 

Anledningen är till stor del beroende på att nästan ingen pokersajt äger sin programvara, och de företag som säljer dessa vill ju behålla sin produkt för sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något jag undrat över länge (efter alla mystiska rivers) är varför det är så hemligt med pokerklienten. Allt som en pokerklient egentligen behöver göra är.

 

1: Lägg "Antal spelare" i en variabel

2: Call "randomsubrutin" för kort

3: Kolla om kortet är utlagt förut, om så gå till 2

4: Dela ut kortet

5: Snurra detta tills alla fått sina 2 kort.

 

6: Kolla bettningsrundorna, ev ta bort spelare osv

 

7: Call "randomsubrutin" för kort

8: Kolla om kortet är utlagt förut, om så gå till 7

9: Snurra så att floppkorten kommer upp

 

10: Kolla bettningsrundorna, ev ta bort spelare osv

 

11: Call "randomsubrutin" för kort

12: Kolla om kortet är utlagt förut, om så gå till 11

13: Dela ut turnkortet

 

14: Kolla bettningsrundorna, ev ta bort spelare osv

 

15: Call "randomsubrutin" för kort

16: Kolla om kortet är utlagt förut, om så gå till 15

17: Dela ut riverkortet

 

Allt detta kräver inte mycket kod. Varför är det då så hemligt?? Att de vill hålla grafik och annan "lull" hemlig, ja men låt dem göra det då.

Vad jag tror och är ganska säker på, är att, framförallt vid nr 16 smyger det sig in några andra if-satser, som inte godkänner ett visst kort, väntar på ett visst kort osv. Dvs tar "en tur" till 15 igen för att få just det "rätta" kortet. För där vid 16 går det att styra utfallet alldeles ini helv* Jag tycker varje pokersite med självaktning borde visa just denna del, så stor skillnad kan det inte vara, och knappast nydanade i programmeringsvärlden. Får väl reservera mig för ev. "programmeringsfel", men huvudtanken förstår ni säkert.

 

Du glömde att dom måste bränna ett kort inför varje gata också ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså pokerklienten inte slumpgeneratorn som är problemet.

 

Jag fattar inte dej. Du skriver pokerklient men syftar på servern? Eller skriver du pokerklient och syftar på pokerklienten men inte fattat att det är servern som styr korten. Eller haru lust å förklara hur du tänker/menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...