Gå till innehåll

NL - Fördelen med att gå upp i nivå ?


protte

Recommended Posts

Hej

 

Ser mig inte som en bra pokerspelare direkt.Använder mig av pottodds osv men inte "exakta".

Har spelat i 2 år och sitter nu på svenska spel och spelar NL på 1kr nivån med 4 bord samtidigt.

 

På min mikronivå tycker jag inte blinden spelar så stor roll eftersom 65-70% ofta synar preflop (utan raise).

Dom stora pengarna blir när nybörjare går med på för stora betar eller all-in.

Brukar plussa kanske mellan 300-600 per kväll (ca 3,5 timmes spel).

Vet inte om det är bra men jag är nöjd (vet inte hur många BB/timme som man förmodas tjäna?).

 

Har inga jätteseriösa mål med min poker förutom att ha kul, förhoppningsvis bli bättre och tjäna lite pengar om möjligt.

 

Jag kan förstå om man går från en hög till en högre nivå(större blinds o stjäla,mer seriösa spelare = mindre utdragningar och större stackar att försöka sno kanske ?).

 

Men på min nivå så känns blindsen på 1kr och 1,75(nästa nivå på svs) som detsamma ? samt folk brukar köpa in sig för småsummor iaf(förutom dom bra spelarna).

 

 

Så lite råd om vad som är bättre med att gå upp en nivå från mikrolevel till en annan (visst borde jag möta bättre spelare o möjligtvis vinna mindre?).

 

Hälsn en glad amatör och hoppas jag inte skrivit något alldeles vannsiningt tokigt nu :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fortfarande är bättre så vinner du ju mer. Finns fiskar på alla nivåer. Låt oss säga att det är möjligt att vinna 15BB/100 på 0.5/1. Men att om du går upp så vinner du "bara" 10BB/100 på tex 2,5/5. Då tjänar du ju ändå mer pengar även om det i relation till blindsen inte är lika mycket.

Gå upp om du inte är rädd att förlora pengarna, känner dig bättre än majoriteten och vill tjäna lite extra mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!.

 

Ursäkta en nybörjar fråga vad betyder egentligen "100" i tex 10BB/100 (per 100 händer?).

 

Och i så fall vad är rimligt eller räknas som "bra" att plussa med.

 

Det stämmer. Det betyder 10BB per 100 händer. Och glöm alla som bara är här för att förstöra, de är antagligen riktiga sopor själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har inga jätteseriösa mål med min poker förutom att ha kul, förhoppningsvis bli bättre och tjäna lite pengar om möjligt.

 

Ett mål har du ju redan fixat, du gör väl ca,+10 000 papp i månaden.

Gå upp i nivå, det är nästan samma spel där som på din nuvarande nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis bry dig inte om dumma svar, vissa på detta forum har en tendens att tro att dem är highstake spelare på 1-2 nivån.

 

Det finns många förslag på forumet om hur du ska flytta upp i nivå. Allt handlar egentligen om din bankrulle, det finns fiskar på alla nivåer. Spelar själv högsta borden och även där hittar man dem, du kommer stöta på hårdare motstånd när du flyttar upp. Men det betyder inte att du inte kan flytta upp i nivå.

 

Om du tjänar såpass som 600 spänn per dag borde du ha en rulle för att spela lite högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao skulle kanske göra 10k i mån om jag kunde spela varje dag men lovat mig själv o sambon att ta 2-3 spelfria dagar i veckan då vi har en liten ettåring hemma som kräver sitt :).

 

 

Men kanske inte är så dumt som någon skrev att avsätta en del av vinsten till en "pröva på rulle" och gå in på en högre nivå med den.

 

Förlorar man den expriment rullen får man gå ner i nivå och harva ihop en ny och prova igen.

 

Np om någon skriver lite halvskumma inlägg efter att ha skummat runt på massa forum har jag fastnat här som enligt mitt tycke är sveriges bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du kommer tjäna 10k i månaden om du lirar 3,5h varje dag stämmer inte. Bara å inse det.

Däremot tycker jag du ska testa lite högre nivåer så länge du känner dig bekväm med pengarna och tänker på att backa tillbaka så fort pengarna börjar sina (oavsett om du haft oflyt eller inte).

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men kanske inte är så dumt som någon skrev att avsätta en del av vinsten till en "pröva på rulle" och gå in på en högre nivå med den.

 

Förlorar man den expriment rullen får man gå ner i nivå och harva ihop en ny och prova igen.

 

Det tycker jag låter som en jättebra ide för dig.

speciellt om du mest vill lira för skoj, då man inte gärna vill lyckas gula hela rullen om det går åt pipan.

Lycka till så kanske vi ses på de högre borden i framtiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut du ska spara undan lite av dina vinster som du kan använda för att testa på nästa nivå. Har du spelat ca 2år å känner att du e vinnande så förlorar du nog bara på att inte ge de en chans!

 

E de för jobbigt i början så kör 1 lr 2 bord till du vänjer dig. Du kan gå tillbaka ner om de känns spänt och försöka lite senare igen..

 

 

Ge de en chans! Bli inte för girig bara.. går de kasst så gå tillbaka ner!

Om du vinner så som di gör nu så kommer du nog kunna gå upp längre än till nästa nivå bara du vant dej å sett hur spelet e..

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...