Myssion Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 MorganSthlm coachade mig lite igår via MSN, så jag vet att han ställer med any 2 här. Med QJo är jag favorit över hans HD och jag tror inte att jag har så stor FE mot Chip_Scary (har spelat allmänt löst och muppigt) och LACOUTE (tight men storstack) om jag foldar och fortsätter spela. PokerStars Game #4839183320: Tournament #24226986, $25+$2 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2006/05/05 - 09:39:22 (ET) Table 24226986 1 9-max Seat #7 is the button Seat 1: crowbarjoe23 (600 in chips) Seat 3: Playa C 11 (1740 in chips) Seat 5: BankerBob (1085 in chips) Seat 6: MorganSthlm (1090 in chips) Seat 7: Myssion (880 in chips) Seat 8: Chip_Scary (2370 in chips) Seat 9: LACOUTE (5735 in chips) Chip_Scary: posts small blind 50 LACOUTE: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [Q:h: J:s:] crowbarjoe23: folds Playa C 11: folds BankerBob: folds MorganSthlm: raises 990 to 1090 and is all-in Myssion: ? Citera
Myssion Postad 5 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2006 Syn eller Fold? EDIT: Morgan menade att det var en tveksam syn för att jag skulle kunna leva vidare och vänta på ett bättre läge och fortsätta stjäla från spelarna till vänster om mig. Jag höll inte med (jag synade, han vann med K3o). Om spelarna till vänster är väldigt tajta och jag tror jag har stor FE, är det då bättre att folda här och spela vidare? Citera
olleolle Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Syn eller Fold? EDIT: Morgan menade att det var en tveksam syn för att jag skulle kunna leva vidare och vänta på ett bättre läge och fortsätta stjäla från spelarna till vänster om mig. Jag höll inte med (jag synade, han vann med K3o). Om spelarna till vänster är väldigt tajta och jag tror jag har stor FE, är det då bättre att folda här och spela vidare? Om Morgan vet att du vet att han ställer med any 2, tajtar han inte upp sig då? För övrigt håller jag med Morgan. Vänta på att få trycka själv i stället. Säger jag helt spontant iaf, utan att ha räknat ngt... Citera
Hjort Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Om han verkligen ställer med rand. så är det en lätt syn. Men det tror jag inte att han gör. Citera
Myssion Postad 5 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2006 Om han verkligen ställer med rand. så är det en lätt syn. Men det tror jag inte att han gör. Med runt 10bb eller mindre i stacken så ställer han med any two om han är först in från c/o, knappen eller SB. Citera
folder Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Jag håller med Morgan. Och det även om jag vet att han ställer med en rand. Det kommer bättre lägen d.v.s. om det är det vanliga fisk spelet. Jag vill va först all-in. Citera
lillpata Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Om han verkligen ställer med rand. så är det en lätt syn. Men det tror jag inte att han gör. Med runt 10bb eller mindre i stacken så ställer han med any two om han är först in från c/o, knappen eller SB. Då spelar han låååångt ifrån optimalt. Citera
Blado Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Det är ju alldeles för löst det är ju helt klart. med 10bb kan man ställa på knapp med nästan vad som helst och det är cEV+. Fast om motståndarna plockar upp hur löst du spelar kommer dom lösa upp sin synHD och ditt move blir tillslut -EV. Fast känns riktigt kasst att ställa med any2 med 10bb på CO varje gång. Citera
MorganSthlm Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Vad som talar för synen är att Myssion vet att jag kan vara väldigt lös i det här läget men jag tror att jag gjort sken av att vara lösare än vad jag är... Vad som talar emot synen här tycker jag är att det är gratis för myssion att folda här. Jag köper resonemanget att han mycket väl kan ha en bättre hand än mig men det är långt ifrån säkert och riskera hela turneringen på en syn här är sämre än att vänta och vara first in i ett annat läge. Hade Myssion suttit på blindarna hade jag förstått spelet mer. Hade jag dessutom stulit var och varannan hand hade jag oxå förstått spelet men nu var det första eller andra stölden jag gjorde. Jag kommer inte riktigt ihåg hur du hamnade på så lite chips men av vad jag sett så tycker jag du kommer igång lite sent. Du kommer ner på stackar där du lätt blir synad. Jag vill föreslå att du börjar gasa lite tidigare. Har du 8-900 chips kvar kan du börja stjäla på 30/60 för att det ska kännas att syna för blindarna. Synpunkter av övriga forummedlemmar önskas. Citera
brut Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Han bör väl ändå ha ett A/Keller ett par i det här läget. Så det är fold. Citera
eurythmech Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Han bör väl ändå ha ett A/Keller ett par i det här läget. Så det är fold. Ställer du hellre med K6o än T9s i hans läge? Citera
brut Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Han bör väl ändå ha ett A/Keller ett par i det här läget. Så det är fold. Ställer du hellre med K6o än T9s i hans läge? Någon stor skillnad på K6 och T9s är det nog inte mot vissa händer (med A) klarar sig T9s bättre men mot andra sämre. kan inte det här tillräckligt exakt tyvärr. Citera
Myssion Postad 6 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2006 Om han verkligen ställer med rand. så är det en lätt syn. Men det tror jag inte att han gör. Med runt 10bb eller mindre i stacken så ställer han med any two om han är först in från c/o, knappen eller SB. Då spelar han låååångt ifrån optimalt. Men det räcker med att han ska ställa med drygt 50% av sina händer här för att synen ska vara $EV+, och det tror jag han gör. Vad som talar för synen är att Myssion vet att jag kan vara väldigt lös i det här läget men jag tror att jag gjort sken av att vara lösare än vad jag är... Vad som talar emot synen här tycker jag är att det är gratis för myssion att folda här. Jag köper resonemanget att han mycket väl kan ha en bättre hand än mig men det är långt ifrån säkert och riskera hela turneringen på en syn här är sämre än att vänta och vara first in i ett annat läge. Hade Myssion suttit på blindarna hade jag förstått spelet mer. Då foldar jag en edge här för att vänta på bättre läge, i en turbo-SnG. Se dessutom min read på spelarna efter mig, jag sitter knappast i särskilt bra stöldläge. Jag tycker inte att det bra idé alls. Hade jag dessutom stulit var och varannan hand hade jag oxå förstått spelet men nu var det första eller andra stölden jag gjorde. Visserligen, men jag vet ju hur du spelar i den situationen, det är ju en read lika bra som någon. Jag kommer inte riktigt ihåg hur du hamnade på så lite chips men av vad jag sett så tycker jag du kommer igång lite sent. Du kommer ner på stackar där du lätt blir synad. Jag vill föreslå att du börjar gasa lite tidigare. Har du 8-900 chips kvar kan du börja stjäla på 30/60 för att det ska kännas att syna för blindarna. Först fick jag kalla kort och sedan förlorade jag en halvstor pott handen innan mot snubben till vänster. Detta är andra handen som blindsen är 50/100 och under 25/50-varvet så fanns det inget stöldläge, dessutom hade jag mer marker då. Han bör väl ändå ha ett A/Keller ett par i det här läget. Så det är fold. Ja, mot den HD:n är det fold, men det är inte den HD:n som är aktuell. Notera min read på honom. Han bör väl ändå ha ett A/Keller ett par i det här läget. Så det är fold. Ställer du hellre med K6o än T9s i hans läge? Någon stor skillnad på K6 och T9s är det nog inte mot vissa händer (med A) klarar sig T9s bättre men mot andra sämre. kan inte det här tillräckligt exakt tyvärr. Han menar att med T9s är det större chans att båda korten är live vid syn. Mot tight motstånd är det marginell skillnad, men ju lösare blindsen är desto mer korrekt blir resonemanget, samtidigt som $EV sjunker för båda händerna. Citera
Cyntax Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 EZ Fold. Jag tänker på stacksen och blindsen här. Du har nästan 9 bb och kan se kort två varv utan att det är panik. Oddsen att du kommer att få en hand som innehåller A eller K eller ett par är hyffsat stora. Du har just haft mörkarna och sitter på knappen, whats the rush? Jag håller med Morgan. Och det även om jag vet att han ställer med en rand. Det kommer bättre lägen d.v.s. om det är det vanliga fisk spelet. Jag vill va först all-in. Wörd! Vänta på A/K/pp och kör. Citera
minucci Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 väldigt lös syn.. som någon annan påpekade innan så vill man vara först in med QJ.. inte syna med den. Dessutom har du blindarna bakom dig som du inte kan ignorera. Släng och ställ först nästa hand istället med any two om det känns desperat. Citera
lillpata Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Om han verkligen ställer med rand. så är det en lätt syn. Men det tror jag inte att han gör. Med runt 10bb eller mindre i stacken så ställer han med any two om han är först in från c/o, knappen eller SB. Då spelar han låååångt ifrån optimalt. Men det räcker med att han ska ställa med drygt 50% av sina händer här för att synen ska vara $EV+, och det tror jag han gör. Det där kan ju bara inte stämma, du har ju två spelar bakom dig att tänka på också. Sedan så förstår jag varför MorganSthlm är emot synen. Personligen så hade jag tagit det som en förolämpning om någon satte mig på 100% i det läget. Det kan omöjligt vara vinnande poker. Citera
Myssion Postad 8 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2006 Om han verkligen ställer med rand. så är det en lätt syn. Men det tror jag inte att han gör. Med runt 10bb eller mindre i stacken så ställer han med any two om han är först in från c/o, knappen eller SB. Då spelar han låååångt ifrån optimalt. Men det räcker med att han ska ställa med drygt 50% av sina händer här för att synen ska vara $EV+, och det tror jag han gör. Det där kan ju bara inte stämma, du har ju två spelar bakom dig att tänka på också. Jag trodde att den var inräknad, men det var den nog inte. Jag hade ställt in deras calling range i SNGPT när jag gjorde den uträkningen, men eftersom $EV inte ändras överhuvudtaget när jag pillar med deras HD så känns det som att den inte tar med en syn från dem i beräkningen alls. Vet inte hur jag ska göra för att den ska göra det. Att jag har två spelare efter mig var det som gjorde att jag funderade på att inte göra synen, men trodde mig ändå vara favorit över morgan och att risken att de synar också är relativt låg efter två all-ins före dem (skulle ju vara muppen i SB förstås som har spelat konstigt, men BB är tajt) EZ Fold. Jag tänker på stacksen och blindsen här. Du har nästan 9 bb och kan se kort två varv utan att det är panik. Oddsen att du kommer att få en hand som innehåller A eller K eller ett par är hyffsat stora.Du har just haft mörkarna och sitter på knappen, whats the rush? Jag håller med Morgan. Och det även om jag vet att han ställer med en rand. Det kommer bättre lägen d.v.s. om det är det vanliga fisk spelet. Jag vill va först all-in. Wörd! Vänta på A/K/pp och kör. Men jag gillar inte alls det resonemanget. Att släppa en edge för att få större edge senare förstår jag att många duktiga spelare kan göra i MTT's. Men detta är en turbo-SnG, och ta dessutom hänsyn till readsen på spelarna efter mig som jag behöver stjäla ifrån: SB är en muppig synstation och BB är en storstack. Lägg dessutom till att Morgan sitter till höger om mig och kan vara väldigt aggressiv när han är först in här, och alltså kommer att nalla många stöldmöjligheter ifrån mig. Är det något som dikterar en fold här så är det Morgans och blindsens HD, inte "folda en edge och vänta på bättre läge". Rätt? Fel? lillpata? Citera
Weedobooty Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Nej. Syna inte en all-in med QJ off. Citera
Myssion Postad 8 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2006 Nej. Syna inte en all-in med QJ off. Därför att...? Om han verkligen ställer med rand. så är det en lätt syn. Citera
Supertequila Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Jag hade foldat här. Mot alla Ax och Kx är du i under läge, samt mot alla PP JJ och över. Mot PP under är det cointoss. Mot any two som är SC så är det också ganska jämnt. Dessutom har du fortfarande råd att se några händer till. En annan aspekt är att 2 spelare ska agera efter dig. Båda med större stack. Även om du satt Morgan på any two så innebär en syn efter dig att du i princip drar dött. Citera
Plinga Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Jag lägger här. Hade jag suttit i BB och varit sist att aggera hade jag synat i och med att ni båda har rejält mkt mindre chips än de två andra och att ni båda är akut-shortstacked. Men om du synar i det här läget minskar du chansen att storstackarna synar och troligtvis kommer de lägga händer typ 55 och A8 vilka de (troligtvis) normalt synat med. Jag hade lagt mig och sett när Fi gått upp i rök mot BB. Är dessutom SB muppig och synar med det mesta blir ju en fold ännu bättre.. Citera
Vitae Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Men det räcker med att han ska ställa med drygt 50% av sina händer här för att synen ska vara $EV+, och det tror jag han gör. Är det verkligen $EV+ ifall han ställer med 50% av sina händer? Ifall de efter dig är såpass lösa att du inte kan stjäla handen efter så lutar det väl åt att syna, men ifall du kan stjäla så tycker jag det lutar mer åt fold. Men om du verkligen tror att han spelar any two här tycker jag det är en välmotiverad syn. Läste nu inlägget ovan och det låter ju också rätt vettigt i motivation att lägga handen. Citera
Myssion Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Jag lägger här. Hade jag suttit i BB och varit sist att aggera hade jag synat i och med att ni båda har rejält mkt mindre chips än de två andra och att ni båda är akut-shortstacked. Men om du synar i det här läget minskar du chansen att storstackarna synar och troligtvis kommer de lägga händer typ 55 och A8 vilka de (troligtvis) normalt synat med. Jag hade lagt mig och sett när Fi gått upp i rök mot BB. Är dessutom SB muppig och synar med det mesta blir ju en fold ännu bättre.. Hade jag suttit i BB är det en given syn. Det sista är jag dock inte med på vad du menar riktigt. Hans spelstil försvårar ju för mig när jag vill stjäla. Det är en turbo-SnG så jag har inte tid att sitta och vänta på stål som han kan betala av med. Hade båda efter mig varit megatajta mellanstackar som är lätta att stjäla ifrån så hade jag köpt resonemanget "lite to die another day", men inte nu. Citera
Plinga Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Det sista är jag dock inte med på vad du menar riktigt. Hans spelstil försvårar ju för mig när jag vill stjäla. Det är en turbo-SnG så jag har inte tid att sitta och vänta på stål som han kan betala av med. Hade båda efter mig varit megatajta mellanstackar som är lätta att stjäla ifrån så hade jag köpt resonemanget "lite to die another day", men inte nu. Hoppla! Jag såg fel trodde, det var på bubblan då jag bara såg de fyra markerade stackarna. Som läget var nu, med din read, hade jag hittat synen. Citera
Recommended Posts