Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

missade mitt första försök ... här kommer två hh

Total number of players : 10

Seat 2: mustangpimp ( $3880 )

Seat 3: TERESA777111 ( $8465 )

Seat 4: acesand77s ( $5500 )

Seat 5: johnnorum ( $2720 )

Seat 6: Nisha81 ( $4636 )

Seat 8: UPNYA77 ( $1988 )

Seat 9: napper26 ( $1259 )

Seat 1: Ziff_ ( $2465 )

Seat 7: Fattanence ( $2465 )

Seat 10: gforce424 ( $4670 )

Trny:23600735 Level:3

Blinds(50/100)

** Dealing down cards **

Dealt to Nisha81 [ 6d 6s ]

TERESA777111 folds.

acesand77s raises [350].

johnnorum folds.

Nisha81 calls [350].

ja, det är en stor raise att calla med 66 men jag spelar på implicita här.

Fattanence folds.

UPNYA77 folds.

napper26 folds.

gforce424 folds.

Ziff_ folds.

mustangpimp folds.

** Dealing Flop ** [ 6c, 8c, Jh ]

acesand77s bets [100].

Nisha81 calls [100].

sweet flopp som han inte kan ha träffat så hårt såvida han inte har JJ. Jag synar bara.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

acesand77s bets [100].

Nisha81 raises [400].

acesand77s calls [300].

Jag bör raisa mer här men vet inte riktigt vad han ska ha när han synar. AKs är min första tanke (AQs också kanske).

** Dealing River ** [ Tc ]

acesand77s checks.

Nisha81 bets [1000].

Han checkar när färgen kommer. Jag antar att han är rädd och bettar ut lite mer än halvpott.

acesand77s is all-In [4650]

OKEJ? Vad gör ni här? Vad sätter ni honom på? Och vem fan checkraisar rivern???

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: mustangpimp ( $3030 )

Seat 3: TERESA777111 ( $7990 )

Seat 4: acesand77s ( $9150 )

Seat 6: Nisha81 ( $6556 )

Seat 8: UPNYA77 ( $2701 )

Seat 9: napper26 ( $2109 )

Seat 1: Ziff_ ( $527 )

Seat 7: Fattanence ( $1515 )

Seat 10: gforce424 ( $4470 )

Seat 5: LixxD ( $2730 )

Trny:23600735 Level:3

Blinds(50/100)

** Dealing down cards **

Dealt to Nisha81 [ 6c 6h ]

mustangpimp folds.

TERESA777111 calls [100].

acesand77s raises [450].

LixxD folds.

Nisha81 calls [450].

Fattanence calls [450].

UPNYA77 calls [450].

napper26 folds.

gforce424 folds.

Ziff_ folds.

TERESA777111 calls [350].

går på implicita igen ...

** Dealing Flop ** [ 6s, Kd, As ]

TERESA777111 checks.

acesand77s bets [100].

Nisha81 calls [100].

bra flopp, är lite rädd för AA-KK men jag är tight också. Callar bara för att ta ett kort till innan jag gör mitt move.

Fattanence is all-In [1065]

UPNYA77 folds.

TERESA777111 folds.

acesand77s calls [965]

En caller trycker all-in och preflopraisern callar. Vad gör ni här?

Postad

Håller med noq som du redan vet. Första handen stinker flush. Det går enligt mig att checkraisa rivern även om jag själv knappast kan komma på någon gång jag gjort det själv. Anledningen till att han kan göra det den här gången är att du har aggrat på turnen och därmed förmodligen bettar rivern också. När du dessutom sätter honom på AKs eller AQs så borde du väl kanske checka rivern? Vilka händer får du syn av som du slår? Enda jag kan komma på är typ AJ eller QQ eller högre pockets, och i så fall har han spelat dem riktigt vekt. Håller med om att du borde spelat den hårdare, kanske redan från floppen. Första handen: Fold

Andra handen tycker jag däremot är en all in om du inte har en riktigt stark read på kallsynaren. Finns ett antal troliga händer han kan ha som du slår. A med K-T som kicker eller möjligtvis QJ i spader även om den inte är så trolig.

Postad
Håller med noq som du redan vet. Första handen stinker flush. Det går enligt mig att checkraisa rivern även om jag själv knappast kan komma på någon gång jag gjort det själv. Anledningen till att han kan göra det den här gången är att du har aggrat på turnen och därmed

förmodligen bettar rivern också.

Håller med.

När du dessutom sätter honom på AKs eller AQs så borde du väl kanske checka rivern? Vilka händer får du syn av som du slår? Enda jag kan komma på är typ AJ eller QQ eller högre pockets, och i så fall har han spelat dem riktigt vekt. Håller med om att du borde spelat den hårdare, kanske redan från floppen. Första handen: Fold

Readen var inte 100%ig, annars kanske jag hade checkat. Jag tycker det finns ett värde i att ta en pott osynad också (något som man ibland glömmer när man drar "vad får du syn av egentligen"-argumentet). Jag gillar flopp-spelet, risken för utdragning är inte superstor och om man blir utdragen har man fortfarande chansen att komma undan hyfsat billigt. Däremot borde jag spelat den hårdare på turn.

Andra handen tycker jag däremot är en all in om du inte har en riktigt stark read på kallsynaren. Finns ett antal troliga händer han kan ha som du slår. A med K-T som kicker eller möjligtvis QJ i spader även om den inte är så trolig.

Händer som jag inte tycker är troliga: AJ-AT, QJ. Det är ingen omöjlighet att han spelar dessa händer på det här sättet, men inte så troligt heller. Däremot räcker det med att han kan ha AK/AQ för att jag tycker att det ska vara all-in här.

Postad

Jahapp, då var det roliga slut. Efter att på slutet ha torskat en hand där jag hade 60% preflop-allin och även missat ett öppet stegdrag från floppen så fann jag mig ligga på halv average (typ 8bb) med 160 pers kvar av turneringen. Hittar QKos på BB och trycker tillbaka en 3xraise. får syn av 99. träffar damen på floppen. rivern kommer nia....

Surt slut men men....

Slutresultat: 162 of 2056 Vinst: 0

Postad

Klockan 0400 inatt blir det 200K garantin på party och tänkte sedan spela min weekday någon gång under nästa vecka om det är någon som är intresserad att haka på så säg till