Gå till innehåll

TV-out i widescreen?


mannen

Recommended Posts

Har precis köpt mig en platt tv och bland annat kopplat in min laptop till den via s-vhs.

Jag undrar om det är möjligt att få signalen från datorn till dvdn i widescreen format. Nu när jag vill se en widescreen dvd blir det helt misslyckat då jag antar att signalen från datorn till tven inte blir i widescreen.

Datorn jag använder är en ferrari 3200 laptop med nått ATI grafikkort.

Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte ändra upplösning på bildskärm tv i mitt grafikkort utan den verkar vara fast på 1024x768.

Det funkar också så att när jag startar någon sorts bildmaterial så blir det automatiskt fullscreen på tvn så kan jag exempelvis lira poker på dataskärmen och se film på tv:n,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kör du i för läge(dual view, clone o.s.v)? Vad är det för TV?

 

Om du absolut inte kan ställa ni rätt upplösning så kan man i många spelare ändra format på filmen. Ta en widescreen-film och välj att den ska spelas i 4:3. Spela sedan upp den på TV:n så borde det bli rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ingen aning om vilket läge finns inget sånt att välja på. kör 3 skärmar, en 20 tums vanlig platt skärm plus laptop skärmen. Tv:n har jag alltid endast lyckats köra i denna typ av video mode eller vad det är där den alltid visar film i fulläge oavsett vad jag gör med dom andra skärmarna.

Kör man inte film klonar den bara det som händer på huvudskärmen.

Tvn är en sån här http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/le32r74bd.asp

Går ju koppla in med vga men det vill jag helst undvika.

Jag börjar tro att mitt grafikkort på laptopen är för simpelt för att det ska gå att ändra upplösning på tv:n. Kan detta vara fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...