Gå till innehåll

FLT - Feg- eller felspelad TPGK?


crillux

Recommended Posts

Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Qheart.gif, Aspade.gif. MP3 posts a blind of $0.50.

4 folds, MP3 (poster) checks, 2 folds, SB raises, Hero calls, MP3 calls.

 

Här har vi redan postare i handen, och att lägga ner finns väl inte här? Kan det vara läge att höja?

 

Flop: (6 SB) Theart.gif, 4spade.gif, Aclub.gif(3 players)

SB bets, Hero raises, MP3 folds, SB 3-bets, Hero calls.

 

Träffar topparet med bra kicker. När SB 3-betar undrar jag om han möjligen kan sitta på AK. Det är tidigt i sessionen och jag har max 10 händer mot SB. Cappa? Syna? Vad är vettigt här?

 

Turn: (6 BB) 6club.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Utan att det är särskilt väl underbyggt så ångrar jag synen här. Det känns som höjningsläge. Vilket kanske är motsägelsefullt när jag tidigare trodde på AK. Hjälp mig med beslutet här.

 

River: (8 BB) 2club.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 10 BB

 

Och nu har potten växt till sig, och att lägga för 1 bet här finns väl ändå inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tre bet preflop ar givet.

 

Efter det hade handen sett annorlunda ut.

 

Men, i din situation pa floppen. Hans 3bet skulle kunna vara en "eeeh jag raisa preflop, jag ar pa aggro mode, mucka inte med mig". Darfor ar det bra att inte cappa floppen och sen syna ner. Han tror att hans, any hand som ar samre an din, duger gott och du kommer fa betalt.

 

Om du cappar floppen och han inte har ett ess, foldar han pa turnen och det loosar du pa. Cappar du och han har AK kommer du bara fa betala mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...