Gå till innehåll

Paus med pokern efter att förhållandet tagit slut?


Sommar

Recommended Posts

Hej allihopa

 

Känner att jag behöver skriva av mig lite för att se om jag kan få tillbaka suget efter pokern igen?

 

Har varit rätt aktiv på forumet för en tid sedan men under senaste månaderna har jag inte ägnat pokern så mycket tid.

 

Saken är att för snart 2 månader sedan tog det slut mellan mig och min flickvän/fästmö. Vi hade varit tillsammans i nästan 6 år... Sen jag var 15.

Jag saknar henne så otroligt mycket och det sorgliga är att det var jag som gjorde slut, jävligt klantigt och givetvis på fyllan...

 

Ångrade mig dagen efter men hon sa att det var försent och att jag sårat henne för mycket osv.

 

Det har varit en jobbig uppbrytning, vi planerade precis att flytta ihop och ahr många gemensamma kompisar. Vi har också träffats rätt mycket och hon har sagt ett par gånger till mig att hon vill ge oss en ny chans för att sedan ett par dagar senare säga att hon inte klarar av det för att hon är rädd för att såra mig igen.

Jag vill inget hellre än att vi ska ge det en ny chans...

 

Okej det var lite bakgrund men nu till mitt problem :? eller till ett annat av mina problem...

 

Pokern gick ju åt helvete som ni kanske fattar till en början, sen efter ett par veckor så vände det och gick uppåt igen. Haft oerhörda svängningar i min br som jag aldrig varit i närheten av tidigare.

 

Jag har alltid spelat poker för att jag tycker att det är roligt men under den här tiden så har jag spelat endast för att fördriva tiden.

Ni vet kanske själva hur det är, man vill inte vara ensam en enda sekund då börjar man tänka massa konstiga tankar...

 

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha hjälp med utav er. Som sagt skönt att skriva av sig.

 

Men kanske lite åsikter ifrån er som vart med om liknande saker.

 

Funderar som sagt på en rätt lång paus, fram till sommaren kanske för att få tillbaka det där suget efter pokern.

 

Kanske skulle postat i vanliga off-topic delen men ni får väl flytta den i så fall. Kanske redan finns någon tråd om det här också.

 

Mvh

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så otroligt trist och jobbigt när det blir sådär. Har själv varit i en liknande situation och man brukar ha nog att tänka på utan att försöka analysera poker.

 

Precis som du säger lirade också jag poker för att driva bort tankarna, något som givetvis gick åt skogen. Har man några pengar man bryr sig om insatta på pokern bör man def. låta det vara ett tag. Vill man bara spela för tidsfördriv kan man ju lira nån form av microlimit tills dess man känner sig kapabel igen.

 

Poker går verkligen aldrig bra om man har huvudet nån annanstans. Det är mitt tips iaf.

 

Hoppas allt reder ut sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen expert men här kommer mina 2satang.

 

Jag bröt upp med min dåvarande flickvän etthalvår efter jag började på chalmers, vi hade varit ihop i nästan 3år. Jag mådde illa av många anledningar. Så jag bestämde mig att om jag ända ska må illa kan jag lika väl göra massa jobbiga saker som är bra. Så jag lade all min smärta i envariabelanalysens frukansvärda värld. Pluggade massa matte alltså. Ni som har läst kursen vet vad jag menar.

 

Tror det är bra att göra något, gärna lägga ner mycket arbete bakom det. Om pokern svänger mycket så gå ner i nivån och harva fler bord där istället. Låt det blir mer mekanisk pina än galna psykförstörande swings när ditt psyke behöver läka.

 

Ska du ta en paus från pokern så gör något annat då istället. Gymma, lär dig snacka kinesiska, jobba, sänk ditt handikapp i golf eller vad som helst. En eller två öl någon kväll kan vara bra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag antar som ni säger att sysselsätta sig med något helt nytt kan vara bra. Gäller bara att komma på vad.

 

Angående pokern så är det kanske en idé att gå ner rejält i nivå och harva lite. Eftersom jag inte har några som helst ekonomiska mål så är det nog rätt bra... De stora svängningarna kan man ju undvika i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta upp en ny tjej!. Då får du nog tillbaka gnistan.

 

En s.k. rebound-girl är nog inget jag skulle rekommendera iaf. För tillfället kanske det känns ok, men det är inget som håller (inte för mig iaf). Sen är det ju dålig stil mot tjejen också, såvida hon inte är "med på det"..

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta upp en ny tjej!. Då får du nog tillbaka gnistan.

Eller tvärt om - fixa det med tjejen! Älskar hon dig? Isf kan det nog gå. Men bara med tålamod, respekt och tusen ärliga ursäkter. Samt ett löfte om att du aldrig gör likadant igen. O hon måste tro på det, så du måste mena det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta upp en ny tjej!. Då får du nog tillbaka gnistan.

Eller tvärt om - fixa det med tjejen! Älskar hon dig? Isf kan det nog gå. Men bara med tålamod, respekt och tusen ärliga ursäkter. Samt ett löfte om att du aldrig gör likadant igen. O hon måste tro på det, så du måste mena det...

 

Haha, det är sånt där jag vill höra, tror jag är kär i dig Klyka ;)

 

Nej men skämt å sido, givetvis vill jag ha tillbaka henne men om hon har som hon säger "gått vidare i livet" så är det lite svårt...

Ska träffa henne imorgon... Får se hur det går, lär gå åt skogen.

 

Om man ska fokusera på pokern så tror jag lite low-limit på svenskaspel funkar bra... Går det öht att förlora där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska fokusera på pokern så tror jag lite low-limit på svenskaspel funkar bra... Går det öht att förlora där?

I FL är jag den största low-limit-fisken som finns! Måste upp ett par nivåer för att min spelstil ska funka. Jag vet att det är jag som brister i anpassningsförmåga, men men. Det är klurigt. Känn dig för.

 

Hur som helst så är ju stora förluster på låg nivå inte så stora räknat i daler... :roll: man har råd att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan bara stämma in i att man måste döda sina tankar på nåt, promenera, träna, spela TV-spel, men i mitt fall var poker värdelöst. jag satt och klickade och konstaterade att jag inte brydde mig om jag foldade en pott på 160$ eller om jag raisade bort 20 på 8 hög. Detta trots att mitt problem var att "bara" fått nobben av tjejen jag älskat i 3 år, vi har aldrig varit tillsammans, så kan bara ana hur det känns....

 

beklagar, och hoppas att du kommer tillbaska, både känsklomässigt och vid borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår dig , gjorde slut med min tjej för nån vecka sen efter att ha varit tillsammans med min flickvän i 1½ år..(min första kärlek). Inte lika länge som du var tsm med din tjej men endå tillräckligt för att bli van vid att ha ha någon vid sin sida. De jobbiga var att det tog slut över en jävla skitsak pga att folk vill förstöra för andra, inte för att känslorna dog..

 

 

Känns jävlit ensamt faktist... :(

Dessutom går poker halvpissigt o de gör inte saken bättre heller.

 

Funderar också på att ta någon paus eller något..Just nu ser jag inte fram emot något i mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan starkt rekomendera golf. Det finns inget härligare än att en varm sommardag/kväll gå ut på en fin bana och bara njuta. Visst, själva golfen kanske går upp och ned. Men tar man spelandet med en nypa salt så finns inget bättre. 4 h med frisk motion gör alltid susen.

 

Boka upp dig på en golfkurs så kommer din sommar bli garanterat mycket trevligare=) Och som någon sa, tiden läker alla sår. Det finns inga eviga problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga om det var pokern som gjorde att det sprack. Har själv många gånger suttit och spelat och så skriker tjejen i bakrunden angående disken etc. och man vill bara spela ett par potter till och sedan kommer bad beat efter bad beat och man blir rasande och känner alls inte för att diska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga om det var pokern som gjorde att det sprack. Har själv många gånger suttit och spelat och så skriker tjejen i bakrunden angående disken etc. och man vill bara spela ett par potter till och sedan kommer bad beat efter bad beat och man blir rasande och känner alls inte för att diska.

 

Nej pokern var väl inte anledningen till att det tog slut.

 

Förvisso var det en av faktorerna till att vi hade det lite knackigt sista tiden...

 

Men vi har alltid haft mycket emot oss ända sen vi blev tillsammans 2000.

Bara det att jag bor ett par mil norr om sthlm och hon bor i närheten av Gnesta, som ligger ett par mil söder om södertälje. Från dörr till dörr har det tagit oss ca 2½ timme att åka. Första åren kunde vi alltså bara träffas mest på helger och lov osv.

 

Men ju äldre vi blivit så har vi träffats mer och mer hon har bott mycket hemma hos mig (i föräldrarhemmet)

 

Men hon tyckte jag spelade mycket poker när vi träffades... Men det var inte huvudanledningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det viktigaste som sagts i den här tråden är nog just det att tiden läker alla sår. Jag har inte varit med om smärtsamma uppbrott från flickvänner etc, men jag har genomgått sorg pga ett par dödsfall. Det käns hårt och meningslöst, och man förändras för alltid. Men man klarar sig alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det viktigaste som sagts i den här tråden är nog just det att tiden läker alla sår. Jag har inte varit med om smärtsamma uppbrott från flickvänner etc, men jag har genomgått sorg pga ett par dödsfall. Det käns hårt och meningslöst, och man förändras för alltid. Men man klarar sig alltid.

 

Alldeles sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka i förhållanden har jag märkt att livet leker när man bor på litet avstånd men sedan när man flyttar under samma tak så börjar problemen. Iof så är jag arbetslös för tillfället så man ses ju dygnet runt och det kan kanske tära lite på varandra. Kanske bara gäller mig ... vad vet jag jag är ju inte fullt frisk i huvudet.

 

Hehe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka i förhållanden har jag märkt att livet leker när man bor på litet avstånd men sedan när man flyttar under samma tak så börjar problemen. Iof så är jag arbetslös för tillfället så man ses ju dygnet runt och det kan kanske tära lite på varandra. Kanske bara gäller mig ... vad vet jag jag är ju inte fullt frisk i huvudet.

 

Hehe!

 

AMEN! håller med totat. Jag blev arbetslös och började då satsa på pokern rejält, tjejen bodde i samma lya men pluggade så ibland när jag spelade så "behövde" hon dator eller var man "tvungen" att städa eller vad som helst, ALLTID när man ville spela. självklart började man spela sämre så fort hon öppnade munnen för att "befalla" vilket gjorde att man ibland fet tiltade ... Nu har vi typ gjort slut, hon har flyttat till annan stad pga jobb och jag har flyttat till annan stad pga billigare boende/mer polare och jobb. Pratar fortfarande om att det är "vi" och inte jag eller hon, så vi är fortfarande tillsammans, men träffas typ var annan helg eller nått.

 

Att pokern går bättre nu är ingen hemlighet och att vi verkar tycka mer om varandra nu med avstånd imellan är inte heller någon hemlighet, men vad kommer hända om vi flyttar ihop igen???? :shock:

 

Man säger att människor förändras men jag tror inte helt och fullt på att man kan ändras så myckte som oftast behövs.

 

(oj ... märker nu att jag spiller ur mig lite OT i OT tråden)

 

mitt tips i alla fall:

Gör något som DU tycker är kul. Jag började pyssla med lite elektronik, nått som jag aldrig vågat innan men alltid velat leka med. började umgås med min syster och hennes sambo (aldrig haft bra kontakt med syskonen, men helt plötsligt "känner" jag dom igen....)

 

Håller med alla andra som tycker du skall sysselsätta dig, börja med nån sport, kontakta gamla klasspolare, raka en katt eller va du än tycker skulle vara kul De inte går göra är att göra saker du gjort förut, för då är du fortfarande gamla DU som vill ha tillbaka tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå en matlagningskurs.

Brukar vimla av tjejer, någon kanske får dig att spela bättre poker... ;)

 

Dessutom lär du dig att laga mat, vilket brukar uppskattas av de flesta kvinnor. Sedan kan du bygga vidare med vinprovning och bli expert på det.

 

Då har du dessutom bra mål med pokern - spela ihop slantar till oxfile och en flarra Barbaresco (bolagets 2368).

 

Må väl, allt ordnar sig på något sätt i slutänden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...