Gå till innehåll

NLT - SH, läge att folda


Recommended Posts

Jag råkade fucka HH så det får bli manuelt skrivande men jag ska göra det så detaljerat som möjligt.

 

Jag har suttit på bordet ett tag och UTG är en riktig synstation som synar det mesta men det som gör mig fundersam är när han Raisar på flop.

 

Som sagt är det ett 6 manna low limit 0.10-0.20 bord

UTG - 11$

HERO 24$

 

UTG - calls 0.2

MP1 - folds

MP2 - folds

CO - folds

Button - calls 0.2

HERO - 7d7h calls 0.2 - Jag vet att jag borde ha Raisat här men en tanke far igenom mitt huvud om att jag skulle mixa mitt spel.

BB calls - 0.2

FLOP - 5s Js 5d

HERO - bets 1

BB - folds

UTG - Raises 2

Button - folds

HERO - calls 1

TURN - 9s

HERO - bets 1.5

UTG - Raises 3

HERO - ????

 

Det som förvånar mig är att han slår om på floppen visserligen ett min-Raise, det som kanske är tänkbart är att han försvarar sig mot färgen men det har han inte gjort tidigare. Han borde ju ha träffat något här och folden känns kanske given.

kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker verkligen inte att du ska höja pre-flop, kan ha missuppfattat, men du sitter väl på SB?

 

Vet inte hur sugen jag hade varit på att beta floppen från första position med fyra limpare i potten heller. Hur som helst, ser egentligen ingen anledning att stoppa in några mer marker efter att synstationen mini-raisar dig. Tycker helt klart att du bör check-folda turnen om du nu vill gå ända dit med din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker verkligen inte att du ska höja pre-flop, kan ha missuppfattat, men du sitter väl på SB?

Ja, det stämmer jag sitter på smal blind.

 

Det är väl en ganska bra flopp för 77. Men varför beta så mycket på floppen?

Jag gjorde det med tanke på att det fanns ett flush drag ute och få reda på vart jag står med tanke på att nästan alla som är med i potten är riktiga synstationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en ganska bra flopp för 77. Men varför beta så mycket på floppen?

Jag gjorde det med tanke på att det fanns ett flush drag ute och få reda på vart jag står med tanke på att nästan alla som är med i potten är riktiga synstationer.

Och vad gjorde med den information du fick då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en ganska bra flopp för 77. Men varför beta så mycket på floppen?

Jag gjorde det med tanke på att det fanns ett flush drag ute och få reda på vart jag står med tanke på att nästan alla som är med i potten är riktiga synstationer.

Och vad gjorde med den information du fick då?

 

Jag glömde att skriva att UTG och BB har också varit smått weaka och gjort nya inköp för 5$, det jag hoppades på var att få med någon annan än UTG eller BB då jag trodde att båda skulle folda. Sedan när han slår om så tror jag inte att han fiskar efter färgen direkt utan han har troligvis har han en färdig hand som är bättre än min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan när han slår om så tror jag inte att han fiskar efter färgen direkt utan han har troligvis har han en färdig hand som är bättre än min.

Ok, med andra ord tar du synen för att hitta en sjua på turn. Det har du naturligtvis inte odds för, men någon kan säkert hävda att du möjligtvis kan ha implicita för det. Jag tycker det är solklart lägg. Om du nu vet att du är slagen, varför betar du ut på turn då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan när han slår om så tror jag inte att han fiskar efter färgen direkt utan han har troligvis har han en färdig hand som är bättre än min.

Ok, med andra ord tar du synen för att hitta en sjua på turn. Det har du naturligtvis inte odds för, men någon kan säkert hävda att du möjligtvis kan ha implicita för det. Jag tycker det är solklart lägg. Om du nu vet att du är slagen, varför betar du ut på turn då?

Håller med att nu i efterhand så var det dumt bet och att jag skulle lagt mig redan på floppen.

 

Jag tycker att jag har fått ut vad jag velat och ville bara säga att jag foldade handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker verkligen inte att du ska höja pre-flop, kan ha missuppfattat, men du sitter väl på SB?

 

Vet inte hur sugen jag hade varit på att beta floppen från första position med fyra limpare i potten heller. Hur som helst, ser egentligen ingen anledning att stoppa in några mer marker efter att synstationen mini-raisar dig. Tycker helt klart att du bör check-folda turnen om du nu vill gå ända dit med din hand.

 

Varför skall han inte höja preflop med 77 och SH?

 

Visst han har dålig position, men ändå en färdig hand som med största sannolikhet är den bästa vid bordet.

 

Om han höjer preflop, får han förhoppningsvis med sig en motspelare. Även om han sedan måste spela handen ur position så är ändå 77 en tillräckligt bra hand för att vinna en liten pott, i bästa fall en riktigt stor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...