Gå till innehåll

AA slagna av ??


Rossifan

Recommended Posts

Oj Oj Oj detta var ingen rolig hand.

Hade haft en av många, de var det i början, dåliga dagar på partypoker. I frustration över mitt dåliga resultat gjorde jag ett kardinalfel nämligen att gå upp en eller två nivåer för att vinna tillbaka lite av dagens förluster.

 

Jag sitter på BB och får A-A, shit första handen tänker jag, grymt. BB är 2$ och jag sitter med 98$ i stacken. Hoppas förstås på en raise ifrån någon innan det blir min tur att beta, men allt jag får är tre callers, två i mitten och SB. Attans ingen raise men i alla fall 6$ på bordet.

 

Jag trycker in en rejäl raise på 8ggr BB 16$. Första callern foldar, andra foldar, tredje callar. Perfekt en hand emot mig med A-A.

 

Floppen kommer, Ac-5d-3h, Yippee! jag träffar setet, grymt, jag kommer att vinna och det ligger 36$ i potten. Jag börjar med att checka, det ligger ju inget färgdrag ute. Till min förvåning får jag en bet på 20$ emot mig, perfekt antingen har han träffat med A-K eller så har han K-K eller möjligen Q-Q eller ännu bättre han kanske har träffat ett lägre set. Jag callar efter att ha dröjt väldigt länge, vill att det ska se ut som ett svårt beslut.

 

Turn är Qs, toppen ett helt ofarligt kort. Den här gången betar jag ut vill inte riskera ngt med ett gratiskort. Potten är 76$, vilket är fantastiskt. Här sitter jag med ett set med ess och kan vinna tillbaka en hel del av dagens förluster.

 

Jag betar 45$ vilket lämnar 19$ kvar i stacken. Min notståndare slår om och går all-in? Yes, han har träffat tvåparet eller ett sämre set tänker jag och callar glatt med mina sista 19$. River är 8c, ännu ett ofarligt kort, men #PANG# vad är det han sitter med!!??? 2-4o han har floppat en stege! HELVETE! Vilken jävla idiot hur i hvete kunde han calla en 8ggr BB bet med 2-4o. Vilken tragedi, jag var helt skakig i 30 min efteråt. ´

 

Den här handen har verkligen lärt mig att inte överskatta mina kort.

 

Träff på setet me A-A och ingen färg eller troliga stegdrag. Självklart måste jag calla min motståndare i den här handen, eller? Vad tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du?

- Att du inte kunde haft en aning om hans stege

- Att du hade osis

- Att alla har osis ibland

- Att du snart kommer få en j-a massa skäll för den här tråden från forumets medlemmar

- Att du istället borde ha postat här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3592

 

Ha det bra och lycka till nästa gång med AA! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träff på setet me A-A och ingen färg eller troliga stegdrag. Självklart måste jag calla min motståndare i den här handen, eller? Vad tycker du?

Svår syn på turn, vad ska han ha liksom? Å andra sidan får du ju rätt fina pottodds. Men frågan är om du inte ska spara dina $19 där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj Oj Oj detta var ingen rolig hand.

Hade haft en av många, de var det i början, dåliga dagar på partypoker. I frustration över mitt dåliga resultat gjorde jag ett kardinalfel nämligen att gå upp en eller två nivåer för att vinna tillbaka lite av dagens förluster.

 

Jag sitter på BB och får A-A, shit första handen tänker jag, grymt. BB är 2$ och jag sitter med 98$ i stacken. Hoppas förstås på en raise ifrån någon innan det blir min tur att beta, men allt jag får är tre callers, två i mitten och SB. Attans ingen raise men i alla fall 6$ på bordet.

 

Jag trycker in en rejäl raise på 8ggr BB 16$. Första callern foldar, andra foldar, tredje callar. Perfekt en hand emot mig med A-A.

 

Floppen kommer, Ac-5d-3h, Yippee! jag träffar setet, grymt, jag kommer att vinna och det ligger 36$ i potten. Jag börjar med att checka, det ligger ju inget färgdrag ute. Till min förvåning får jag en bet på 20$ emot mig, perfekt antingen har han träffat med A-K eller så har han K-K eller möjligen Q-Q eller ännu bättre han kanske har träffat ett lägre set. Jag callar efter att ha dröjt väldigt länge, vill att det ska se ut som ett svårt beslut.

 

Turn är Qs, toppen ett helt ofarligt kort. Den här gången betar jag ut vill inte riskera ngt med ett gratiskort. Potten är 76$, vilket är fantastiskt. Här sitter jag med ett set med ess och kan vinna tillbaka en hel del av dagens förluster.

 

Jag betar 45$ vilket lämnar 19$ kvar i stacken. Min notståndare slår om och går all-in? Yes, han har träffat tvåparet eller ett sämre set tänker jag och callar glatt med mina sista 19$. River är 8c, ännu ett ofarligt kort, men #PANG# vad är det han sitter med!!??? 2-4o han har floppat en stege! HELVETE! Vilken jävla idiot hur i hvete kunde han calla en 8ggr BB bet med 2-4o. Vilken tragedi, jag var helt skakig i 30 min efteråt. ´

 

Den här handen har verkligen lärt mig att inte överskatta mina kort.

 

Träff på setet me A-A och ingen färg eller troliga stegdrag. Självklart måste jag calla min motståndare i den här handen, eller? Vad tycker du?

 

Är du på riktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska fundera över din analys på motståndaren. Det motståndaren gör är att limpa, calla storbet, beta floppen när du checkar. Tror verkligen inte KK, QQ... Kanske AK om något, men aldrig att jag skulle sätta honom på det.

 

Häller absolut med. Skulle aldrig sätta honom på ett stort par idag. Mest troligt är att det är en dålig spelare som träffat sitt set om det är en skicklig så finns inget annat än 2-4. Detta var tidigt i min pokerkarriär jag var kraftigt tiltad efter dagens övriga förluster så omdömet var inget vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en hand han kan ha spelat på det här sättet, 2 4o och alltså en floppad nötstege.

 

Om man flörutsättter att motståndaren är skicklig så håller jag med men det finns en hel del konstiga spelare på 2$ nivån. Om det är en sämre spelare kan han mycket väl ha träffat ett set med femmor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriösa svar verkar svåra att ge.. tragiskt.

Hade killen(?) spelat på micronivå hade jag hållit med dig. Nu spelar han på $1/$2-nivån och postar en förtäckt "bad beat" (eller vafan, det är det ju inte, men ni fattar) med uppenbart svar. Då får man faktiskt stå ut med att få ironiska svar, speciellt eftersom man inte förstår om OP skämtar eller inte. Svårt att avgöra i det här fallet. Lite som att fråga hur man skriver ett Hello world-program i ett forum för avancerad C-programmering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...