Gå till innehåll

Router DI-624+


Albert

Recommended Posts

Först måste du logga in i routern, men det hoppas jag att du vet hur du gör. Kolla manualen annars.

 

Inställning av MAC-adresser gör du under fliken advanced - klicka på filters i vänstra menyn och markera MAC-filters.

 

Var där inne och pillade vilket resulterade i två dagar utan Internet :( Datorn som sitter ihop med routern fungerar inte men det gör inte min datorn som tar emot från routernoch nu skulle jagåterigen logga in på routernoch pilla men nu fungerar inte lösenordet/användarnamnet :shock: Zakka vet du om det finns något default lösenord? Är alldeles rådlös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna logga in måste du ha en "fast tråd" mellan routern och den aktuella datorn. Som jag förstår är det bara att flytta nätverkskabeln från den trasiga datorn till den nya? Dessutom måste du då också stänga av den trådlösa anslutningen från den nya datorn så att den verkligen använder den fasta kabeln vid kontakten med routern. Den trådlösa anslutningen inaktiverar du enkelt i kontrollpanelen - system - maskinvara - enhetshanteraren - högerklick på egenskaper - inaktivera enhet - starta om burken.

 

Om du inte har ändrat lösenordet på routern så är det bara att logga in som admin och lämna lösenordsfältet tomt, det är default. Har du däremot ändrat lösenordet, så vet jag inte hur du ska gå till väga, kanske någon annan som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...