Gå till innehåll

B2B, vad har hänt? Tightast i världen!


Manga_s

Recommended Posts

Sitter och lirar lite på b2b, FL 1/2. Spelar två timmar och upplever nätets mest tighta spel som jag ngnsin sett. Är helt makalöst, hur har dom lyckats samla världens mest snikna och ubertighta spelare på en enda site?? Flop % under 20 på alla bord !!! Varför ens spela där, går ju inte att plussa när pengarna bara skickas runt. Jämför med pacific där samma sifra är över 40 %

 

Ngn som har upplevt samma sak?Finns det överhuvudtaget något vinnande spel på b2b?

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B tror jag är riktigt illa ute som nätverk. Skinsen slåss med varandra om befintliga kunder. Dåligt inflöde av nya kunder men det har pratats om Ryssland och Asien. I januari och februari gjorde jag bra vinster på B2B. I mars dog allt efter att Unibet delvis gick sin väg och över en natt sjönk min graf från jätteplus till back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B tror jag är riktigt illa ute som nätverk. Skinsen slåss med varandra om befintliga kunder. Dåligt inflöde av nya kunder men det har pratats om Ryssland och Asien. I januari och februari gjorde jag bra vinster på B2B. I mars dog allt efter att Unibet delvis gick sin väg och över en natt sjönk min graf från jätteplus till back.

 

Är det inte euron som spökar?

De flesta har väl sina pengar i $ och då är det väl ingen höjdare att växla fram och tillbaka för att spela där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ngn som har upplevt samma sak?Finns det överhuvudtaget något vinnande spel på b2b?

 

:lol: Med risk för att bli lite tjatig tror jag att b2b har drabbats av en trend inom nätpokern som blir vanligare. För många gnidna fiskar och bonusjägare leder till ett tajtare spel. Visst kan man vinna, nätpokern är inte död, men det kommer att bli-fn så mycket svårare att plussa om man inte är "superklasse" spelare.

 

May the klonk be with you

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om att spelet är tight. Sure, på FL1/2 kanske det är tight, men om du själv spelar aggressivt kommer du tjäna på det och tids nog få med dig spelarna. Det blir liksom inte bättre än man spelar.

 

Jag spelar mest NL100, NL200 och där tycker jag inte spelet är tight, det är en myt. Det räcker att gå upp till FL2/4 eller FL3/6 för att få mer action.

 

Jag har även upplevt att NL50 är rätt löst, kan du inte prova det spelet istället?

 

Spela lösaggro på b2b så ska du få se på guldgruva^^

 

Precis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så med andra ord får endast du vara sniken ubertight spelare?

 

Om du inte kan vinna mot tight motstånd så får du lära dig spela...

 

Vad får dig att tro att endast jag får spela tight och att inte jag kan vinna vid tight spel? Lockar man över en svärm horor blir b2b till ett tråkigt ställe för de vanliga(sämre) spelarna, när sedan hororna drar vidare eftersom dessa inte kan hållas kvar med vipshoppar och dyl, kan det vara så att man har en ännu mindre kundbas än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har uber tigth motstånd så får du väl växla tempo och spela dem aggresivt. Poker Handlar ju till stor del om att växla tempo och att anpassa sitt spel stil till sina motståndare, för att optimalt ta deras pengar.

 

Testa SS annars på mina 3 år som nätpokerspelare har jag aldrig aldrig sett så dåligt cash motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan delvis hålla med om att spelet har blivit tightare den senaste tiden på B2B. Däremot inte sagt att det är dåligt värde. Anser att man kan sno många blinds sen när man väl träffar så får man riktigt bra betalt.

 

Vi på WasaPoker inriktar oss just nu på den amerikanska marknaden och hoppas vi kan locka över en hel del fisk därifrån :). Det har börjat bra men "tyvärr" (för egen del (NL-Spelare) ) är det mestadels FL spelare som börjat lira. Men vi tror på fortsatt god utveckligen för nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att alla som gasar lite har tröttnat på att bara möta ubertightare. när jag inte hitta ett bord utan 3-4 som jag har notes supertight på drog jag vidare. sen att varje nästnöt man hade mötte jättenöt spela liten roll. fanns liksom inget värde i att sno en blind här o där.

 

dock så går det i vågor överallt o partys 5-10nl kan vara larvigt tight oxå. sällan man ser en stor pott utan att ngn har set. därför brukar jag blanda upp med lite sngs för då får man slaska runt lite.

 

sen är det lite kul att spelar man högre bord blir det mindre tight ofta. fler skottare samt att riktigt bra spelare spelar fler händer (dock oftast bra) än bonushoraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi på WasaPoker inriktar oss just nu på den amerikanska marknaden och hoppas vi kan locka över en hel del fisk därifrån :). Det har börjat bra men "tyvärr" (för egen del (NL-Spelare) ) är det mestadels FL spelare som börjat lira. Men vi tror på fortsatt god utveckligen för nätverket.
OT: Blir inte amerikanarna fundersamma när ni heter "Was A Poker"? :roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är så farligt tight på 2/4 och 3/6 FL SH. Finns nästan alltid ett par hyffsade spelare men också minst en galning. Blir rätt schysst värde där om man ser till att spela mot en bonus hela tiden och det är knappast ett problem med b2b...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...