Donner Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Ingen som ställt BBB mot väggen ännu? Alltså mailat, gnällt och fått svar? Citera
MalinSwe Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Jag har mailat BBB och gnällt. Fick svaret att jag ska kolla igenom signalerna mellan modemet och datorn. Att det är pokern och inte internet i sig som krånglar, verkade inte intressant. Citera
CFJLarsson Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Jag tog kontakt med BBB i morse (efter att jag ej kunnat logga in) och fick följande svar: Tack för din e-post. Vi tar ditt problem på största allvar, jag håller personligen på att samla information om detta problem då det är fler kunder som är berörda. Jag kommer att kontakta er per telefon inom ett par dagar. Citera
schenker Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Swe står inte för Swedberg!! Sweet? Sweat? Citera
omduvoresomjag Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Ringde dom precis, och gnällde, skällde och var allmänt bitter. "problemet ligger inte på vår sida, men jag skriver en rapport och så hoppas vi det blir bättre". Konstigt att problemet inte ligger hos er, eftersom alla andra operatörer fungerar smärtfritt. Och mig veterligen så går det inte jättemånga förbindelser över atlanten....men man kunde tyvärr inte få ta del av rapporten han skrev, eller få något svar på hur situationen utvecklade sig heller. Utan jag skulle "märka" om något hände. Älskar support. Bör jag tillägga att samtalet tog en 25 minuter, pga all "var god dröj, ska undersöka det där" Citera
Donner Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Vill uppmana alla som läser denna tråd att ringa/maila BBB o klaga. De verkar inte inse, eller kanske skiter i det, vilka ekonomiska förluster för kunderna deras pisslina medför. Blir det ingen bättring så finns det ju inget annat val än att byta leverantör. Citera
Grimclaw Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Jag snackade med BBB nu på morgonen och tydligen så är det ett problem som dom vet om och "försöker lösa".. vad det nu betyder. Citera
Grimclaw Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Men är det någon som har kört typ en traceroute mot sverern där klienten ligger? Skulle vara intressant att sevad som händer egentligen. Tracea mot partypoker.com ger ju inte ett piss... Citera
Loveless Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Körde en trace när det hände, det stora hoppet i lagg (från ca 20ms till över 200) skedde på en server mellan usa och BBB, tyvärr fick jag endast ett ip-nummer som jag inte skrev ner. Citera
Grimclaw Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 HUr fasen skall man få tag på IP-nummer till deras server? Dom lär ju knappast bara ge det till en helt vanlig kund. Citera
Loveless Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 När du startar upp PP kan du kontrollera nätverksstatus, där visas deras server och yahoo. Du kan därifrån starta en trace på deras server om du vill. Citera
Grimclaw Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Ah ok coolt, men tänkte på en sak... Ligger PP/Expekt (dom jag har problem med) inom nått nätverk som t.ex Prima. Citera
Loveless Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Party är helt fristående, hade skins tidigare men de kastades ut och/eller blev uppköpta. Citera
Grimclaw Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Happ där sprack den teorin oxå =/... Tänkte om det lå inom samma nätverk på nått vis men icke Citera
Grimclaw Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Update... Whinade på BBB igen, dom håller på att jobba på det men vill att kunder som har problem ringer in, lät som dom skulle ta det mot "tekniker" eller vad tjejjen sa så har ni problem så ring in till dom så att dom får lite eld i baken Citera
Sactodian Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Update... Whinade på BBB igen, dom håller på att jobba på det men vill att kunder som har problem ringer in, lät som dom skulle ta det mot "tekniker" eller vad tjejjen sa så har ni problem så ring in till dom så att dom får lite eld i baken Jag trodde BBB hade fixat det vid det här laget... för mig funkade PP m.m. igår kväll m BBB Citera
MrLiffa Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Är det nån som har problem med Neteller? jag kan inte sätta in pengar på pokerstars för att net eller är "temporarily unavailable" men jag kommer in på mitt konto på webläsaren men det tar en fruktansvärd tid.. nån som känner igen sig? Citera
andiegirl Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Jag har samma problem, men jag har inte BBB utan Bredband2. Citera
MrLiffa Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Jag fick det att funka efter ett litet tag. är det BBB som shokar eller var det Netellers server som inte ville? Nån som fått nått vettigt svar från BBB om att problemen ska vara lösta? Citera
mannen Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 kör bbb adsl ongame nätet som tidigare funkat bra disconnectar sig mycket nu...speciellt kvällar mellan 22-24 typ lirat några timmar runt 17-20 inga problem då har tidigare alltid haft problem med partypoker där typ ett bord av 4 blir disconnectat medans dom andra har fortsatt med vanlig connection men på ongame så dör alla Har slutat att lira på party på grund av detta ska dom döda ongame för mig också. Citera
Kengus Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 kör bbb adslongame nätet som tidigare funkat bra disconnectar sig mycket nu...speciellt kvällar mellan 22-24 typ lirat några timmar runt 17-20 inga problem då har tidigare alltid haft problem med partypoker där typ ett bord av 4 blir disconnectat medans dom andra har fortsatt med vanlig connection men på ongame så dör alla Har slutat att lira på party på grund av detta ska dom döda ongame för mig också. Skönt att få bekräftelse på att det inte är partys fel då. Har även jag haft stora problem med detta och får väl inrikta mig på att göra livet lika surt för BBB som de gör det för mig... Citera
mannen Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 kör bbb adslongame nätet som tidigare funkat bra disconnectar sig mycket nu...speciellt kvällar mellan 22-24 typ lirat några timmar runt 17-20 inga problem då har tidigare alltid haft problem med partypoker där typ ett bord av 4 blir disconnectat medans dom andra har fortsatt med vanlig connection men på ongame så dör alla Har slutat att lira på party på grund av detta ska dom döda ongame för mig också. Skönt att få bekräftelse på att det inte är partys fel då. Har även jag haft stora problem med detta och får väl inrikta mig på att göra livet lika surt för BBB som de gör det för mig... Har en bror som hade samma problem och pratade med bbbs support under flera veckor. Det slutade med att dom testade att ta ner hastigheten från 16 mbit eller nått sånt till 2 mbit. Då hade han inga som helst problem med disconnects från dåvarande multipoker. Kan vara värt ett försök om du klara dig med mindre bandbredd Citera
Ignatius Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Fan. Kommer hem och vill inget hellre än att lira lite. Och självklart är min BBB-uppkoppling lika död som BB-Jessicas utvikningskarriär. TILT! Citera
Kometen Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Fan. Kommer hem och vill inget hellre än att lira lite. Och självklart är min BBB-uppkoppling lika död som BB-Jessicas utvikningskarriär. TILT! Citera
Pokemonn Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Bredbandsbolaget suger zebraballe! Det är deras fel att jag ser ut som jag gör. Hittar inte tillräckligt med svordomar för att beskriva hur urbota idiotiska de är, eller i alla fall personen som FÖRSÄKRADE mig att jag skulle få snabbare uppkoppling om jag böt från telia till BBB, hon till och med kollade det medans vi var i telefon. OK, bokar byte, skriver fullmakter och hela faderullan. Vad händer? Jo, när min Telia kopplas ur har jag inget. Men... Ringer till Telia "Det är bytt, du har inget abonnemang hos oss längre". Ringer till BBB: "Jo, tyvärr kan vi inte erbjuda dig bredband. Ingen uppkoppling alls, du bor för långt från kopplingsstationen". Och frågan om avståndet till kopplingsstationen tog jag upp med personen i fråga som tog min beställning från början, det var det hon kollade. Skickligt. Där blev jag sittande uten bredband alldeles för länge, tills Telia kunde koppla in mig igen. Och i frustrationen över BBB och över att inte ha bredband så blev jag precis så snygg som jag ser ut att vara. Citera
Recommended Posts